Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Svanhild?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, det liker jeg absolutt ikke. Men det er mest fordi hun jeg kjenner som heter det ikke er noen svane, så langt ifra. Hun er helt i motsatt ende av skalaen, både utseendemessig og til sinns. Hun er en av de fæleste jeg kjenner. 

Anonymkode: d7752...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde ikkje komt på det sjøl, men namnet er eigentleg fint. Det er berre greitt å ha andre namn enn alle i saueflokken;) Har nettopp møtt ein liten Kjell og ei lita Solveig, og det er lenge sidan sist eg møtte barn med desse namna!

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Hva synes dere om navnet Svanhild? Jeg synes det er nydelig. Oldemoren min het det. Egentlig liker jeg virkelig ikke navn som slutter på -hild, som Torhild, Gunnhild osv, men Svanhild er unntaket

Anonymkode: c93b4...b2b

Jeg måtte ei "Svanhild RÅ", som hun kaller seg på Facebook, for mange år siden, med silikon pupper av dimensjoner, et tonn av sminke og manglende selvtillit og sjalusi så det holder, som av samme grunn rakket med på alle naturlige pene kvinner på verst tenkelige og motbydelige måte..

Etter å ha møtt så bedritne mennesker avskyr jeg det navnet..🤮

Anonymkode: 91dae...ec5

Skrevet

Jeg kjenner ei lita jente på 1 år som heter det, og jeg synes det er et nydelig navn!

Anonymkode: f019a...6f9

• Liker 2
Skrevet

Synes det er kjempesøtt! Godt å få eit avbrekk frå alle desse motenavna. 

Anonymkode: 9d1a8...b4b

• Liker 3
Skrevet

Hun blir i alle fall alene om navnet :) Liker ikke hild-navn, så liker ikke Svanhild heller. Men det er egentlig litt kult på sin måte :P 

Anonymkode: f2ff8...7db

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er et fint navn, og oppkalling er koselig. 

Skrevet (endret)
5 hours ago, tussi84 said:

Jo da.. men det var fine og moderne navn på den tiden de ble født. Akkurat som navn som Olga, Oddlaug, Helga og lignende var populære også for lenge siden. I dagens samfunn er det umoderne navn. Noen gammel dagsenavn er derimot blitt moderne igjen. Olivia, Ingrid, Ella er jo blitt populære navn igjen feks.

Jeg tror Olga og helga også kommer de neste årene. 80-års navn er fine synes jeg :)

Endret av kaleidoskop
Skrevet

Liker ikke -hild navn spesielt godt, men ville ikke reagert på å møte en Svanhild, utover et "Oi, det er et navn jeg ikke har hørt på lang tid". Kjenner noen fra den litt eldre generasjon som har det navnet.

Skrevet

Ørnhild er kulere. Eller Falkhild evt. 

Anonymkode: 9d992...094

Skrevet
2 timer siden, sstinemor skrev:

Dompaphild

😂

Anonymkode: 565cf...ce2

Skrevet

Bestemor heter det, hun ble ofte kalt Gåshild av barn som ikke husket navnet hennes. Den er jo litt kjip.

Anonymkode: d04cd...141

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et vanlig norsk navn og det er egentlig ganske kult i utlandet. Ingen har hørt det navnet noensinne.

Jeg håper du går for Svanhild hvis du får ei lita jente.

Anonymkode: 42664...dd3

Skrevet

Vakkert navn, passer kjempefint på barn også! 😊

Anonymkode: 68d07...c08

Skrevet

Strutshild.

Anonymkode: 3588d...5e9

Skrevet

Jeg er 20 år og kjenner ingen med navnet. Synes det er nydelig 😊❤️

Jeg tror at de som tenker det er et gammel-dame navn, er en generasjon eldre enn meg igjen. Oldemor navn blir in igjen! 

I mine øyne er navn som Marit, Olga, Gerd, Turid, Bente, Hildur mer gammeldagse enn Svanhild 

Anonymkode: f2a74...a2a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...