Gå til innhold

Styrketrening før jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

nå har arbeidsituasjonen min endret seg slik at om jeg skal rekke å trene må jeg gjøre det før jeg brgynner på jobb kl 8. Jeg brukrr ca. 15 min til jobb. Jeg har tidligere ikke fått helt til å trene styrke før jobb..  har dere noen tips til å få det til å fungere?

Anonymkode: 3a218...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg for å være uthvilt og spis litt frokost før økten. Ta med mat til å spise etterpå. En kjapp dusj etter og du er good to go på arbeid. 

Anonymkode: 197b0...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

nå har arbeidsituasjonen min endret seg slik at om jeg skal rekke å trene må jeg gjøre det før jeg brgynner på jobb kl 8. Jeg brukrr ca. 15 min til jobb. Jeg har tidligere ikke fått helt til å trene styrke før jobb..  har dere noen tips til å få det til å fungere?

Anonymkode: 3a218...58e

Hei du!

Noen er A-mennesker, andre B-mennesker. Så det kommer jo annpå hva du er, passer det for deg å trene så tidlig? Optimale å trene er på dagtid, fra for eks kl 8-9 og utover.

Mens noen går i gang kl 6 om morgenen, personlig mene rjeg det er for tidlig pga kroppen er nesten i søvnmodus med melantonin, blodtrykket er også høyest på den tiden.

Men du kan jo lage deg en økt som tar ca30-45min basert på baseøvelser, for eks knebøy, benk og chins. 1-2 sett pr øvelse.

Trene på kveldstid er heller ikke like bra for alle, selv trener jeg kun på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at med å trene før jobb så kan du skape stress rundt hele økta, pga tidspresset. Så hele greiene blir rett og slett dårlig utbytte. På morgenen vil jo stress være ekstra belastende pga høye blodtrykket man har rundt kl 6.

Stress er skikkelig undervurdert.

Anonymkode: d4754...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil også legge til at med å trene før jobb så kan du skape stress rundt hele økta, pga tidspresset. Så hele greiene blir rett og slett dårlig utbytte. På morgenen vil jo stress være ekstra belastende pga høye blodtrykket man har rundt kl 6.

Stress er skikkelig undervurdert.

Anonymkode: d4754...d9f

Var meg dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent før jobb 3 ganger i uka fra slutten av sept til jeg tok ferie. Starter på jobb kl 08, men har fleksitid så det er ingen krise om det blir 0815. Jeg går til trening ca 15min. Da er jeg varm når jeg kommer frem og kan gå rett på styrkeøvelsene. Trener 40-50 min og en kjapp dusj. Så går jeg til jobb 5min. (Jeg kan også dusje på jobb om jeg ønsker) Den følelsen når jeg kommer på jobb og er ferdigtrent og ikke minst skikkelig våken. Herlig!

Men jeg må nevne at jeg er frivillig oppe kl 06 hver morgen. Så jeg er vel et typisk A-menneske. På kvelden derimot er jeg dautrøtt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener styrke før jobb 4 dager i uken. Jeg er skikkelig a-menneske så å stå opp 05.30 gjør meg ingenting. Trener i 75-90min. Trener annenhver økt bein/overkropp. Spiser heller ingenting, drikker bare pre-workout med koffein. Spiser frokost og proteinshake etter økta.
Jeg merker stor forskjell på energinivået mitt den dagen jeg ikke trener(for da begynner jeg på jobb 6.30, og rekker ikke trening), jeg er mye mer gira og energisk på jobb etter trening enn uten trening. Har holdt på med dette kontinuerlig i fire år.

Jeg har ikke sjans til å trene etter jobb, da er humøret og energien på bunn, så da er det rett hjem til sofaen.

Anonymkode: 63e2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. Trodde aldri jeg skulle klare å stå opp tidlig for å trene, men det har gått over all forventning. Har aldri hatt så bra treningsflyt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus så for meg blir det veldig vanskelig å få til trening til faste tider av døgnet. Fordi energinivået mitt er ganske ulikt.

Før var jeg et typisk B-menneske og trente aldri tidlig på morgenen, kunne aldri tenke meg det heller.

Men jeg trener nesten alltid før kveld og nattevakt fordi det gir meg økt energi. Samtidig er det utrolig deilig å være ferdigtrent før jobb, så slipper man å tenke på det resten av dagen. Jeg får ofte en liten knekk etter lunchtider. Men som regel får jeg meg til å trene etter dagvakter også, selvom det er litt ork noen ganger. Angrer selvfølgelig aldri etterpå da.

Men jeg skulle seriøst orke at jeg klarte å stå opp tidlig på dagvakter å få meg en 60 minutters økt før jeg begynner på jobb. Vi har treningsrom på jobben, så taper ingenting på å komme meg fra A til B. Men det er så hardt når jeg ofte da må bytte døgnrytmer i løpet av ukene, eller i verste fall midt i uka.

Har kommet fram til at for meg er det ingenting som slår følelsen av å være ferdigtrent før jobb, øker som sagt energi, men også motivasjonen. Men tung styrketrening er noen ganger tøft veldig tidlig på morgenen!

Anonymkode: f116c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...