AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Del Skrevet 26. desember 2019 Har lyst å lese litt mer bøker, men er ikke så fan av skjønnlitteratur. Men jeg kan kanskje være mer interessert i dyr, natur og noe artig man kan lære seg feks. Noen fascinerende bøker kanskje? Er det noen som har bok-tips? Anonymkode: d26af...4df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patient Skrevet 26. desember 2019 #2 Del Skrevet 26. desember 2019 Hvor høy IQ har du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Del Skrevet 26. desember 2019 1 minutt siden, Patient skrev: Hvor høy IQ har du? Hvorfor spør du? Jeg er interessert i å lese noe fakta f.eks. F.eks om et interessant dyr, mat i naturen, spennende/interessante historier. Anonymkode: d26af...4df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. desember 2019 #4 Del Skrevet 26. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lyst å lese litt mer bøker, men er ikke så fan av skjønnlitteratur. Men jeg kan kanskje være mer interessert i dyr, natur og noe artig man kan lære seg feks. Noen fascinerende bøker kanskje? Er det noen som har bok-tips? Anonymkode: d26af...4df Jeg har en del dyr og naturbøker på min veeeeldig lange og kronglete ønskeliste, kan prøve å nøste opp i den og se hva jeg finner, men det vil nok ta litt tid dessverre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 26. desember 2019 #5 Del Skrevet 26. desember 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Del Skrevet 26. desember 2019 Insektenes planet av Anne Sverdrup-Thygesen. Trærne hemmelige liv av Peter Wholleben Anonymkode: 335f8...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. desember 2019 #7 Del Skrevet 26. desember 2019 https://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_of_Reality Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. desember 2019 #8 Del Skrevet 26. desember 2019 http://symontgomery.com/books/how-to-be-a-good-creature-a-memoir-in-thirteen-animals/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Del Skrevet 27. desember 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Insektenes planet av Anne Sverdrup-Thygesen. Trærne hemmelige liv av Peter Wholleben Anonymkode: 335f8...111 Disse to jeg tenkte å foreslå også, utrolig fascinerende lesning og bøker som ligger et sted mellom rene faktabøker og romaner. Anonymkode: 25479...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Del Skrevet 27. desember 2019 Det er også en som heter ‘33 norske trær og hva de har vært vitne til’ - som har bilder av og forteller om historiske hendelser som har skjedd i nærheten av disse trærne. ’The oldest living things in the world’ er resultatet av et 10 år langt fotodokumentasjons prosjekt, har også tekster om de ulike levende organismene, skrevet i samarbeid med biologer tror jeg? Uansett en vakker og lærerik bok Anonymkode: 25479...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåtimen Skrevet 27. desember 2019 #11 Del Skrevet 27. desember 2019 Sapiens av Yuval Harari! Hvis du syns mennesker teller som dyr da 😛 Utrolig fascinerende bok om menneskets evolusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 27. desember 2019 #12 Del Skrevet 27. desember 2019 (endret) Jeg synes Fønhus har en egen evne til "å krabbe inn" i hodet på dyr. Beskriver livet, og kampen for livet til dyr i Norsk natur på en flott og "levende" måte. ( "Bibelen" min heter Pelsjegerliv.) Denne beskriver det fra motsatt side, -basert på Helge Ingstad sitt liv som pelsjeger m.m.m. fra arktisk Canada: https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiMgbvantbmAhWGh1wKHax4BlkQFjAAegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.bokkilden.no%2Freiseskildringer%2Fpelsjegerliv-blant-nord-canadas-indianere-helge-ingstad%2Fprodukt.do%3FproduktId%3D2790057&usg=AOvVaw0ZMFo_quot7CXo82wnHPfN Ingstad har mye bra, -Øst for den store bre, mye mer. Levde ett rikt og spennende liv, bl.a. som Norske stats representant da vi prøvde å annektere deler av Grønland. Norge tapte den saken i forhold til Danmark, han ble så sysselmann for Svalbard. Det var han og kona hans, som var arkeolog, som beviste att det var vikinger av Norsk avstamning som oppdaget Vinland, -les Nordamerika 500 år før Colombus. Han døde for noen år siden, 101 år gammel. Edit: Anne Stine Ingstad, døpenavn Anne Kirstine Moe, var en norsk arkeolog, mest kjent for sine utgravninger ved L'Anse aux Meadows på nordspissen av Newfoundland i Canada. Her fant hun sammen med sin mann Helge Ingstad entydige beviser for norrøn bosetning fra ca. år 1000 e.Kr. Wikipedia a. Endret 28. desember 2019 av Sliten&kjørt52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 27. desember 2019 #13 Del Skrevet 27. desember 2019 (endret) Må også trekke frem Ingstad sin bok Landet med de kalde kyster (=Svalbard). Jørn Riel, danske som skriver små historier fra fangstmannsliv på Grønland, -med en humoristisk vinkling / stil. Nevner også John Giæver. Og Monica Kristensen Solås Det magiske landet, Grøndahl, 1989 -Om livet i Ny Ålesund, -fler. Kan mene mye om den dama, men likte den boka, skrevet som ung forskningsass. i Ny Ålesund. Jeg er muligens "litt skada", -litt av hjertet mitt ligger igjen der. "Polarbasillen" kan bite hardt... Selvfølgelig Seppala... Leonhard Seppala https://no.wikipedia.org/wiki/Leonhard_Seppala Edit: Elizabeth Nansen; Seppala, hundekjøreren. Norsk utgave ved Kaare Nansen, Gyldendal forlag, 1932. 247 sider. Kunne ha sitti lenge... :-) R.I.P. Varg, du var fin, savner deg. Shit happens. -Bare min feil... a. Endret 28. desember 2019 av Sliten&kjørt52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerraCotta Skrevet 3. januar 2020 #14 Del Skrevet 3. januar 2020 Maja Lundes bøker om miljøet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå