Svartfugl Skrevet 26. desember 2019 #41 Skrevet 26. desember 2019 På 24.12.2019 den 3.56, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke, jeg møter normale damer. Eneste kriteriet jeg har til kropp er at dama ikke er overvektig og ser sunn ut. Utseende ellers også har så klart noe å si, men de aller peneste får jeg aldri møtt uansett, for de viser null interesse på tinder. Poenget med dette innlegget er bare å påpeke at det er synd at mange faller utenfor dating markedet, siden de ikke er "kjekke" nok osv osv. Dette gjelder også så klart en del kvinner, men dere har nok litt flere muligheter en oss gutta. Jeg kan bare uttale meg om min erfaring som mann på dating markedet. Tviler ikke ett sekund på at det er ekstremt mye overfladiske menn der ute også, som også dumper kvinner for helt uvesentlige ting. Men sannheten er dessverre at flere mannfolk sliter på dating fronten og det er nok litt lett for en det karer å miste respekten for hva kvinner tiltrekkes av og mistet håpet, når det er så ekstremt mange kriterier man må oppfylle for at man i det hele tatt skal ha sjans til å bli bedre kjent. Dere tiltrekkes av mye små detaljer som kan virkes til dels forvirrende og lite vesentlig for en mann, tror jeg. Som feks. en enkelt tatovering eller at man har "pene" hender. Vi legger oss ikke oppi slike små detaljer og det kan fremstå som meget pirket og utseende fiksert for mange av oss. Dette har sikkert en biologisk forklaring, men bare sier som det er. Anonymkode: 847e3...133 Jeg tror litt av problemet er at en del menn fokuserer på kvanitet og ikke kvalitet når de dater. De blir superskuffa hver gang de ikke får kjempemange matcher, og er mer opptatt om damen ønsker ny date enn hva de selv ønsker. Når du skal velge en livsspartner, skal du da for svingende være kresen! Kanskje ikke på tøvete detaljer som betyr lite i framtiden, men på om dere faktisk er en god match! Har dere den gode samtalen, har dere noen felles interesser? Hvordan stemmer verdiene deres overens? Har dere framtidsplaner som gjør at et forhold er liv laga? På Tinderbildene legger vi jo merke til de ubetydelige detaljene, men når jeg møter en mann og har en fin samtale med ham, blir han nesten alltid mange hakk kjekkere enn på bildene! Og det finnes overfladiske menn og overfladiske kvinner. Men om du ikke liker det, så må du ikke date dem! Da må du sveipe ekstra. Jeg forstår f.eks. at høyde er viktig for mange kvinner, men om jeg hadde vært mann, hadde jeg unmatchet enhver kvinne som var tacky nok til å spørre om høyden min i en chat. Sånt finner vi ut av når vi møtes. Da hadde jeg nok gått glipp av en del matcher, men jeg ønsker å treffe voksne folk, ikke tenåringer... 3
Gjest Minesveiper Skrevet 26. desember 2019 #42 Skrevet 26. desember 2019 Det holder å vise normal interesse, være hyggelig og høflig om damen finner deg attraktiv. Når det kommer til dette med utdanning så er det ofte slik at like barn leker best. Damer som tar høyere utdanning er nok generelt mer opptatt av at mennene de dater skal ha høyere utdanning enn damer som har fagbrev for eksempel. Sist jeg sjekket ssb når det kom til utdanning så hadde under 50% av den kvinnelige befolkningen over 18 høyere utdanning. Følger man "like barn leker best" tankegangen burde menn uten høyere utdanning ha gode sjanser. Ellers er det en dårlig idé å basere forståelsen av kjønnsdynamikken mellom menn og kvinner når det kommer dating, på hvordan tinder funger. Tinder har en algoritme som begrenser eksponeringen menn får ovenfor kvinner slik at menn skal kjøpe boosts, superlikes osv. Det er slik tinder har laget businessmodellen sin for å tjene penger. Du hadde fått flere matcher om du hadde blitt vist til alle damene på appen, og om det hadde vært "fair game". Så er det også én dårlig idé å forklare det at damene ikke er/var interessert med å si at du ikke er kjekk nok. Det kan være det ikke funket for dem pga av manglende kjemi, forskjellig personlighet osv. Som andre påpeker er det bedre å ha en tankegang hvor man tenker at det faktisk skal en del til for at alt skal klaffe mellom to personer. Det er lettere å se når man blir eldre, og har gjort seg en del erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #43 Skrevet 26. desember 2019 På 25.12.2019 den 4.24, AnonymBruker skrev: Dere skriver at dere er så forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting, så kan dere da forklare meg hvorfor noen karer kan velge og vrake blant attraktive damer og få dem til å falle som "fluer"? Det er ingen logikk bak det dere skriver, sånn generelt sett! Vi menn er flinke til å observere hva dere tiltrekkes av. Tror ikke ting er så varierende som dere skal ha det til dessverre, selv om dere liker å tro det. Alt handler om utseende/kropp og sosial status for flertallet av kvinner. Det er min og en del kompiser sine erfaringer, dessverre. Er man veldig heldig med utseende/kropp, så kan man slippe unna med litt dårlige sosial status og motsatt!! For menn handler det også om utseende så klart, er ikke til å se bort ifra det, men også bare at dama er hyggelig og oppgående. Legger oss ikke oppi detaljer, som hender eller at dama ikke har førerkortet. Ikke pupper heller, er helheten som gjelder og at dama ser sunn og frisk ut. Har en søt, hyggelig dama litt små pupper, så spiller det ingen rolle i det hele tatt for om hun er attraktiv eller ikke. Og hva har hender og underarmer å si om en kar er oppegående og hyggelig egentlig? Mener dere at vi skal "dicthe" en dame, siden puppene ikke er store nok eller for at rompa ikke har perfekt bredde? Er det ikke andre egenskaper som er viktigere? Høyde kravene deres har jeg derimot litt mer forståelse for, siden dette også gjelder mange menn til samme grad. Vi ønsker å føles oss store og maskuline sammen med dama. Visse biologi er det ikke lett å overstyre, men jeg bare sliter med å forstå hvor kravstore dere kan være ovenfor slike små, og ofte veldig, uvesentlige detaljer. Anonymkode: 847e3...133 Jeg er kvinne og opplever at menn er akkurat som du påstår at kvinner er. Alle logrer rundt prinsessene. Anonymkode: 606c4...c8a 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #44 Skrevet 26. desember 2019 Jeg har aldri klart å sette fingern på hva som gjør at jeg liker én og annen mann, der resten ærligtalt ikke interesserer meg i det hele tatt. Men jeg vet at det tar bare minutter før jeg tenker "ALDRI" der vedkommende egentlig kunne gått i håndstående på bordet foran meg uten at jeg brydde meg. Også vet jeg at det bare ikke er den fengende personligheten eller det flotte utseendet som har vært utslagsgivende når jeg faktisk liker noen. Jeg har bare likt de mennene jeg har likt fra første øyeblikk selvom et par har oppført seg ganske rart og ikke kan smykke seg med verdens heldigste utseende. Har lurt på om sånt handler om langt mer primitive ting som gener ol, en egentlig hva folk gjør eller ikke gjør. Anonymkode: 175ea...45a 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #45 Skrevet 27. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Stapp den slitsomme feminist-agendaen et vist sted.. Anonymkode: ddaa9...e0b Du fremlegger mange grunner i tråden til hvorfor du ikke er særlig attraktiv og aktuell for damer. Selve hovedinnlegget ditt viser en dårlig og bitter holdning til damer, kommentarer viser en bitter holdning, og her kom det enda en gang. Varsler en del incelpoeng og redpill poeng. Er det en gal agenda å si at man må respektere damer i hele verden? Og hvis du syns feminisme er slitsomt, hva mener du er feminisme? Hadde du respektert damer så hadde du forstått behovet for feminisme og vært feminist selv. Tror du ikke at det er slitsomt at vi må passe på å ikke bli voldtatt hver gang vi går hjem fra byen eller blir fulle på fest, passe på drinken for å ikke bli dopa, å bli plystra på og klådd på, å ikke bli tatt seriøst når man deler noe kunnskapsrikt, å bli brukt som puleobjekter, å risikere å bli banka av en kjæreste gjennom livet? Altså, nå var det du som dro opp feminisme her, det var ikke noe "feministisk" i den forrige kommentaren min. Men du viser jo den nedlatende og respektløse holdningen din til damer når du oppfatter alt som sier at damer fortjener å bli sett på som likeverdige, er "slitsom feminist agenda". At du i det hele tatt syns feminist er noe negativt viser for fjerde gang i tråden at du har et dustete kvinnesyn. Dette er ofte typisk for "good guys" som TROR de er "good guys", som klager på at jenter bare liker "bad guys". Du er åpenbart ikke så bra fyr som du tror, og der har du forklaringen på hvorfor du sliter med damer. Anonymkode: 5bb3c...3b4 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #46 Skrevet 27. desember 2019 Ikke skift målstengene nå.. Svar på de spørsmålene jeg stilte i forrige innlegg, for de hoppet du bukk over. Anonymkode: ddaa9...e0b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #47 Skrevet 27. desember 2019 Og du må forveksle meg med TS, for jeg skrev bare to innlegg på forrige side. Anonymkode: ddaa9...e0b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #48 Skrevet 27. desember 2019 Begynner å bli lei av å lære opp menn i hvordan de skal sjekke oss opp, så jeg står over denne. 😴 Anonymkode: e2fa6...4d3 1
Duftavsommerregn Skrevet 27. desember 2019 #49 Skrevet 27. desember 2019 På 22.12.2019 den 18.39, AnonymBruker skrev: hei, må man være veldig spennende, morsom og på fysisk for å fange deres interesse de første gangene man dater? Holder det ikke med å vise normal interesse, være hyggelig og høflig? Dette er mitt inntrykk etter å ha datet noen norske kvinner via tinder. Føler man må underholde dere så mye for at dere skal fortsatt være interessert i å treffes mer. Dere er også er veldig opphengt i status. Trist, men sant dessverre! Har feks en kompis som har blitt "ditcha" av ett par på tinder siden han "bare" er en normal elektriker. Helt sykt!! Selvfølgelig holder det ikke med å bare være hyggelig og høflig! Det klarer alle en kort periode i en datingfase om de er normalt skrudd sammen. For et langvarig forhold er det mye mer en dette som skal klaffe! Det er felles interesser, verdier og kjemi som er ekstremt vanskelig å "fake" over tid. Men man merker det fort på de første "datene" om det ikke stemmer om man er litt intellektuell og spør om de rette tingene og er observant. En date er lett å oppnå! Ta det videre til kjæreste og et forhold er mye vanskeligere ovenfor en partner som er oppegående. Dette tar tid, ofte lang tid. De med erfaring sorterer deg lett ut over tid når de blir kjent med deg , og vet hva knapper de kan trykke på for å avsløre om du ikke er det du utgir deg for. De som tar seg tid til dette luker ut psykopatene som i alle tilfeller er høflige, sjarmerende og spandabel i tidlig fase av en slik relasjon. Er man ung har man ikke slike erfaringer og kan lett gå på trynet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #50 Skrevet 27. desember 2019 On 12/24/2019 at 8:37 AM, AnonymBruker said: Utlandet er masse forskjellige land med ulike kulturer. Noen er sosialt åpen og inkluderende, andre mer lukka enn Norge, noen mindre forbruksorientert og andre mer osv. Og ulike land har ulike visumregler angående om man bare kan flytte dit... Jeg vet.. Er noen sydlige land jeg hadde i tankene, der virket folk mye mer åpne og inkluderende enn i de aller fleste sammenhenger her hjemme. Takk for et konstruktiv svar og for at du ikke hoppet til masse overdrevne konklusjoner som den andre brukeren. Anonymkode: ddaa9...e0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå