AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 hei, må man være veldig spennende, morsom og på fysisk for å fange deres interesse de første gangene man dater? Holder det ikke med å vise normal interesse, være hyggelig og høflig? Dette er mitt inntrykk etter å ha datet noen norske kvinner via tinder. Føler man må underholde dere så mye for at dere skal fortsatt være interessert i å treffes mer. Dere er også er veldig opphengt i status. Trist, men sant dessverre! Har feks en kompis som har blitt "ditcha" av ett par på tinder siden han "bare" er en normal elektriker. Helt sykt!! Og jeg leser også stadig vekk at jenter ikke bryr seg så mye om utseende osv. Men hvorfor er det så mye høydekrav og preferanser til nettopp dette i profilteksten til mange kvinner?Har menn også dette? Jeg har også hørt at bar overkropp bilder er fy fy, men etter å ha lagt ut et slik, så fikk jeg mange flere match. Hvorfor denne dobbeltmoralen kvinner? Har også selv blitt ditca etter ett par dates siden jeg tydeligvis ikke var kjekk nok. Damene er visst ikke interessert i å bli kjent i meg og hvem jeg er. Og jeg burde jo ha ett ok utgangspunkt, siden jeg er en normal, godt trent kar på 186cm. Men er vell nok ikke "bad boy" nok antar jeg! Bør vell skaffe meg noen tatoveringer, dere kvinner tenner jo enormt på dette av en eller annen merkelig grunn!? Anonymkode: 847e3...133 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg leser også stadig vekk at jenter ikke bryr seg så mye om utseende osv Det stemmer jo ikke i det hele tatt, jenter er mye mer kresne på utseende enn gutter er 🙂 Bare se på tinder, en gjennomsnittlig gutt faller helt igjennom. Mens en gjennomsnittlig jente kan velge og vrake. Urettferdig? Ja absolutt. Men sånn er virkeligheten, drit i om det er urettferdig og gjør ditt beste for å underholde, holde deg pen, få mange venner, oppnå høyere status etc. Ikke prøv å kjemp i mot, det vil ikke fungere. Anonymkode: c0081...6db 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Hva slags kvinner vil du egentlig møte? De som faller for bar overkropp-bildene er neppe de mest langsiktig orienterte, men det er du kanskje ikke interessert i heller? Anonymkode: 606c4...c8a 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Kvinner kan velge og vrake blant mennene som er "middels" eller lavere. Anonymkode: b6ba1...694
Tekopp1 Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 For et sutre-innlegg! Det finnes ingen, i hele verden, som blir likt av alle. Faktisk er det slik at det bare er en liten andel av de vi omgir oss med som vil falle for oss. Romantisk kjemi kan oppstå via tre innganger, ofte i kombinasjon: For et sutre-innlegg. Det er ingen, i hele verden, som blir likt på dennrette måten av alle. Faktisk er det en veldig liten andel av alle menneskene vi omgir oss med som vil falle for hver enkelt. Romantisk kjemi oppstår på tre måter, og ofte i kombinasjon med en annen eller de to andre: 1. Lyst (altså libido, lysten til å ha sex med et annet menneske) 2. Attraksjon (fysisk tiltrekning av et annet menneske) 3. Tilknytning/tilhørighet (dypere følelser av å høre sammen med et menneske) (Helen Fisher, en av våre fremste forskere på kjærlighet, romantikk og hva som skjer i hjernene når vi er forelska/betatt). For menn er 1 og 2 viktigere enn 3, mens det er motsatt for kvinner; 3 er viktigere enn både 1 og 2 (men de må være til stede til en viss grad). Tinder og andre nett-sjekkearenaer lar begge kjønn velge primært ut fra 2 (selv om attraksjon følger av mer enn ansikts- og kroppsutseendet- stemme, kroppsspråk, kroppsholdning, blikk, duft etc er også del av det). Når man så møtes er det viktig for kvinner flest å finne ut om det er grunnlag for tilhørighet (altså 3), mens det for menn er mer viktig å finne ut av 1. Dette foregår for de fleste på et underbevisst nivå. De færreste kan sette ord på nøyaktig hva som gjorde at de likevel ikke ble romantisk tiltrukket av den de dater. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har også selv blitt ditca etter ett par dates siden jeg tydeligvis ikke var kjekk nok. Damene er visst ikke interessert i å bli kjent i meg og hvem jeg er. Og jeg burde jo ha ett ok utgangspunkt, siden jeg er en normal, godt trent kar på 186cm. Men er vell nok ikke "bad boy" nok antar jeg! Bør vell skaffe meg noen tatoveringer, dere kvinner tenner jo enormt på dette av en eller annen merkelig grunn!? Dette her... altså, hvis jeg var deg ville jeg tenkt litt mindre på hva DU har å tilby jenta du dater, og heller konsentrerer deg om å finne ut om HUN er noe for deg. Du trenger ikke forandre utseendet ditt (tatoveringer) eller å bli en du ikke er ("bad boy") for å tekkes den du dater. Tenk på de tre inngangene til tiltrekning. Det skal nå godt gjøres at alle tre stemmer for dere begge, og du kan gjøre lite med hva hennes hjerne tiltrekkes av (på samme måte som du kan gjøre lite med hva din egen hjerne tiltrekkes av). Passet det ikke, så gå videre. Ikke tillegg dama masse negative egenskaper (dobbeltmoral, opphengt i status osv). Det gjør deg bare mindre attraktiv. 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 30 minutter siden, Tekopp1 skrev: For et sutre-innlegg! Det finnes ingen, i hele verden, som blir likt av alle. Faktisk er det slik at det bare er en liten andel av de vi omgir oss med som vil falle for oss. Romantisk kjemi kan oppstå via tre innganger, ofte i kombinasjon: For et sutre-innlegg. Det er ingen, i hele verden, som blir likt på dennrette måten av alle. Faktisk er det en veldig liten andel av alle menneskene vi omgir oss med som vil falle for hver enkelt. Romantisk kjemi oppstår på tre måter, og ofte i kombinasjon med en annen eller de to andre: 1. Lyst (altså libido, lysten til å ha sex med et annet menneske) 2. Attraksjon (fysisk tiltrekning av et annet menneske) 3. Tilknytning/tilhørighet (dypere følelser av å høre sammen med et menneske) (Helen Fisher, en av våre fremste forskere på kjærlighet, romantikk og hva som skjer i hjernene når vi er forelska/betatt). For menn er 1 og 2 viktigere enn 3, mens det er motsatt for kvinner; 3 er viktigere enn både 1 og 2 (men de må være til stede til en viss grad). Tinder og andre nett-sjekkearenaer lar begge kjønn velge primært ut fra 2 (selv om attraksjon følger av mer enn ansikts- og kroppsutseendet- stemme, kroppsspråk, kroppsholdning, blikk, duft etc er også del av det). Når man så møtes er det viktig for kvinner flest å finne ut om det er grunnlag for tilhørighet (altså 3), mens det for menn er mer viktig å finne ut av 1. Dette foregår for de fleste på et underbevisst nivå. De færreste kan sette ord på nøyaktig hva som gjorde at de likevel ikke ble romantisk tiltrukket av den de dater. Dette her... altså, hvis jeg var deg ville jeg tenkt litt mindre på hva DU har å tilby jenta du dater, og heller konsentrerer deg om å finne ut om HUN er noe for deg. Du trenger ikke forandre utseendet ditt (tatoveringer) eller å bli en du ikke er ("bad boy") for å tekkes den du dater. Tenk på de tre inngangene til tiltrekning. Det skal nå godt gjøres at alle tre stemmer for dere begge, og du kan gjøre lite med hva hennes hjerne tiltrekkes av (på samme måte som du kan gjøre lite med hva din egen hjerne tiltrekkes av). Passet det ikke, så gå videre. Ikke tillegg dama masse negative egenskaper (dobbeltmoral, opphengt i status osv). Det gjør deg bare mindre attraktiv. Jaha så hvordan kan kvinner forvente at man fyller kriteriene for punkt nr 3 etter bare ett par korte normale dates hvor man prater om ganske normale ting?For meg så virker det som at man som mann hele tiden må underholde for at dere skal få denne "tilknytningen" som du prater om. Nettopp dette jeg ikke forstår, man får ikke sjans og da er det ganske tydelig for meg at man faller igjennom på punkt 1 og 2, som etter min erfaring ser ut til å være mer viktig for mange kvinner.Det er viktig for meg også, men jeg har realistiske krav ...ingen er perfekte og jeg forstår at mange ser litt bedre ut på bilder. Mange kvinner henger seg oppi meget små detaljer og fyller man ikke det kriteriet eller preferansen, så er det over og ut. Eksempler på det kan feks være at man var bitte litt for lav(og jeg er ikke lav som sagt) hadde litt for små hender, var super kjekk på bildene, men ikke fult så kjekk i virkeligheten(noe som er helt normalt og min erfaring med kvinner også) osv osv Man merker at damene blir skuffet og at det veldig ofte er utseende basert! Jeg er selv happy med mitt utseende og har fått skryt av det også, men allikevel så når jeg ikke opp til veldig mange kvinner, da spesielt norske kvinner. Anonymkode: 847e3...133
Tekopp1 Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaha så hvordan kan kvinner forvente at man fyller kriteriene for punkt nr 3 etter bare ett par korte normale dates hvor man prater om ganske normale ting? De forventer det ikke. Ved å møte deg for en date vurderer de deg, helhetsinntrykket. Du argumenterer på en måte som får det til å høres ut som du forventer at alle skal like deg bare de gir deg nok tid. Og det kan godt hende at noen gir opp noen for fort, men det kan ikke du gjøre noe med. Gå videre til neste. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg så virker det som at man som mann hele tiden må underholde for at dere skal få denne "tilknytningen" som du prater om. Kan du forklare hva du mener med "underholde"? 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 1 minutt siden, Tekopp1 skrev: De forventer det ikke. Ved å møte deg for en date vurderer de deg, helhetsinntrykket. Du argumenterer på en måte som får det til å høres ut som du forventer at alle skal like deg bare de gir deg nok tid. Og det kan godt hende at noen gir opp noen for fort, men det kan ikke du gjøre noe med. Gå videre til neste. Kan du forklare hva du mener med "underholde"? Ta initiativ til spørsmål, få dama til å le osv osv. Mange som bare sitter der og gir lite av seg selv.... Anonymkode: 847e3...133 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 ..og hvordan funker det at en kvinne kan føle sin tilknytningen til deg bare etter første inntrykket? Er ikke dette bare en fin måte og si på om man enten er attraktiv nok eller ikke? Tror du kan slette punkt nr 3 jeg Man ser jo hvor mye tullinger som drar masse damer, bare for det at de har høy sosial status(gode jobber, mye penger) og bra utseende. Eller det motsatte, fengselfugler og kriminelle som er ekte "bad boys". Hvorfor føler kvinner mer tilknytning til disse? Anonymkode: 847e3...133
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #10 Skrevet 22. desember 2019 Og mitt poeng kommer jo også meget godt frem i en annen tråd her, hvor dere forteller om den latterligste årsaken til at dere har dumpet en date! Jusy saying... Anonymkode: 847e3...133 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #11 Skrevet 22. desember 2019 Du høres ganske sutrete og bitter ut TS. Jeg sveiper mange forskjellige til høyre på tinder. Har også skrevet at jeg forventer at han tar kontakt først. Likevel, når samtalen først er i gang så er det lett å se om det er noen kjemi allerede der. Mange er jo helt sosialt tilbakestående og evner ikke å holde en samtale igang om det så stod om livet. Jeg mener ikke at mannen skal underholde meg eller være den som alltid skal holde liv i samtalen, men når man har kjemi går det av seg selv uansett. Dersom en mann ikke klarer å holde samtalen igang med meg gidder jeg heller ikke å møte ham. Jeg er god på å holde samtalen og stille spørsmål, men når man har stilt femte spørsmålet på rad og bare får svar, uten spørsmål tilbake tenker jeg at han umulig kan være veldig interessert. De med barisbilder sveiper jeg venstre, de som er superaktive og bare skal sove i telt, fiske og gå på topptur går også til venstre, de vil ikke passe med meg. På tinder virker det å være mange modeller hvis eneste interesse er å gå i fjellet og sable dyr champagne, hvis de har tid innimellom all reisingen sin. Den "magiske høydegrensa" 180 er heller ikke viktig for meg. Får høre at jeg er forfriskende å snakke til og at det er ålreit å møte et ekte menneske på tinder. Kanskje du sveiper feil damer til høyre? Har du tenkt på det? Anonymkode: 92ffc...099 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #12 Skrevet 22. desember 2019 TS, det er lettere å hjelpe deg hvis du sier hva du er ute etter på tinder. Hvis du ikke vil si det tror jeg at merkelappen sutrete er fortjent. Anonymkode: 606c4...c8a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #13 Skrevet 22. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha så hvordan kan kvinner forvente at man fyller kriteriene for punkt nr 3 etter bare ett par korte normale dates hvor man prater om ganske normale ting?For meg så virker det som at man som mann hele tiden må underholde for at dere skal få denne "tilknytningen" som du prater om. Nettopp dette jeg ikke forstår, man får ikke sjans og da er det ganske tydelig for meg at man faller igjennom på punkt 1 og 2, som etter min erfaring ser ut til å være mer viktig for mange kvinner.Det er viktig for meg også, men jeg har realistiske krav ...ingen er perfekte og jeg forstår at mange ser litt bedre ut på bilder. Mange kvinner henger seg oppi meget små detaljer og fyller man ikke det kriteriet eller preferansen, så er det over og ut. Eksempler på det kan feks være at man var bitte litt for lav(og jeg er ikke lav som sagt) hadde litt for små hender, var super kjekk på bildene, men ikke fult så kjekk i virkeligheten(noe som er helt normalt og min erfaring med kvinner også) osv osv Man merker at damene blir skuffet og at det veldig ofte er utseende basert! Jeg er selv happy med mitt utseende og har fått skryt av det også, men allikevel så når jeg ikke opp til veldig mange kvinner, da spesielt norske kvinner. Anonymkode: 847e3...133 Bitre danbanan igjen? Anonymkode: 95e7f...b00 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #14 Skrevet 22. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ganske sutrete og bitter ut TS. Jeg sveiper mange forskjellige til høyre på tinder. Har også skrevet at jeg forventer at han tar kontakt først. Likevel, når samtalen først er i gang så er det lett å se om det er noen kjemi allerede der. Mange er jo helt sosialt tilbakestående og evner ikke å holde en samtale igang om det så stod om livet. Jeg mener ikke at mannen skal underholde meg eller være den som alltid skal holde liv i samtalen, men når man har kjemi går det av seg selv uansett. Dersom en mann ikke klarer å holde samtalen igang med meg gidder jeg heller ikke å møte ham. Jeg er god på å holde samtalen og stille spørsmål, men når man har stilt femte spørsmålet på rad og bare får svar, uten spørsmål tilbake tenker jeg at han umulig kan være veldig interessert. De med barisbilder sveiper jeg venstre, de som er superaktive og bare skal sove i telt, fiske og gå på topptur går også til venstre, de vil ikke passe med meg. På tinder virker det å være mange modeller hvis eneste interesse er å gå i fjellet og sable dyr champagne, hvis de har tid innimellom all reisingen sin. Den "magiske høydegrensa" 180 er heller ikke viktig for meg. Får høre at jeg er forfriskende å snakke til og at det er ålreit å møte et ekte menneske på tinder. Kanskje du sveiper feil damer til høyre? Har du tenkt på det? Anonymkode: 92ffc...099 Ja vell, det er deg og fint er jo det. Jeg snakker om kvinner generelt jeg da og kvinner man har møtt en eller ett par ganger, etter å fått kontakt på tinder først. Jeg ønsker å ta avstand fra dobbeltmoralen her inne og fra det om at kvinner ikke er så opphengt i kropp og utseende, for det er absolutt ikke min erfaring. Kunne ønske flere kvinner klarte å være mer ærlig her. Har en gammel bekjent som er en skikkelig drittsekk, men kommer unna med det siden har ser ganske bra ut og er høy i tillegg. Etter hva jeg har hørt fra en kompis så dater han ekstremt mye damer via tinder og de faller som fluer for han. Det bare sier det meste. Tåler dere ikke å høre sannheten, så er ikke det mitt problem. Jeg trenger ikke være sutrete eller bitter for det. Bare sier hva jeg har sett og erfart. Anonymkode: 847e3...133
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. desember 2019 #15 Skrevet 22. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: hei, må man være veldig spennende, morsom og på fysisk for å fange deres interesse de første gangene man dater? Holder det ikke med å vise normal interesse, være hyggelig og høflig? Dette er mitt inntrykk etter å ha datet noen norske kvinner via tinder. Føler man må underholde dere så mye for at dere skal fortsatt være interessert i å treffes mer. Dere er også er veldig opphengt i status. Trist, men sant dessverre! Har feks en kompis som har blitt "ditcha" av ett par på tinder siden han "bare" er en normal elektriker. Helt sykt!! Og jeg leser også stadig vekk at jenter ikke bryr seg så mye om utseende osv. Men hvorfor er det så mye høydekrav og preferanser til nettopp dette i profilteksten til mange kvinner?Har menn også dette? Jeg har også hørt at bar overkropp bilder er fy fy, men etter å ha lagt ut et slik, så fikk jeg mange flere match. Hvorfor denne dobbeltmoralen kvinner? Har også selv blitt ditca etter ett par dates siden jeg tydeligvis ikke var kjekk nok. Damene er visst ikke interessert i å bli kjent i meg og hvem jeg er. Og jeg burde jo ha ett ok utgangspunkt, siden jeg er en normal, godt trent kar på 186cm. Men er vell nok ikke "bad boy" nok antar jeg! Bør vell skaffe meg noen tatoveringer, dere kvinner tenner jo enormt på dette av en eller annen merkelig grunn!? Anonymkode: 847e3...133 Du velger feil kvinner, dermed opplever du de som går etter status og utseendet. Kanskje fordi du selv går etter utseendet?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #16 Skrevet 22. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja vell, det er deg og fint er jo det. Jeg snakker om kvinner generelt jeg da og kvinner man har møtt en eller ett par ganger, etter å fått kontakt på tinder først. Jeg ønsker å ta avstand fra dobbeltmoralen her inne og fra det om at kvinner ikke er så opphengt i kropp og utseende, for det er absolutt ikke min erfaring. Kunne ønske flere kvinner klarte å være mer ærlig her. Har en gammel bekjent som er en skikkelig drittsekk, men kommer unna med det siden har ser ganske bra ut og er høy i tillegg. Etter hva jeg har hørt fra en kompis så dater han ekstremt mye damer via tinder og de faller som fluer for han. Det bare sier det meste. Tåler dere ikke å høre sannheten, så er ikke det mitt problem. Jeg trenger ikke være sutrete eller bitter for det. Bare sier hva jeg har sett og erfart. Anonymkode: 847e3...133 Jeg tåler helt fint å høre det du sier, for det treffer meg ikke på noen som helst måte. Jeg klarer å sile ut drittsekkene ganske raskt dersom jeg skulle matche med en, noen av de ser ikke ut som den klassiske drittsekken. Jeg har skjønt for lenge siden at jeg ikke er "den generelle kvinnen". Tanken har ikke slått deg at de som sier de ikke vil ha barisbilder ikke er de samme som sveiper høyre på barisbilder, feks? Anonymkode: 92ffc...099 6
Tekopp1 Skrevet 22. desember 2019 #17 Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ..og hvordan funker det at en kvinne kan føle sin tilknytningen til deg bare etter første inntrykket? Er ikke dette bare en fin måte og si på om man enten er attraktiv nok eller ikke? Tror du kan slette punkt nr 3 jeg JEG skal ikke slette noen punkter. Det er ikke min idé, det er en seriøs forsker som blant annet har 30 000 individer i sin forskningsdatabase og hun har blant annet gjort MR av hjernene til flere tusen. Helen Fisher altså. Bare å søke på YouTube. Nyttig og lærerrikt. Du misforstår dessuten konseptet. Prøv å les igjen det jeg skrev først. Romantisk tilknytning kan skje via tre innganger, ofte i kombinasjon. Når man har bestemt seg for å møte en person for en date, så er det etablert en interesse basert på utseendet nesten utelukkende. Utseendet er en del av nr 2. For veldog mange må flere faktorer under 2 være tilstede, og dessuten faktorer fra nr 1 og 3 også. På samme måte som du kan avgjøre ganske raskt om ei dame du treffer tilfeldig er interessant eller ikke, kan det samme skje med en dame som treffer deg. Selv om dere har matchet på Tinder først. Vær litt mer avslappa. Du snakker som om du mener dama du dater skylder deg noe. Det gjør hun ikke. 5
GrønnNellik68 Skrevet 23. desember 2019 #18 Skrevet 23. desember 2019 Jeg tiltrekkes av menn som viser at de bryr seg om meg og ikke må snakke om sex hele tiden. Menn som får meg til å le. Snakker de mye om sex blir jeg automatisk usikker å skeptisk på intensjonene dens. Er det bare sex eller vil de genuint bli kjent med meg. Jeg blir kjent med menn online og de som holder kontakten jevnt får meg til å føle meg trygg på at han kan jeg snakke med når jeg vil. Det er ikke noe spill av noe slag. Da får jeg som regel veldig lyst til å møtes for da er det en person jeg syns er lett å prate med. Og som det også er morsomt å flørte med. Men nå er ikke jeg pur ung da😂 4
GrønnNellik68 Skrevet 23. desember 2019 #19 Skrevet 23. desember 2019 Glemte å nevne at Tekopp’s nummer 3 er viktigst for meg så det stemmer for min del👍🏻 3
OnFire Skrevet 23. desember 2019 #20 Skrevet 23. desember 2019 16 timer siden, Tekopp1 skrev: For et sutre-innlegg! Da er jeg svært nysgjerrig på hvordan du ville formulert et innlegg om disse tingene uten å fremstå som sutrete. Verdt å tenke over før man slenger ut "sutre-innlegg" i hytt og pine. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå