Gå til innhold

Å vise frem sitt festpyntete hus på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å vise fram sitt festpyntede hus på Facebook, Instagram o.l? Er det ikke bare de som har et luksushus som liker å gjøre sånt? Med det så mener jeg at det ser ut som en interiørkatalog. Jeg synes det er litt selvdigging å gjøre sånt... 

Anonymkode: 37144...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare folk med psykiske problemer gjør dette. De må vise seg frem og krever oppmerksomhet

Anonymkode: 907f1...343

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare folk med psykiske problemer gjør dette. De må vise seg frem og krever oppmerksomhet

Anonymkode: 907f1...343

Dummeste jeg har lest. Alle som legger ut interiørbilder på IG har psykiske problemer? Er du helt fjern?

Anonymkode: 176b6...547

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janteloven på sitt beste 🥴 

Jeg synes det er dumt å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 20ff5...41c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Janteloven på sitt beste 🥴 

Jeg synes det er dumt å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 20ff5...41c

Jeg synes heller at de som legger ut bilder av sitt luksuriøse pyntede overklassehjem ser ned på oss andre som ikke bor så lukrativt. Det er ikke min stil å bo sånn, så jeg er ikke misunnelig på  gull&glitterpynt og sofaer til 20 000,men jeg tenker at man må være veldig fornøyd med seg selv og sitt, når man legger ut 20 bilder av huset ut på fb, og høster ørti kommentarer om hvor vakkert et hus man har.. Å legge ut bilde av juletreet eller en enkelt juledekorasjon på et bord, er bare hyggelig men ikke når man skal flashe velstanden sin midt i trynet på folk nå i jula. Jeg tenker på alle de som knapt har penger til en pakke pinnekjøtt... 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller at de som legger ut bilder av sitt luksuriøse pyntede overklassehjem ser ned på oss andre som ikke bor så lukrativt. Det er ikke min stil å bo sånn, så jeg er ikke misunnelig på  gull&glitterpynt og sofaer til 20 000,men jeg tenker at man må være veldig fornøyd med seg selv og sitt, når man legger ut 20 bilder av huset ut på fb, og høster ørti kommentarer om hvor vakkert et hus man har.. Å legge ut bilde av juletreet eller en enkelt juledekorasjon på et bord, er bare hyggelig men ikke når man skal flashe velstanden sin midt i trynet på folk nå i jula. Jeg tenker på alle de som knapt har penger til en pakke pinnekjøtt... 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

Sofa til 20 000??   Prøv å finn en fin sofagruppe UNDER 20 000.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri turt det. Jeg pynter hjemmet mitt slik jeg syns er pent og koselig... Ville blitt veldig lei meg om mange mennesker i sosiale media kom med negative kommentarer om det som for meg er koselig! Kanskje litt nærtagende sånn, men julen kan være en vanskelig tid emosjonelt😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har lest. Alle som legger ut interiørbilder på IG har psykiske problemer? Er du helt fjern?

Anonymkode: 176b6...547

Ja det har dem

Anonymkode: 85944...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SupaWoman skrev:

Sofa til 20 000??   Prøv å finn en fin sofagruppe UNDER 20 000.

Er da mulig det!! Trenger ikke være siste skrik liksom 😅

Anonymkode: 61d7f...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SupaWoman skrev:

Sofa til 20 000??   Prøv å finn en fin sofagruppe UNDER 20 000.

Alltids ikea ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SupaWoman skrev:

Sofa til 20 000??   Prøv å finn en fin sofagruppe UNDER 20 000

Det ble en liten skrivefeil, de sofaene som er avbildet koster nok det dobbelte. Ikkeno ikea der i huset. 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller at de som legger ut bilder av sitt luksuriøse pyntede overklassehjem ser ned på oss andre som ikke bor så lukrativt. Det er ikke min stil å bo sånn, så jeg er ikke misunnelig på  gull&glitterpynt og sofaer til 20 000,men jeg tenker at man må være veldig fornøyd med seg selv og sitt, når man legger ut 20 bilder av huset ut på fb, og høster ørti kommentarer om hvor vakkert et hus man har.. Å legge ut bilde av juletreet eller en enkelt juledekorasjon på et bord, er bare hyggelig men ikke når man skal flashe velstanden sin midt i trynet på folk nå i jula. Jeg tenker på alle de som knapt har penger til en pakke pinnekjøtt... 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

Å herregud.. bitter much? Du sier det ikke er din stil og du ikke er misunnelig, men du lager en hel tråd på KG og mener de rakker ned på deg? Mange har interiør som hobby og har brukt mye ressurser og er stolt over hjemmet sitt. Forøvrig ser jeg like mange posts fra helt vanlige og alminnelige hjem som bare ønsker en god jul til kjente og kjære.

du må være en veldig bitter person :) 

Anonymkode: d9b56...5c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Så du tror at dersom noen er stolt av huset sitt, så ser de ned på andre som ikke har like stort/stivpyntet hus? Det er en veldig rar kortslutning. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud.. bitter much? Du sier det ikke er din stil og du ikke er misunnelig, men du lager en hel tråd på KG og mener de rakker ned på deg? Mange har interiør som hobby og har brukt mye ressurser og er stolt over hjemmet sitt. Forøvrig ser jeg like mange posts fra helt vanlige og alminnelige hjem som bare ønsker en god jul til kjente og kjære.

du må være en veldig bitter person :) 

Anonymkode: d9b56...5c8

Jeg er ikke bitter men jeg forstår ikke hvorfor man gjør det? Det viktigste er vel at man selv er fornøyd med huset sitt i julen. Jeg ser ikke så ofte folk legger ut bilder fra et vanlig hjem som er normalt julepyntet, men jeg ser at de som har mer luksuriøse flotte hus med spesiell arkitektur og litt sånn dyr eksklusiv stil, legger ut bilder og det synes jeg bare er litt kvalmende. Vil de oppnå det samme som å legge ut masse selfies for å styrke selvfølelsen sin? Nå refererer jeg til bildene som er lagt ut på fb av huset til en person jeg kjenner, og hun liker å vise frem livet sitt. 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er koselig og inspirerende og se hvordan andre har pyntet :) Det gir meg ideer til hva jeg kan finne på selv, men også hva som ikke hadde passet hos oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å bygge nytt hus, og jeg finner masse inspirasjon i interiør-instagramkontoer. Skjønner ikke hva som er galt med det? Er jo bare å ikke følge de da hvis det plager deg. :) 50% av alle de jeg følger er slike kontoer, nettopp fordi jeg syntes det er inspirerende og interessant!

Anonymkode: 68af9...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller at de som legger ut bilder av sitt luksuriøse pyntede overklassehjem ser ned på oss andre som ikke bor så lukrativt. Det er ikke min stil å bo sånn, så jeg er ikke misunnelig på  gull&glitterpynt og sofaer til 20 000,men jeg tenker at man må være veldig fornøyd med seg selv og sitt, når man legger ut 20 bilder av huset ut på fb, og høster ørti kommentarer om hvor vakkert et hus man har.. Å legge ut bilde av juletreet eller en enkelt juledekorasjon på et bord, er bare hyggelig men ikke når man skal flashe velstanden sin midt i trynet på folk nå i jula. Jeg tenker på alle de som knapt har penger til en pakke pinnekjøtt... 

Ts. 

Anonymkode: 37144...e97

Sofaer til 20 000 regnes neppe som luksuriøst. Bare en liten digresjon 

Anonymkode: 46e84...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo si såpass at jeg i langt større grad lar meg imponere/inspirere av bilder av ikke fullt så strøkne hus med sjel og varme enn av nitriste hjem stylet opp etter bilder i interiørblad. Jeg håper disse menneskene har et rikere liv enn det disse stusslige interiørbildene tilsier. Det er bare pinlig å se på.

Anonymkode: 6b753...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som driver med interiørblogging må være verdenst kjipeste mennesker. Husker ei for endel år siden som hadde en populær interiørblogg. Man så sjelden bilder av dama selv. Men etter at instagram kom for fullt så ble det etterhvert slutt på bloggingen hennes, og hun la istedenfor ut sinnsykt redigerte bilder av seg selv, nesten ikke til å kjenne igjen.

Da skjønner man liksom hva greia handler om.. fokus på seg selv, på den måten man til enhver tid kan oppnå mest mulig pyntet og oppkonstruert fasade. Ble visst for fristende å legge ut bilder av seg selv med masse filter og få umiddelbar likes for dette, istedenfor å style hjemmet sitt og legge ut bilder av dette + skrive et lite blogginnlegg om det :fnise:

Anonymkode: c4521...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å vise bilder av julepyntede hjem. Det betyr ikke at alle gjør det, verden er ikke svart-hvit i dag heller, men at flere enn vanlig legger ut bilder av interiøret sitt. SoMe er fulle av interiørpregede bilder disse dagene. Juletrær som er pyntet, festbord som er pyntet, ulik julepynt er hengt opp og satt fram i grupper og oppstillinger +++

Jeg synes jeg ser hjem av alle slag på bildene nå, ikke bare "kataloghjem". Likevel er det vel ikke akkurat rart om folk prøver å gjøre det beste ut av julepynten sin og bildene. Det er da bare logisk. Hvem gidder å legge ut et dårlig bilde dersom de har et penere bilde fra en annen vinkel? Og hvem gidder å pynte stygt dersom de kan pynte pent med samme pynt? Hva er det egentlig å hisse seg opp over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...