Gå til innhold

Hva er dine koseligste juletradisjoner?


Lillfrid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om det er så unikt, men på lille julaften spiser jeg og mamma alltid tapas og drikker cava mens vi ser på Grevinnen og Hovmesteren :) Der vi kommer fra kalles lille julaften "Uppesittarkvällen", så det vil bare si at vi er oppe til ganske sent og ser på ulike juleprogram. Veldig hyggelig tradisjon. På julaften har vi alltid koselig julefrokost til 3 nøtter til Askepott. De fleste har vel en stor julefrokost 1.juledag, men hos oss er det altså på julaften. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sover barna på samme rom på julaften. Det syns de er ekstra stas siden de vanligvis har hvert sitt rom. 

Ellers praktiserer vi nyttårsbad 😅

Anonymkode: 04eac...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hele familien pynter juletre og hus sammen (vet mange har tradisjon med at foreldrene gjør det alene etter at barna er i seng, jeg synes det er så fint at vi gjør det sammen) på lille julaften, så ser vi Grevinnen og Hovmesteren og setter fram mat til nissen før barna legger seg. Når de står opp på julaften har han lagt gaver under treet og fylt julestrømpene og de kan se at han har spist maten de har satt fram. Det er kakesmuler på tallerkenen, kaffeskvett i koppen og han staver alltid "takk" i klementinskall. :hjerte:

Ellers spiller vi alltid masse brettspill i julen. Ellers også da, men det er noe eget når det er ferie og vi kan være oppe sent og kose oss lenge med spill og julesnop.

Vi har stor julefrokost (dekker på koldtbord) hver dag i hele julen. Masse god mat og koser oss skikkelig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bake med fetteren min :) i år lagde vi konfekt. På lille julaften har jeg enten fiskepinner eller Grandiosa til middag. Julaften er jeg som regel hos tante. I romjula eksisterer intet annet enn pus, meg og favorittfilmene mine. Og all yndlingsmaten min. Vanlivis går det i grønnsaker, kylling/fisk og knekkebrød. Til frokost i dag hadde jeg kneippbrød med haugpølse og majones. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...