Gå til innhold

Desperat å trene i jula

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre hun insisterte på å stå å svette og stønne midt i stua så påvirker jo ikke dette deg i det hele tatt, TS. 

Anonymkode: e60a4...a42

Når jeg tenker meg om så er det ikke sikkert at det hadde gjort meg noe om en gjest ville trene i stua heller, egentlig. Kommer an på tidspunktet og hvor høylytt personen trener. Så lenge personen ikke er fysisk i veien for andre eller stønner forstyrrende veldig høyt så ville det ikke gjort noe.

Anonymkode: e60a4...a42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må vel være lov å irritere seg litt over ting andre gjør vel. Sikker på at dere irriterer dere over ting ved andre dere også, men tror at det gjør dere til supermennesker å aldri si det høyt. Hehe.

For meg betyr julen å slappe av, spise og kose seg. Så jeg irriterer meg over folk som skal ødelegge det med treningsdesperasjon.   

Anonymkode: c0dc3...5a0

Herregud, det kan vel hende mange slapper av ved å trene. Meg selv inkludert. Kan ikke fordra å bare ligge på sofaen eller sitte i en stol. For meg er det bortkastet tid. Trening er ikke desperasjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal trene som vanlig i jula, også i morgen. Det gir meg energi, bedre humør og mindre muskelsmerter. Ser ikke hvordan det er desperat.

Anonymkode: f83be...159

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn verden har blitt nå, fedme an masse og fråtsing i jula i tillegg til alt vi spiser ellers (og mat vi kaster), er det jaggu ikke dumt av den dama. I tillegg er det psykisk slitsomt for mange å bo hos svigers over lengre tid om man ikke får tid for seg selv. Det kan være en stor påkjenning for mange "å kose seg" med folk man ikke kjenner så godt. Vi har en regel på max 2 overnattinger hos andre pga dette. 

Anonymkode: eec7d...6b8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto større grunn til å trene. Får man ferie, får man bedre tid. Ikke rart i det hele tatt. Romjul er kjedelig uansett. Heller trene enn å kjede seg med familie.

Anonymkode: 60c8d...157

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fjelltur og være altiv i jula, men om jeg ikke hadde fått med meg kjæresten på det så ville jeg også lagt inn trening. For min del handler det mest om at jeg har det enormt mye bedre psykisk, humørmessig, energimessig når meg er litt aktiv. Også søvnkvaliteten min avhenger av at jeg får beveget meg. Så å sinat det er desperat er jo ganske firkanta. Hun gjør noe godt for seg selv. Så lenge det ikke går ut over Noen, why not? Jeg blir nesten litt klaustrofobisk og frustrert av å sitte i ro inne lenge av gangen. Nyter jula og latheten mye mer når jeg får inn litt mosjon i bildet. Å trene i jula betyr ikke at man ikke koser jeg. Jeg koser meg mye mer når jeg får trent litt.

og, jeg LIKER å trene. Hvorfor skal jeg da la være å gjøre mor jeg liker fordi det er jul? Har du strikking eller lesing som hobby, er det ingen som forventer at du skal avstå fordi det er jul

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både mannen min og broren hans trener tilnærmet som vanlig i julen. 
plager hverken meg eller de andre gjestene våre. 
er jo bare sunt å være i aktivitet, og så lenge de ikke nedprioriterer barna og felles måltider/aktoviteter må de bare styre på😄

Anonymkode: 7d6b7...ad5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mer enn normalt i jula. Man har jo fri og masse tid hver dag.

Har huset fullt av gjester, og var oppe tidlig for å bake brød og stelle til frokost, krydre ribba, vaske ferdig etter kvelden før. Så snart frokosten var over dro jeg ut i skogen for en en-to timers løpetur. Og lot de andre ta oppvasken. 

Og akkurat det samme skal jeg gjøre hver dag, hele jula. 

Og- sjokk - jeg og mannen trener på ferie, selv da vi var en uke på Maldivene. Hver eneste dag. 

Vi liker nemlig å trene. 

Anonymkode: bcc4d...9c2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, så er det sikkert jeg som er sær da. Synes bare det å trappe opp med egen treningsbag og klare treningsplaner til jula var litt desperat.

Desperat? Milde makter, jeg som nettopp har sittet og planlagt hvordan jeg skal få lagt turene mine inn i et trangt juleprogram. Er det også desperat, kanskje?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må vel være lov å irritere seg litt over ting andre gjør vel. Sikker på at dere irriterer dere over ting ved andre dere også, men tror at det gjør dere til supermennesker å aldri si det høyt. Hehe.

For meg betyr julen å slappe av, spise og kose seg. Så jeg irriterer meg over folk som skal ødelegge det med treningsdesperasjon.   

Så jula handler om deg? At alle skal følge dine regler?

Er jo du som er problemet her 🙂 Lager problemer ut av ingenting, typisk norsk. Nabokjerringa i vinduet som legger seg borti hva andre gjør. Lov å irritere seg, men du kan jobbe med deg selv som menneske så du legger det av deg. Endre adferden din. Ingen ødelegger jula di pga de går på et treningsenter.

Å trene jo helt topp! Nå har man fridager som gjør at man kan trene på dagtid i fred og ro, mindre folk som trener også.

Selv trener jeg styrke 3 ganger i uken, å dette følger jeg hele året uansett. Å spise julemat/dårlig kosthold klarer jeg også fint gjennom jula. Har ikke fanatisk syn på dette, men styrketrening er noe av det viktigste for et menneske helsemessig. 2-3ganger i uken.

Det trenger man ikke stoppe pga Jul, en økt tar ca 1time bare 🙂 

Anonymkode: 1e02c...e36

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo du som er problemet her 🙂 Lager problemer ut av ingenting, typisk norsk. Nabokjerringa i vinduet som legger seg borti hva andre gjør. Lov å irritere seg, men du kan jobbe med deg selv som menneske så du legger det av deg. Endre adferden din. Ingen ødelegger jula di pga de går på et treningsenter.

Å trene jo helt topp! Nå har man fridager som gjør at man kan trene på dagtid i fred og ro, mindre folk som trener også.

Selv trener jeg styrke 3 ganger i uken, å dette følger jeg hele året uansett. Å spise julemat/dårlig kosthold klarer jeg også fint gjennom jula. Har ikke fanatisk syn på dette, men styrketrening er noe av det viktigste for et menneske helsemessig. 2-3ganger i uken.

👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du som alle andre misforstår. Det går an å irritere seg over folks atferd uten å mene at de skal endre den atferden. Akkurat som du sikkert gjør ti ganger om dagen, du vil bare være et supermenneske som holder det inni deg,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk IKKE skal trene i jula, når motivet ellers bare er late seg og stappe i seg mat i dagesvis. Kan være greit med litt balanse og bare gjør noe annet mellom mat-slagene..Du er bare ute etter å finne feil med kjæresten til broren din du. (Hvorfor det forresten, er hans valg å menge seg med treningsbertene..)

Anonymkode: 51ae5...2ac

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ødelegger det for deg at HUN vil trene? Forventet du å være sammen med henne alle timene, får du dårlig samvittighet eller hva er det? 

En jeg feirer med liker å gå på gudstjeneste både julaften og 1. juledag. En annen har behov for å trekke seg tilbake og bare sitte litt i fred med en bok noen timer. Det ødelegger da ikke for meg det. 

Trening eller turgåing er for så vidt en helt inkorporert del av foreldrene mine sine liv så den turen på formiddagen hver dag den tar de selv om kjøttet står og putrer og da er alle velkommen til å bli med. Eller ikke. Hvis man heller vil se film og spise snop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rainstorm said:

Men hvorfor ødelegger det for deg at HUN vil trene? Forventet du å være sammen med henne alle timene, får du dårlig samvittighet eller hva er det? 

En jeg feirer med liker å gå på gudstjeneste både julaften og 1. juledag. En annen har behov for å trekke seg tilbake og bare sitte litt i fred med en bok noen timer. Det ødelegger da ikke for meg det. 

Trening eller turgåing er for så vidt en helt inkorporert del av foreldrene mine sine liv så den turen på formiddagen hver dag den tar de selv om kjøttet står og putrer og da er alle velkommen til å bli med. Eller ikke. Hvis man heller vil se film og spise snop. 

Ødelegger og ødelegger. Det irriterer meg bare. Akkurat som mange tydeligvis lar seg irritere av mine innlegg i denne tråden. Det er en naturlig ting å irritere seg litt over ting ved andre. Det er dere, ikke jeg, som tydeligvis mener at litt irritasjon er ensbetydende med å få jula ødelagt eller forlange at hun skal endre atferd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt grusomt å bare sitte på rumpa hele julen. Jeg løper virkelig ikke maraton i juleferien selv men jeg MÅ ut i frisk luft og gi kroppen litt mosjon, hver dag.

Anonymkode: a51cf...515

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hva du legger i å kose deg? Hva betyr det egentlig? Hadde du kost deg like mye i tre hele dager hos noen andres foreldre? De fleste får vel mark i rumpa etter for mye tid med andre mennesker. Det er faktisk smart om man finner måter å være litt alene på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så er det sikkert jeg som er sær da. Synes bare det å trappe opp med egen treningsbag og klare treningsplaner til jula var litt desperat.

Hvorfor er det desperat? Kom med gode begrunnelser på det. 

Og det nytter ikke å si at det er fordi at i jula skal man kose seg med snop, mat og film. Det ene utelukker ikke det andre. Du synes kanskje jeg er desperat også da som i tillegg til å trene ikke sitter og overspiser godteri og drit da? 

Hvorfor skulle jeg det når jeg for det første ikke har behov for det og for det andre synes det er tullete å legge på seg 5 kg i jula som man da må slanke av seg. Jeg er faktisk opptatt av å ta vare på kroppen min. Også i jula. Jeg spiser normale porsjoner julemat og en liten dessert. Jeg spiser noen biter pepperkaker eller annet og slikt. Jeg _koser_ meg! Men fråtse, bli dårlig og slapp? Nei takk. 

Dessuten er jeg psykisk syk og den time outen når jeg drar på trening trenger jeg. Jeg skal trene i dag også får vi se om jeg rekker det i morgen. Må ta ungene med ut et par timer så spørs om det blir tid. Men 1 juledag skal det trenes ja. Og det er ikke noe jeg gjør i desperasjon. Det er noe jeg gjør fordi det er en vane og fordi jeg har behov for det. 

Og nei. Jeg går ikke rundt og irriterer meg over andre folks vaner. I hvert fall ikke i den grad at jeg kaller det desperat og får behov for å skrive en tråd om det på KG. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jogger i julen på juleferie. Jeg blir rastløs om jeg ikke trener, særlig når jeg er så mye inne. En joggetur på julaften er kjempedeilig. Ser ikke helt hva som er problemet.

Anonymkode: 55607...7f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo slappe av mens hun trener?

For meg hadde det vært tortur å kun sitte innendørs og spise. Klarer ikke å slappe av om jeg ikke trener. 

Anonymkode: 55607...7f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...