Gå til innhold

Svigerfar misfornøyd med julegave.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Kjæresten og jeg har vært sammen ett år og jeg har hele tiden hatt inntrykk av at svigerfar har veldig dårlig råd. Kjæresten min har også trodd dette og hatt vondt av han. Vi har derfor i løpet av året gitt han penger og mat ved flere anledninger.
 

Men så oppdager vi når kjæresten skulle hjelpe svigerfar med nettbanken at han slett ikke har dårlig råd, tvert imot. Det viser seg bare at svigerfar er veldig gjerrig og snylter på andre for å selv spare penger. Svigerfar har også innrømmet dette da kjæresten min konfronterte han.

Pga dette har både kjæresten og jeg vært veldig irriterte på han, han sitter jo bedre i det enn hva vi gjør, men vi har ikke visst dette og syntes synd på han. Da vi skulle kjøpe julegave til han så ble det noe rimelig, en Nivea gavepakke. Vi følte ikke for å være rause når han har fått mye i løpet av året ( som han strengt tatt hadde hatt penger til selv). Han kommenterte til og med etter at han var avslørt at han ikke hadde råd til julegave til meg, så jeg fikk ikke noe.
 

Han forskjellsbehandler også kjæresten min og søsteren hans. Kjæresten min fikk en damper til 500 kr, mens søsteren fikk en tupperware som svigerfar fikk av søsteren sin. Han gadd altså ikke å bruke penger på datteren sin..

Svigermor fikk parfymesett til verdi av 850 kr av kjæresten og meg. Dette ble svigerfar vitne til igår og følte seg veldig forskjellsbehandllet. 
 

Men som jeg sier til kjæresten: svigerfar forskjellsbehandler jo selv? Og han klager på gave fra oss når han har fått mye i løpet av året og jeg i tillegg ikke får noe selv. Jeg mener at julegaven vår har vært alt han har fått i løpet av året når han har seilt under falskt flagg. 
 

Nå snakker kjæresten min om at han har dårlig samvittighet og synes vi burde kjøpe parfymesett til han også. Men jeg syntes dette blir unødvendig og ufortjent? Parfymesettet svigerfar ønsker seg er i tillegg dyrt og vi trenger pengene selv.

Anonymkode: 67860...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har allerede fått mer enn nok. Gjerrighet er et av de minst sjarmerende egenskapene som finnes. Som man reder ligger man. Svigerfar får kose seg med pengene sine.

Anonymkode: 724f7...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye en har å klage på. Er så mange rare tråder her rundt jul. Får fram det verste og rareste i folk tror jeg. Jez

Ts. Ingenting av det du skriver er viktig i det hele tatt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har alt fått julegave, å kjøpe noe ekstra i ettertid fordi han ble snurt ville aldri jeg gjort. Det blir som å dikke med en liten unge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest YtreYtterst

Jeg klarer ikke å se for meg en godt voksen (eldre?) mann som sutrer på julaften fordi konen hans får et bedre parfymesett til jul enn det han får. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å unngå å le :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...