AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #21 Skrevet 23. desember 2019 Nei, det holder selvfølgelig ikke å være normalt interessert, hyggelig og høffelig. Jeg dater for å treffe en livspartner og da kan du ta deg faen på at det skal mer til enn det! Ja, jeg vil at det skal være underholdende å være på date! Men det betyr ikke at han skal underholde meg. Det betyr at vi har det gøy fordi vi kommer godt overens, har lik humor og felles interesser. Ja, jeg har preferanser når det kommer til hva han jobber med. På grunn av felles interesser og erfaringsrammer. Har prøvd det før og synes det er veldig synd å bo sammen med én som ikke kan sette seg inn i utfordringene jeg møter på jobb. Om han er elektriker eller jobber med shipping eller er lege er det samme - "problemet" er at han ikke jobber med noe liknende som meg. Ja, jeg har preferanser på høyde, bredde, hårfarge, øyne, you name it. Det er da det mest naturlige i verden å ha preferanser? Er dog enig i at det er dumt å skrive i datingprofiler hvis det kan oppleves som et stikk for de som faller utenfor. Ja, det finnes barisbilder som bare oser sex og gjør han helt umulig å sveipe vekk, særlig hvis jeg er i det humøret. Men for hver sånn er det 70 kleine barisbilder, bare så det er sagt. Men så heldig for deg hvis du er én av dem som får flere likes hvis du legger ut et sånt bilde! Vet ikke hvor jeg vil med dette, har jo ikke til hensikt å forsvare "kjønnet mitt" mot sutringen din. Men du vil vel at den du blir sammen med skal like deg, ikke bare bli sammen med deg for å være politisk korrekt? Anonymkode: 4540e...62e 4
Strippern Skrevet 23. desember 2019 #22 Skrevet 23. desember 2019 Første gangs date er j ikke agjørene da, andre så er det litt mere kominasjon. Om praten og inntresser samsvarer er det posetivt
Trolltunge Skrevet 23. desember 2019 #23 Skrevet 23. desember 2019 I de årene jeg datet hadde jeg en eneste forventning: At det skulle bli en hyggelig opplevelse. Det som måtte til for det var at praten gikk lett og uanstrengt mellom oss. Altså begge veier, og jeg var ikke på noen måte fritatt i det, og han hadde ikke mer ansvar for det enn meg. Noen ganger ble det ikke en hyggelig opplevelse, og det ble med den daten selvfølgelig, og noen ganger var det svært hyggelig, men det var likevel ikke grunnlag for flere dater, på grunn av at det ikke ble den typen kjemi mellom oss. Sistnevnte var likevel en hyggelig opplevelse, og det var helt greit å ha hatt en hyggelig stund med et kjekt menneske. Jeg følte ikke at det var bortkastet tid, selv om vi ikke var match. Førstnevnte derimot, der følte jeg ofte at det var jeg som måtte underholde og dra i gang samtaler. Nå er jeg ganske utadvendt, men det ble ikke noe hyggelig av at jeg måtte stå for det meste av samtalen, og mannen ikke evnet å bidra til at det gled lett og uanstrengt. Det merkelige var at slike menn ofte mente at vi hadde hatt en svært hyggelig date, og gjerne ville treffes igjen. Joda, det er sikkert hyggelig å bli vist interesse, men når det ikke ble gjort tilsvarende tilbake for å ha en hyggelig samtale var det jo ingen hyggelig date for meg. Jeg skjønner at det er akkurat like kjipt for menn som havner på date med kvinner som ikke klarer å bidra til å holde samtaler i gang, og hyggelig flytende, men dette går da ikke på kjønn. Det er vel mer slik at noen mennesker ikke er så flinke til å bidra med noe, og ansvaret for å holde samtale flytende faller på den andre. Så jeg kunne jo si akkurat det samme TS, at noen menn måtte underholdes. Jeg ser det imidlertid slik at dersom den ene må dra det hele, og den andre ikke bidrar, så er det ikke god nok match til å komme seg videre. Det har ingenting med kjønn å gjøre, og når man treffer mennesker som klinger godt sammen, så pleier ting å gli naturlig. Det er ingen som må anstrenge seg for å underholde den andre. Det er jevnt, og begge bidrar til at det oppleves hyggelig. Grunnlag for kjærlighet er det likevel ikke alltid. Jeg har hatt mange koselige dater som bare ble et hyggelig møte med en hyggelig person. Så har jeg hatt noen der jeg måtte dra hele lasset. Det var ikke kjekke møter, selv om det selvfølgelig var vennlig tone. Det var bare mest som å være på jobb, der jeg ofte har situasjoner der det er min oppgave å få kunder til å oppleve seg godt ivaretatt, uansett hvor lite de selv bidrar til flyt i samtalen. Det er greit, for det er min jobb å gi dem service, og sørge for at de opplever situasjonen som hyggelig. Jeg har altså erfaring med å ivareta annen part og sørge for at andre part har det hyggelig, selv om det betyr at jeg må være den som holder samtaler flytende helt alene. På date er man imidlertid ikke på jobb, og selv om andre part likte å bli ivaretatt, som en kunde blir av en på jobb, så blir det feil som date. Nei, menn skal ikke måtte underholde kvinner når de er på date, eller kvinner menn. Det skal flyte greit, og begge skal bidra til det. Gjør det ikke det er det helt greit å gå videre. Det er naturlig at de fleste dater ikke blir til forhold. Man skal ikke knekke en kode for hvordan man skal date for å få full uttelling av hver date, man skal treffe det rette mennesket. De fleste mennesker er ikke det. Noen er bare hyggelige, og noen ikke det engang. 8
Tor P Skrevet 23. desember 2019 #24 Skrevet 23. desember 2019 TS: Hvorfor er du sikker på at det er det overfladiske som gjør at du ikke kommer videre? Skjønner din frustrasjon, kan nok kjenne litt igjen meg for 10 år siden i det du skriver, hvor jeg også følte jeg ikke var "rippa" og "drittsekk" nok, siden "tydeligvis er det det damene liker". Bare tull. Handler om helt andre ting, som evne til kommunikasjon, å tørre å være åpen, tørre å signalisere hva du faktisk vil(!), være mottagelig for hennes signaler, osv. En side som jeg hadde veldig nytte av å lese, og som jeg vil anbefale på det varmeste er https://www.nicknotas.com/dating-101/ Han er en amerikansk dating-coach som er sjokkerende fornuftig og har mye å si, og ikke bare "det du vil høre" (ikke noe sånn PUA-drit) Ellers er John Gottmans bok "Det kvinner vil ha, det menn vil ha" et absolutt must å lese (seriøst, alle 15-årige gutter burde låses inne et sted og ikke få slippe ut før de har memorisert denne boka!). Gottman er psykolog og en av verdens fremste eksperter på parforhold - han har forsket på dette i en mannsalder, han er Gud(TM) på dette emnet! 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #25 Skrevet 23. desember 2019 On 12/22/2019 at 7:25 PM, AnonymBruker said: Det stemmer jo ikke i det hele tatt, jenter er mye mer kresne på utseende enn gutter er 🙂 Bare se på tinder, en gjennomsnittlig gutt faller helt igjennom. Mens en gjennomsnittlig jente kan velge og vrake. Urettferdig? Ja absolutt. Men sånn er virkeligheten, drit i om det er urettferdig og gjør ditt beste for å underholde, holde deg pen, få mange venner, oppnå høyere status etc. Ikke prøv å kjemp i mot, det vil ikke fungere. Anonymkode: c0081...6db Akkurat ja.. Kanskje jeg bør flytte til utlandet på sikt, hvor det er en langt mer åpen og inkluderende sosial kultur enn i det forbrukermessige og overfladiske nisselandet her.. Da øker sjansene for et nettverk og dates betraktelig. Anonymkode: ddaa9...e0b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #26 Skrevet 23. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja vell, det er deg og fint er jo det. Jeg snakker om kvinner generelt jeg da og kvinner man har møtt en eller ett par ganger, etter å fått kontakt på tinder først. Jeg ønsker å ta avstand fra dobbeltmoralen her inne og fra det om at kvinner ikke er så opphengt i kropp og utseende, for det er absolutt ikke min erfaring. Kunne ønske flere kvinner klarte å være mer ærlig her. Har en gammel bekjent som er en skikkelig drittsekk, men kommer unna med det siden har ser ganske bra ut og er høy i tillegg. Etter hva jeg har hørt fra en kompis så dater han ekstremt mye damer via tinder og de faller som fluer for han. Det bare sier det meste. Tåler dere ikke å høre sannheten, så er ikke det mitt problem. Jeg trenger ikke være sutrete eller bitter for det. Bare sier hva jeg har sett og erfart. Anonymkode: 847e3...133 So? Er sånn dere er og. Går jo kun etter de peneste damene. Kan vedde 20kr på om du ikke gikk etter insta-babene så hadde du lett fått napp. Anonymkode: e801b...f38 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #27 Skrevet 24. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: So? Er sånn dere er og. Går jo kun etter de peneste damene. Kan vedde 20kr på om du ikke gikk etter insta-babene så hadde du lett fått napp. Anonymkode: e801b...f38 Dette stemmer ikke, jeg møter normale damer. Eneste kriteriet jeg har til kropp er at dama ikke er overvektig og ser sunn ut. Utseende ellers også har så klart noe å si, men de aller peneste får jeg aldri møtt uansett, for de viser null interesse på tinder. Poenget med dette innlegget er bare å påpeke at det er synd at mange faller utenfor dating markedet, siden de ikke er "kjekke" nok osv osv. Dette gjelder også så klart en del kvinner, men dere har nok litt flere muligheter en oss gutta. Jeg kan bare uttale meg om min erfaring som mann på dating markedet. Tviler ikke ett sekund på at det er ekstremt mye overfladiske menn der ute også, som også dumper kvinner for helt uvesentlige ting. Men sannheten er dessverre at flere mannfolk sliter på dating fronten og det er nok litt lett for en det karer å miste respekten for hva kvinner tiltrekkes av og mistet håpet, når det er så ekstremt mange kriterier man må oppfylle for at man i det hele tatt skal ha sjans til å bli bedre kjent. Dere tiltrekkes av mye små detaljer som kan virkes til dels forvirrende og lite vesentlig for en mann, tror jeg. Som feks. en enkelt tatovering eller at man har "pene" hender. Vi legger oss ikke oppi slike små detaljer og det kan fremstå som meget pirket og utseende fiksert for mange av oss. Dette har sikkert en biologisk forklaring, men bare sier som det er. Anonymkode: 847e3...133 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #28 Skrevet 24. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg bør flytte til utlandet på sikt, hvor det er en langt mer åpen og inkluderende sosial kultur enn i det forbrukermessige og overfladiske nisselandet her.. Da øker sjansene for et nettverk og dates betraktelig. Anonymkode: ddaa9...e0b Utlandet er masse forskjellige land med ulike kulturer. Noen er sosialt åpen og inkluderende, andre mer lukka enn Norge, noen mindre forbruksorientert og andre mer osv. Og ulike land har ulike visumregler angående om man bare kan flytte dit... Anonymkode: 0f34d...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #29 Skrevet 24. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere tiltrekkes av mye små detaljer som kan virkes til dels forvirrende og lite vesentlig for en mann, tror jeg. Som feks. en enkelt tatovering eller at man har "pene" hender. Vi legger oss ikke oppi slike små detaljer Anonymkode: 847e3...133 Skal love deg at jeg leggee merke til om daten hadde fine hender, ja. Fine hender og/eller overarmer på en mann er som at ei dame har fine pupper. Er ingen detalj. Avviser kanskje ikke hvis hendene ikke er superfine, men fine hender + om daten oppfyller det punktet om tilknytning? Come to mama. Anonymkode: 0f34d...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #30 Skrevet 24. desember 2019 På 22.12.2019 den 18.39, AnonymBruker skrev: hei, må man være veldig spennende, morsom og på fysisk for å fange deres interesse de første gangene man dater? Holder det ikke med å vise normal interesse, være hyggelig og høflig? Dette er mitt inntrykk etter å ha datet noen norske kvinner via tinder. Føler man må underholde dere så mye for at dere skal fortsatt være interessert i å treffes mer. Dere er også er veldig opphengt i status. Trist, men sant dessverre! Har feks en kompis som har blitt "ditcha" av ett par på tinder siden han "bare" er en normal elektriker. Helt sykt!! Og jeg leser også stadig vekk at jenter ikke bryr seg så mye om utseende osv. Men hvorfor er det så mye høydekrav og preferanser til nettopp dette i profilteksten til mange kvinner?Har menn også dette? Jeg har også hørt at bar overkropp bilder er fy fy, men etter å ha lagt ut et slik, så fikk jeg mange flere match. Hvorfor denne dobbeltmoralen kvinner? Har også selv blitt ditca etter ett par dates siden jeg tydeligvis ikke var kjekk nok. Damene er visst ikke interessert i å bli kjent i meg og hvem jeg er. Og jeg burde jo ha ett ok utgangspunkt, siden jeg er en normal, godt trent kar på 186cm. Men er vell nok ikke "bad boy" nok antar jeg! Bør vell skaffe meg noen tatoveringer, dere kvinner tenner jo enormt på dette av en eller annen merkelig grunn!? Anonymkode: 847e3...133 Hm. Vet ikke hva jeg skal skrive jeg. Men du har oppfattet situasjonen riktig, men det er jo ikke slik at hvis du tipper/spiller Lotto at du er lovet gevinst. Hvis det hadde vært slik hadde vi ikke trengt all staffasjen rundt oss. Da hadde vi egentlig fremdeles vært huleboere... Anonymkode: e893d...daf 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #31 Skrevet 24. desember 2019 På 22.12.2019 den 18.39, AnonymBruker skrev: hei, må man være veldig spennende, morsom og på fysisk for å fange deres interesse de første gangene man dater? Holder det ikke med å vise normal interesse, være hyggelig og høflig? Dette er mitt inntrykk etter å ha datet noen norske kvinner via tinder. Føler man må underholde dere så mye for at dere skal fortsatt være interessert i å treffes mer. Dere er også er veldig opphengt i status. Trist, men sant dessverre! Har feks en kompis som har blitt "ditcha" av ett par på tinder siden han "bare" er en normal elektriker. Helt sykt!! Og jeg leser også stadig vekk at jenter ikke bryr seg så mye om utseende osv. Men hvorfor er det så mye høydekrav og preferanser til nettopp dette i profilteksten til mange kvinner?Har menn også dette? Jeg har også hørt at bar overkropp bilder er fy fy, men etter å ha lagt ut et slik, så fikk jeg mange flere match. Hvorfor denne dobbeltmoralen kvinner? Har også selv blitt ditca etter ett par dates siden jeg tydeligvis ikke var kjekk nok. Damene er visst ikke interessert i å bli kjent i meg og hvem jeg er. Og jeg burde jo ha ett ok utgangspunkt, siden jeg er en normal, godt trent kar på 186cm. Men er vell nok ikke "bad boy" nok antar jeg! Bør vell skaffe meg noen tatoveringer, dere kvinner tenner jo enormt på dette av en eller annen merkelig grunn!? Anonymkode: 847e3...133 Det er et veldig enkelt svar her: ingen kvinner er like. Det finnes ikke et eneste svar på hva kvinner liker. Jeg hat er svar på hva jeg liker, men det betyr ikke at nabodama liker det samme som meg. Hvordan fange min interesse? Snakke, være hyggelig, smile. Alt annet er ute av dine hender. Kjemi er faktisk en greie mellom folk, og du kan gjøre alt riktig, være sjarmerende ol. men om jeg ikke kjenner kjemien, så er det som å sitte å snakke med min bror. Ingen mann skal måtte underholde meg, men jeg klarer ikke å ha ansvaret alene for å holde en samtale gående, så han må kunne bidra til en hyggelig samtale. Bryr jeg meg om utseende? Ja, alle kvinne gjør det. MEN alle kvinner har ulike preferanser. Jeg er svak for rødhårte, om han er lav, tykk, høy, tynn... det betyr fint lite da, når håret får meg skikkelig interessert. Noen kvinner klarer å finne noe attraktivt i de aller fleste menn, men de fleste har også noen ting utseende messig de ikke takler, og ja den ene tingen kan være såpass at det ødelegger alt annet; for meg er langt hår en deal breaker, uavhengig av hvor hyggelig, og alt annet av punkter som er riktige. Menn har også noen krav i profilteksten; det her med høydekrav er en ting der kvinner liker å føle seg liten og feminin, de liker at en mann er større og de kan legge hodet på skulderen hans. Det betyr igjen ikke at alle kvinner er like, ikke alle bryr seg. Jeg bryr meg lite om høyde, men har et lite ønske (ønske ikke krav, og står ikke i profiltekst), om at han er 170+, litt høyere enn meg. Har vurdert å sette et max høyde krav, da jeg er 164 selv, og ting som å stå å kysse kan bli utfordrende om han er for høy. Men den ene tingen jeg ikke takler i forhold til høyde er en mann som lyver om høyden. Var på date med en som hadde valgt 180-186 på profilen, når han jeg møter så vidt er littegrann høyere enn meg 😐 da ditcher jeg ham, for lyver ham om høyden, hva annet er han da uerlig om. Elsker de profilene menn har der de skriver «jeg er bare 175, er det er problem sveip venstre!» 🙌🏻🙌🏻 Own it! 💙 Slike ting er ekstremt attraktivt! Kvinner er ulike, noen liker å se godene først, og har ikke noe imot bar overkropp, men jeg hater slike pose-bilder 🤮 Det er ikke dobbeltmoral, men rett og slett at vi kvinner er ulike, veldig ulike. Tatoveringer, bad boy image er for min del mer negativt. De aller fleste har en tatovering i dag, men når det bli sleves, hodeskaller ol. nope. Men noe meg uskyldig, selv et fylle-uhell i syden, det kan jeg fint godta. Og slik du beskriver deg, hadde du ikke en gang fått en like av meg; veltrent er et sveip til venstre for det er noe jeg ikke synes er attraktivt i en fast partner. Fint å se til, men ikke noe jeg ser en fremtid med, da jeg liker sofaen og hater alt som heter trening. Anonymkode: 0b9ed...0e6 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #32 Skrevet 25. desember 2019 Dere skriver at dere er så forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting, så kan dere da forklare meg hvorfor noen karer kan velge og vrake blant attraktive damer og få dem til å falle som "fluer"? Det er ingen logikk bak det dere skriver, sånn generelt sett! Vi menn er flinke til å observere hva dere tiltrekkes av. Tror ikke ting er så varierende som dere skal ha det til dessverre, selv om dere liker å tro det. Alt handler om utseende/kropp og sosial status for flertallet av kvinner. Det er min og en del kompiser sine erfaringer, dessverre. Er man veldig heldig med utseende/kropp, så kan man slippe unna med litt dårlige sosial status og motsatt!! For menn handler det også om utseende så klart, er ikke til å se bort ifra det, men også bare at dama er hyggelig og oppgående. Legger oss ikke oppi detaljer, som hender eller at dama ikke har førerkortet. Ikke pupper heller, er helheten som gjelder og at dama ser sunn og frisk ut. Har en søt, hyggelig dama litt små pupper, så spiller det ingen rolle i det hele tatt for om hun er attraktiv eller ikke. Og hva har hender og underarmer å si om en kar er oppegående og hyggelig egentlig? Mener dere at vi skal "dicthe" en dame, siden puppene ikke er store nok eller for at rompa ikke har perfekt bredde? Er det ikke andre egenskaper som er viktigere? Høyde kravene deres har jeg derimot litt mer forståelse for, siden dette også gjelder mange menn til samme grad. Vi ønsker å føles oss store og maskuline sammen med dama. Visse biologi er det ikke lett å overstyre, men jeg bare sliter med å forstå hvor kravstore dere kan være ovenfor slike små, og ofte veldig, uvesentlige detaljer. Anonymkode: 847e3...133
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #33 Skrevet 25. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et veldig enkelt svar her: ingen kvinner er like. Det finnes ikke et eneste svar på hva kvinner liker. Jeg hat er svar på hva jeg liker, men det betyr ikke at nabodama liker det samme som meg. Hvordan fange min interesse? Snakke, være hyggelig, smile. Alt annet er ute av dine hender. Kjemi er faktisk en greie mellom folk, og du kan gjøre alt riktig, være sjarmerende ol. men om jeg ikke kjenner kjemien, så er det som å sitte å snakke med min bror. Ingen mann skal måtte underholde meg, men jeg klarer ikke å ha ansvaret alene for å holde en samtale gående, så han må kunne bidra til en hyggelig samtale. Bryr jeg meg om utseende? Ja, alle kvinne gjør det. MEN alle kvinner har ulike preferanser. Jeg er svak for rødhårte, om han er lav, tykk, høy, tynn... det betyr fint lite da, når håret får meg skikkelig interessert. Noen kvinner klarer å finne noe attraktivt i de aller fleste menn, men de fleste har også noen ting utseende messig de ikke takler, og ja den ene tingen kan være såpass at det ødelegger alt annet; for meg er langt hår en deal breaker, uavhengig av hvor hyggelig, og alt annet av punkter som er riktige. Menn har også noen krav i profilteksten; det her med høydekrav er en ting der kvinner liker å føle seg liten og feminin, de liker at en mann er større og de kan legge hodet på skulderen hans. Det betyr igjen ikke at alle kvinner er like, ikke alle bryr seg. Jeg bryr meg lite om høyde, men har et lite ønske (ønske ikke krav, og står ikke i profiltekst), om at han er 170+, litt høyere enn meg. Har vurdert å sette et max høyde krav, da jeg er 164 selv, og ting som å stå å kysse kan bli utfordrende om han er for høy. Men den ene tingen jeg ikke takler i forhold til høyde er en mann som lyver om høyden. Var på date med en som hadde valgt 180-186 på profilen, når han jeg møter så vidt er littegrann høyere enn meg 😐 da ditcher jeg ham, for lyver ham om høyden, hva annet er han da uerlig om. Elsker de profilene menn har der de skriver «jeg er bare 175, er det er problem sveip venstre!» 🙌🏻🙌🏻 Own it! 💙 Slike ting er ekstremt attraktivt! Kvinner er ulike, noen liker å se godene først, og har ikke noe imot bar overkropp, men jeg hater slike pose-bilder 🤮 Det er ikke dobbeltmoral, men rett og slett at vi kvinner er ulike, veldig ulike. Tatoveringer, bad boy image er for min del mer negativt. De aller fleste har en tatovering i dag, men når det bli sleves, hodeskaller ol. nope. Men noe meg uskyldig, selv et fylle-uhell i syden, det kan jeg fint godta. Og slik du beskriver deg, hadde du ikke en gang fått en like av meg; veltrent er et sveip til venstre for det er noe jeg ikke synes er attraktivt i en fast partner. Fint å se til, men ikke noe jeg ser en fremtid med, da jeg liker sofaen og hater alt som heter trening. Anonymkode: 0b9ed...0e6 Fantastisk kommentar/innlegg 😃 ..SIgnerer denne 😃 Anonymkode: 6fe56...592 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #34 Skrevet 25. desember 2019 På 22.12.2019 den 22.52, AnonymBruker skrev: Jaha så hvordan kan kvinner forvente at man fyller kriteriene for punkt nr 3 etter bare ett par korte normale dates hvor man prater om ganske normale ting?For meg så virker det som at man som mann hele tiden må underholde for at dere skal få denne "tilknytningen" som du prater om. Nettopp dette jeg ikke forstår, man får ikke sjans og da er det ganske tydelig for meg at man faller igjennom på punkt 1 og 2, som etter min erfaring ser ut til å være mer viktig for mange kvinner.Det er viktig for meg også, men jeg har realistiske krav ...ingen er perfekte og jeg forstår at mange ser litt bedre ut på bilder. Mange kvinner henger seg oppi meget små detaljer og fyller man ikke det kriteriet eller preferansen, så er det over og ut. Eksempler på det kan feks være at man var bitte litt for lav(og jeg er ikke lav som sagt) hadde litt for små hender, var super kjekk på bildene, men ikke fult så kjekk i virkeligheten(noe som er helt normalt og min erfaring med kvinner også) osv osv Man merker at damene blir skuffet og at det veldig ofte er utseende basert! Jeg er selv happy med mitt utseende og har fått skryt av det også, men allikevel så når jeg ikke opp til veldig mange kvinner, da spesielt norske kvinner. Anonymkode: 847e3...133 Jeg har hatt 3 forhold, og møtte alle i "det virkelige liv" og ble kjent med de på forhånd gjennom f.eks felles interesse før vi ble sammen. Tror jeg bare hadde sveipet høyre på 1 av dem. De 2 andre ville jeg ikke lagt noe særlig merke til utseendemessig (hvis jeg bare såg et par bilder av de på tinder) Men etter å ha blitt kjent med dem i virkeligheten ble jeg hodestups forelsket Det er mange menn jeg kjenner som ikke er særlig fotogene og bare ser ok ut på bilder, men som er kjempe kjekke i virkeligheten pga utstråling og personlighet. Jeg mener at jeg synes de er veldig kjekke utseendemessig også pga de tingene. Anonymkode: 5fe78...18b 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #35 Skrevet 25. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere skriver at dere er så forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting, så kan dere da forklare meg hvorfor noen karer kan velge og vrake blant attraktive damer og få dem til å falle som "fluer"? Det er ingen logikk bak det dere skriver, sånn generelt sett! Vi menn er flinke til å observere hva dere tiltrekkes av. Tror ikke ting er så varierende som dere skal ha det til dessverre, selv om dere liker å tro det. Alt handler om utseende/kropp og sosial status for flertallet av kvinner. Det er min og en del kompiser sine erfaringer, dessverre. Er man veldig heldig med utseende/kropp, så kan man slippe unna med litt dårlige sosial status og motsatt!! ...er helheten som gjelder og at dama ser sunn og frisk ut. Har en søt, hyggelig dama litt små pupper, så spiller det ingen rolle i det hele tatt for om hun er attraktiv eller ikke. Og hva har hender og underarmer å si om en kar er oppegående og hyggelig egentlig? Mener dere at vi skal "dicthe" en dame, siden puppene ikke er store nok eller for at rompa ikke har perfekt bredde? Er det ikke andre egenskaper som er viktigere? Anonymkode: 847e3...133 Det er noen menn som nesten alle damer synes er kjekke, og noen som få/ingen synes er kjekke, og det store flertall er det sånn at noen liker men andre ikke. Jeg liker f.eks menn som har noe feminint i seg, det synes jeg er sexy. Litt feminin utstråling + fine hender = 👄🥳 Jeg har store pupper og har såklart mye bedre draget enn en del kvinner med små. Ikke fordi ingen liker små pupper, men det er mer enn nisje da de mange foretrekker middels eller store. På samme måte har en mann med fine overarmsmuskler og/eller fine hender bedre sjans. Selv om det finnes damer som ikke er opptatt av hender, og menn som ikke bryr seg om pupper. Og selv om folk også bryr seg om mange andre ting. Én ting som er dumt med typiske apper, er at man ikke får se kroppsspråket eller høre stemmen. En vakker stemme og et kroppsspråk som taler til meg er minst 30 % av tiltrekninga for min del. Kunne aldri data noen med stygg stemme. Anonymkode: 0f34d...c1d 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #36 Skrevet 26. desember 2019 På 24.12.2019 den 3.56, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke, jeg møter normale damer. Eneste kriteriet jeg har til kropp er at dama ikke er overvektig og ser sunn ut. Utseende ellers også har så klart noe å si, men de aller peneste får jeg aldri møtt uansett, for de viser null interesse på tinder. Poenget med dette innlegget er bare å påpeke at det er synd at mange faller utenfor dating markedet, siden de ikke er "kjekke" nok osv osv. Dette gjelder også så klart en del kvinner, men dere har nok litt flere muligheter en oss gutta. Jeg kan bare uttale meg om min erfaring som mann på dating markedet. Tviler ikke ett sekund på at det er ekstremt mye overfladiske menn der ute også, som også dumper kvinner for helt uvesentlige ting. Men sannheten er dessverre at flere mannfolk sliter på dating fronten og det er nok litt lett for en det karer å miste respekten for hva kvinner tiltrekkes av og mistet håpet, når det er så ekstremt mange kriterier man må oppfylle for at man i det hele tatt skal ha sjans til å bli bedre kjent. Dere tiltrekkes av mye små detaljer som kan virkes til dels forvirrende og lite vesentlig for en mann, tror jeg. Som feks. en enkelt tatovering eller at man har "pene" hender. Vi legger oss ikke oppi slike små detaljer og det kan fremstå som meget pirket og utseende fiksert for mange av oss. Dette har sikkert en biologisk forklaring, men bare sier som det er. Anonymkode: 847e3...133 Nu vel...vi har lettere for å få sex, men ikke forhold. Det er ikke noe å hoppe i taket for akkurat. Du sier jo selv at utseendet er viktig og de fleste jenter vet jo godt at dere vektlegger det VELDIG..så jeg tror ikke helt på at du går for vanlige jenter. Når det kommer til pirking så er det menn som skal ha ditt og datt? Kritiserer utseende og synes hver minste lille ting er turn off. De fleste jenter setter minimumskrav og det er synd at vi i det hele tatt er nødt til å skrive at hygiene er viktig...det sier litt.. Du avslører jo hvilke jenter du går etter når de du møter er så pirkete? Det er jo de peneste det.. Jeg tror fremdeles at om du jekker ned kravene et par hakk så går det seg til. Vil du ha noe som barer så kan du ikke kun gå etter utseendet. Anonymkode: e801b...f38 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #37 Skrevet 26. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere skriver at dere er så forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting, så kan dere da forklare meg hvorfor noen karer kan velge og vrake blant attraktive damer og få dem til å falle som "fluer"? Det er ingen logikk bak det dere skriver, sånn generelt sett! Vi menn er flinke til å observere hva dere tiltrekkes av. Tror ikke ting er så varierende som dere skal ha det til dessverre, selv om dere liker å tro det. Alt handler om utseende/kropp og sosial status for flertallet av kvinner. Det er min og en del kompiser sine erfaringer, dessverre. Er man veldig heldig med utseende/kropp, så kan man slippe unna med litt dårlige sosial status og motsatt!! For menn handler det også om utseende så klart, er ikke til å se bort ifra det, men også bare at dama er hyggelig og oppgående. Legger oss ikke oppi detaljer, som hender eller at dama ikke har førerkortet. Ikke pupper heller, er helheten som gjelder og at dama ser sunn og frisk ut. Har en søt, hyggelig dama litt små pupper, så spiller det ingen rolle i det hele tatt for om hun er attraktiv eller ikke. Og hva har hender og underarmer å si om en kar er oppegående og hyggelig egentlig? Mener dere at vi skal "dicthe" en dame, siden puppene ikke er store nok eller for at rompa ikke har perfekt bredde? Er det ikke andre egenskaper som er viktigere? Høyde kravene deres har jeg derimot litt mer forståelse for, siden dette også gjelder mange menn til samme grad. Vi ønsker å føles oss store og maskuline sammen med dama. Visse biologi er det ikke lett å overstyre, men jeg bare sliter med å forstå hvor kravstore dere kan være ovenfor slike små, og ofte veldig, uvesentlige detaljer. Anonymkode: 847e3...133 Og jeg og mine venniner ser det motsatte. At det er en liten elite av jenter som lett får til noe mer enn ons og som 100% av menn går etter..dere faller som fluer for disse damene og ignorerer resten. Så derfor er det beste tipset igjen å søke litt andre damer enn kun insta-babes med oppmerksomhetsbehov x 1000. Menn kritiserer og dumper for alt mulig. Er hun over 30?Har hun tatovering?Er hun for høy? Osv.....så det du skriver stemmer ikke for meg og de fleste jeg kjenner. Nå skal det sies at jeg dater ikke. Har ikke ons eller er på Tinder. Merker at jeg har det bedre uten å få x antall sexforespørsler og penisbilder. Vil seff møte noen, men når dere ikke vil møte meg (annet enn for sex fordi jeg ikke er pen nok) så gir jeg opp. Anonymkode: e801b...f38 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #38 Skrevet 26. desember 2019 Jeg bryr meg ikke om status og yrket til mannen og kjenner ingen andre som gjør det heller, hvertfall ikke i den grad at det er mer avgjørende enn kjemien. Men det skinner gjennom at du er en bitter fyr som egentlig ser ned på kvinner, siden du drar incel-logikken og sutrer over at kvinner bare liker badboys. Nei, vi liker ikke badboys, vi liker menn som viser at de liker oss, har selvtillitt, er avslappet og ikke anstrengte og påtatte, og som kultiverer oss litt med komplimenter og får oss til å føle oss spesielle. Badboys har ofte disse egenskapene, men det betyr ikke at goodboys med disse egenskapene ikke er like interessante! Det vi ikke liker er menn som er bitre for at de ikke blir valgt, og som ser ned på damer for at de velger andre enn deg. Anonymkode: 5bb3c...3b4 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #39 Skrevet 26. desember 2019 På 23.12.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev: Akkurat ja.. Kanskje jeg bør flytte til utlandet på sikt, hvor det er en langt mer åpen og inkluderende sosial kultur enn i det forbrukermessige og overfladiske nisselandet her.. Da øker sjansene for et nettverk og dates betraktelig. Anonymkode: ddaa9...e0b Haha, er det nå kommentaren om "thaidamer og østeuropeere er mye bedre enn norske damer, for norske damer er så kravstore" kommer? Som jeg sa, ditt nedlatende kvinnesyn skinner gjennom. For det er jo mye bedre å utnytte kvinner i fattigdom og vold, enn å bli sammen med en som virkelig vil ha deg. Anonymkode: 5bb3c...3b4 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #40 Skrevet 26. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha, er det nå kommentaren om "thaidamer og østeuropeere er mye bedre enn norske damer, for norske damer er så kravstore" kommer? Som jeg sa, ditt nedlatende kvinnesyn skinner gjennom. For det er jo mye bedre å utnytte kvinner i fattigdom og vold, enn å bli sammen med en som virkelig vil ha deg. Her var det mye antagelser og tilegging av meninger jeg ikke har.. Så jeg har et nedlatende kvinnesyn fordi jeg synes det er vanskeligere å skape et nettverk og få dates her i landet? Hvordan fikk du den stereotypiske "Mann som drar til Asia og Øst-Europa til han finner ei dame han drar hjem til Norge med" ut av det jeg skrev? Stapp den slitsomme feminist-agendaen et vist sted.. Anonymkode: ddaa9...e0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå