Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Aquarius04 said:

Jeg vil tro det i mye større grad handler om å skjerme lesere fra nettroll og stygge kommentarer som vil dukke opp i kjølvannet av en slik tragisk hendelse. Heldigvis. En god avgjørelse!

Jøss, helt ufattelig for meg at folk kan komme med noe stygge kommentarer nå!  Kritikk om selvfølgelig tidspunktet og de stakkars barna, samt kritikk mot valg å ta Durek på noe offentlige fra kongehuset - men dette må nettavisene tåler.  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Agurk skrev:

Bare jeg som reagerer på nyhetenes vinkling av saken? Om hvor inkludert han var av kongefamilien. Dette tror jeg handler om en dyp følelse av utenforskap. Hvil i fred Ari ❤️

Jeg tror han var en god venn av dronningen? At de hadde gjensidig respekt pga kunsten osv?

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, Fuff skrev:

Jeg var inne på Jodel i går. Der var det mye stygt. Har aldri rapportert så mye  >_<  

Hold nå jodel unna en slik tragisk hendelse. Trenger ikke nevnes her! 

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, Outlander skrev:

Jøss, helt ufattelig for meg at folk kan komme med noe stygge kommentarer nå!  Kritikk om selvfølgelig tidspunktet og de stakkars barna, samt kritikk mot valg å ta Durek på noe offentlige fra kongehuset - men dette må nettavisene tåler.  

Jeg er helt enig - men det er utrolig hva folk klarer å lire av seg uansett situasjon. 
Det ser man jo bare her inne - moderator har hatt litt av en jobb virker det som. 😔

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, Outlander skrev:

Vil også noterer at alle norske aviser har stengt kommentarfeltene på alle artikler om han nå.  Typisk når de får kritikk om hvordan de har behandlet han over disse årene.  Men de er ikke de eneste som har skylden. Wake up call for mange i forhold til hvordan de behandle og skrive om folk på nett. 

Det kan ha noe med å gjøre at de ikke ønsker spekulasjoner ang hvordan han tok livet sitt og eventuelle avskjedsbrev. 

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og spekulasjoner, samt svar til dette.

Vær vennlig og vis litt respekt for både avdøde og hverandre.

Anglofil (teamleder)

• Liker 15
Skrevet

Stakkars barna til Ari , og så leit at han tok sitt liv! Håper han har det bra der han er nå!

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet
42 minutter siden, Outlander skrev:

Vil også noterer at alle norske aviser har stengt kommentarfeltene på alle artikler om han nå.  Typisk når de får kritikk om hvordan de har behandlet han over disse årene.  Men de er ikke de eneste som har skylden. Wake up call for mange i forhold til hvordan de behandle og skrive om folk på nett. 

Det er bare å lese alle slettemeldingene i denne tråden så forstår man hvorfor kommentarfeltene er stengt. Jeg synes man kan holde seg for god til å spekulere, legge skylden på den ene eller den andre, avkreve person X kommentar, osv. Mannen er knapt nok rukket å bli kald. Det er helt unødvendig å spekulere.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, Anglofil skrev:

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, nedsettende innhold og spekulasjoner, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

I helgoland for en jobb du gjør her @Anglofil. Jeg er stort imponert!

Skrevet

Syns det var utrolig trist å høre.  Jeg har alltid likt Ari Behn, fra første stund han kom inn i rampelyset. Kjøpte novellesamlingen hans og likte den veldig godt, og var også fascinert av kunsten hans. Jeg var så heldig å treffe han noen ganger, snakket litt med han også. Han var for meg en herlig, åpen og varm person - helt annerledes enn mange andre.Annerledes på en fantastisk og vidunderlig måte. Med følelsene utenpå og med stort hjerte ❤️ 

Hans måte å uttrykke seg på, med store ord og bevegelser - jeg elsket det! Jeg syns det var synd at han ble så latterliggjort som han ble, og følte ofte at hans bøker ble sett på med negativt fortegn bare fordi han var Ari Behn. Kalt posør og mye annet rart. Hvorfor er det sånn at vi må hakke på dem som ikke er som den grå massen?  Jeg syns vi er merkelig som gruppe som gjør dette.

Synd at han valgte denne veien, men det var vel det som virket for han. Stor takk til familien som valgte å være åpen om det - trass i tragedien det er tror og håper jeg det kommer noe godt ut av det. Åpenhet er alltid løsningen for en bedre verden og et bedre samfunn ❤️

• Liker 29
Skrevet

En karakter uten sidestykke i norsk offentlighet, som har utfordret manges syn på det å være annerledes. Jeg vil si han har vært med på å gjøre noen endringer der, og i dag er nok nordmenn mer åpne for sånne som han enn for 20 år siden. 

Jula er en trist tid for mange, spesielt de som er skilte og sitter der uten barn og familie. Dessverre. 

Hvil i fred. 

• Liker 23
Skrevet

Når man velger å ta livet sitt er alt håp ute og for de som velger det er det en lettelse å få slippe å leve mer. Hvil i fred

• Liker 6
Skrevet

Så uendelig trist for Ari Behn og hans familie og venner. Særlig for hans døtre. Jeg møtte ham aldri, men fikk jo et inntrykk av ham gjennom mediene. I begynnelsen syntes jeg også at han var en fascinerende og morsom figur med alle sine store ord og fakter, men det tok ikke lang tid før jeg begynte å like ham og sette pris på nettopp dette. 

Vi lever i en tid der lettvint underholdning og overfladiskhet florerer, Ari Behn virket som en motvekt til dette. En som turde å vise de store og mektige følelsene, både i kjærlighet, glede, redsel og sorg. Forferdelig at hans liv endte slik. Måtte han ha funnet fred nå.

Herre, gi ham den evige hvile, og la det evige lys skinne for ham 🙏.

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, Eamane skrev:

Hold nå jodel unna en slik tragisk hendelse. Trenger ikke nevnes her! 

Jeg nevnte bare at det var mye negativt der inne. :sleep: Når du skriver sånn der så aksepterer du det jo. 

Skrevet (endret)

Jeg ble virkelig paff og sjokkert da jeg leste nyheten i morges om Ari Behn. Det må være en feil, tenkte jeg og klikket på flere linker og leste flere artikler. Men neida, det var tilfelle.

Han skjulte sin indre smerte og håpløshet godt. Jeg hadde aldri trodd at en fargerik type som han, far til flere barn, skulle ta sitt eget liv. Jeg er lei meg på hans vegne, han må ha gått gjennom mye lidelse for å gå til dette skrittet.

Akkurat nå tenker jeg mest på barna hans. De må ha det forferdelig vondt nå. 

Endret av Million
  • Liker 21
Skrevet

Som et forsvar for Martha Louise, så har Ari Behn snakket om selvmord i ti år, fra 2009.

Det var heller ikke slik at Martha gikk ut med at hun var sammen med Durek, før etter at Ari viste seg offentlig med sin nye kjæreste.

Skulle Martha ha levd ensom hele livet. Selvmordet kunne ha skjedd uansett om Martha hadde en "sosialt perfekt" mann, som en skipsreder eller adelsmann.

Psykisk sykdom er svært vanskelig å håndtere både for den syke, men også de nærmeste.

Og dette sier jeg selv om jeg synes det norske kongehuset har blitt håpløst. Som privatpersoner er de mennesker, og mennesker har sitt å stri med. Om vi skulle hatt et kongehus lenger har jeg fremdeles meninger om, men nå er ikke tiden riktig for å kritisere.

• Liker 28
Skrevet

Noe av det som er mest trist når en person tar livet sitt, er at de frarøver alle rundt seg alle andre minner om dem.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil også tro det kommer en tid for en viss selvransakelse i pressen. Uten å spekulere, tviler jeg på at de er skyld i dette, men jeg tror det sitter en del komikere, journalister og redaktører der ute med en klump i magen i dag. 

En lærdom å ta med seg er det i hvert fall. Vi har alle mennesker en psykisk helse å ta vare på. Selv om du er rik og berømt, behøver det ikke å bety at du ikke kan ha det vondt. 

• Liker 21
Skrevet

Ufattelig tragisk. Tenker mye på de stakkars døtrene hans, men også Ari selv. Han må ha hatt det utrolig tungt og vanskelig. Jeg møtte han aldri, men jeg synes det er rart at han er borte. Man merker litt det tomrommet som oppstår når offentlige personer går bort, man er jo vant til å lese og høre om dem og deres gjøren og laden i media. Ari virket som en snill mann, en kunstnerisk fargeklatt som ikke var redd for å gå egne veier.

Hvil i fred.

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...