Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Svanhild?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hva synes dere om navnet Svanhild? Jeg synes det er nydelig. Oldemoren min het det. Egentlig liker jeg virkelig ikke navn som slutter på -hild, som Torhild, Gunnhild osv, men Svanhild er unntaket

Anonymkode: c93b4...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så synes jeg alle navnene  er veldig gamledagse navn. Ser for meg damer på 80 +. Føler ikke det passer på et barn dessverre.

Men det er min mening. Hvis du liker det navnet selv så er det, det viktigste.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville gått for noe barskere, som Ørnhild eller Uglhild.

Anonymkode: d4fbf...518

• Liker 9
Skrevet

Liker du det, så kjør på! Du slipper at barnet ditt heter det samme som ørten andre.

Svanhild er for meg en flott dame som var kollega av min far. Hun var veldig pen, derfor er det noe "pent" over det navnet for meg.

Anonymkode: b31a7...9c7

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ei lita Svanhild og jeg synes navnet passer perfekt til ei lita jente🥰

• Liker 3
Skrevet

fint navn, men litt gammeldags syns jeg

Skrevet

Svanhild synes jeg er kjempeflott! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er veldig harry. Gunnhild er mye bedre faktisk. Og Ulvhild, det er kult. 

Anonymkode: 40426...c66

Skrevet
15 timer siden, tussi84 skrev:

Ser for meg damer på 80 +. Føler ikke det passer på et barn dessverre.

Alle de damene på 80+ har jo en gang vært barn ^_~ 

Skrevet (endret)

Svanhild er det flott gammelt navn. Nå er det bare de nymotens navnene som er "inn" der en drøss av mennesker heter det sammen. Digg å et navn som veldig få andre har! Så ja Svanhild er meget bra :) Det er dessuten et gammelt navn helt tilbake til norrøn tid, Svanhildr var den norrøne formen av navnet

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 6
Skrevet

Liker! 

Anonymkode: 1254c...01c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fuff skrev:

Alle de damene på 80+ har jo en gang vært barn ^_~ 

Jo da.. men det var fine og moderne navn på den tiden de ble født. Akkurat som navn som Olga, Oddlaug, Helga og lignende var populære også for lenge siden. I dagens samfunn er det umoderne navn. Noen gammel dagsenavn er derimot blitt moderne igjen. Olivia, Ingrid, Ella er jo blitt populære navn igjen feks.

• Liker 1
Gjest Svigermor
Skrevet

Jeg synes egentlig det er ganske pent, men den ene svigerdatteren min heter det. Hun tror hun har greie på absolutt alt, så jeg omtaler henne bare som Svarhild.

Skrevet

Jeg liker mange -hild-navn, som Ragnhild og Gunnhild, men ikke så glad i Svanhild. Tror jeg kunne vennet meg til det, altså :) 

Skrevet

Høres ut som ho bestemor på gamleheimen.

Anonymkode: e6129...0ec

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker egentlig Dompaphild eller Kråkehild.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...