Gå til innhold

Hvordan klager en anonymt på bibliotek-ansatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i å dra på biblioteket med ungene av og til. Elsker også å dra dit for å sitte og kose meg med en bok helt alene 🙏. Men på biblioteket i byen min er det ei som er så ufyselig. Når hun ser meg får hun aldeles stivt blikk og det ser ut som hun bare har bestemt seg for at meg skal hun ikke like. Det var slik helt fra starten uten at jeg en gang knapt har snakka med henne. Ingen av de andre er slik og jeg drar faktisk ofte til biblioteket i nabo-byen som ligger like ved for å unngå dette mennesket. Hvis jeg møter på henne utenom, for eksempel på butikken så pleier jeg å si hei bare og smile, da sier hun hei tilbake med det sureste fjes du kan tenke deg. Jeg er ikke så tøff av meg så dette ødelegger gjerne hele dagen for meg. 

Jeg må si at ungene mine ikke får lov til å herje på biblioteket og jeg rydder alltid etter de hvis noe har blitt dratt ut. Jeg pleier heller ikke å stå og skravle med de ansatte. De er jo der for å jobbe. 

Går det an å klage anonymt på henne? Egentlig har jeg mest lyst til å be om at høyere makter gir henne skabb i ræva, men det er jo en anelse barnslig 🙄

Anonymkode: da281...ac6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan det er på biblioteket, men i min tidligere jobb som bussjåfør hadde selskapet som policy at anonyme klager ikke ble tatt til følge. Skal du klage må du nok ha "balls" nok til å stå for det du mener. 

Dette virker som en bagatell, du får heller be høyere makter og skabb og utøy.   :fnise:

Anonymkode: 197c0...8ae

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du klage på? At hun ser stygt på deg ...? Kanskje hun har resting bitch face. 

Anonymkode: c0593...b94

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger hele dagen? At biblotekdamen ikke smiler når hun hilser på deg i butikken. 

S k j e r p  d e g

Anonymkode: dde20...062

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man rette en klage så kan den ikke være anonym. Og du må nok ha noe mer å klage på en at noen ser sur ut. Du må nok bare stå i det eller prøve en annen metode.

Neste gang du ser henne skal du ta på ditt mest sjarmerende smil å si, "hei, så hyggelig at det er du som er på jobb i dag". Noen ser bare sure ut. Uten å mene noe med det. Men det hjelper på å få folk til å blomstre. 

Endret av Idylloghverdag
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du klage må du tørre påstå for det og fu må jo ha noe å klage på. Sende inn anonym klage på at noen er sure? Synes å sende en sånn klage vil være på grensen til trakassering og mobbing. Og hva i all verden vil du oppnå med en sånn klage? Tror du hun plutselig blir blid etter noe sånn? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk det dårligste klagegrunnlaget jeg har hørt... Hun kan da virkelig ikke noe for at hun evt har en ansikt som ikke lyser opp rundt folk. Hun har ikke sagt noe til deg, hun har ikke nektet deg å være på biblioteket. Dette blir rett og slett å klage på utseendet til en person, og det er for dumt!

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter alle andre her, enten må du tørre å stå for det du mener og sende en klage med fullt navn, eller innse at kanskje det er en overreaksjon fra din side og at hun ikke mener det så personlig som du tolker det. 
 
Har du sett om hun gir store smil og hyggelige ord til alle andre som kommer? Eller er hun slik mot dem også? Resting bitch face kan være årsaken, eller at hun sliter med noe på privaten og ikke har nok overskudd til å være sprudlende. Gjør hun jobben sin på en ok måte bortsett fra dette som støter deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibliotek er vel neppe en servicenæring, så du kan da vel heller ikke forvente samme påklistrede smil og kysse deg bak-holdning som er forventet av oss servicearbeidere. 

Anonymkode: be786...88c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibliotek er vel neppe en servicenæring, så du kan da vel heller ikke forvente samme påklistrede smil og kysse deg bak-holdning som er forventet av oss servicearbeidere. 

Anonymkode: be786...88c

Det er et servicesenter fra kommunens side og man bør kunne regne med at de ansatte (som er betalt for å gi kommunens bosatte servise ifb med bl.a lån av bøker) oppfører seg noenlunde hyggelig. 

TS, du kan jo sende et anonymt brev til biblioteksjefen. Jeg vet at her i min kommune ville det blitt tatt seriøst.

Anonymkode: 3993e...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad i å dra på biblioteket med ungene av og til. Elsker også å dra dit for å sitte og kose meg med en bok helt alene 🙏. Men på biblioteket i byen min er det ei som er så ufyselig. Når hun ser meg får hun aldeles stivt blikk og det ser ut som hun bare har bestemt seg for at meg skal hun ikke like. Det var slik helt fra starten uten at jeg en gang knapt har snakka med henne. Ingen av de andre er slik og jeg drar faktisk ofte til biblioteket i nabo-byen som ligger like ved for å unngå dette mennesket. Hvis jeg møter på henne utenom, for eksempel på butikken så pleier jeg å si hei bare og smile, da sier hun hei tilbake med det sureste fjes du kan tenke deg. Jeg er ikke så tøff av meg så dette ødelegger gjerne hele dagen for meg. 

Jeg må si at ungene mine ikke får lov til å herje på biblioteket og jeg rydder alltid etter de hvis noe har blitt dratt ut. Jeg pleier heller ikke å stå og skravle med de ansatte. De er jo der for å jobbe. 

Går det an å klage anonymt på henne? Egentlig har jeg mest lyst til å be om at høyere makter gir henne skabb i ræva, men det er jo en anelse barnslig 🙄

Anonymkode: da281...ac6

Er jo du som er problemet her.

Lager forestillinger inni hodet ditt, typisk kvinneri.

Anonymkode: ea014...f33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymt får du nok ikke sagt ifra. Men du kan alltids snakke litt med en av de andre ansatte som er av litt hyggeligere natur og spørre om damen kanskje har noe mot deg personlig?

For  problemet er vel hovedsaklig at du opplever hennes oppførsel, hvor enn mye på avstand den er, som ubehagelig. Og det er en ærlig greie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bibliotek er vel neppe en servicenæring, så du kan da vel heller ikke forvente samme påklistrede smil og kysse deg bak-holdning som er forventet av oss servicearbeidere. 

Anonymkode: be786...88c

Bibliotek er i høyeste grad en servicenæring. Bibliotek er ikke bare å gå å låne bøker. Alle som har kundekontakt skal vær opptatt av service.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva du vil klage på. Er problemet at hun ser sur ut, eller utfører hun arbeidsoppgavene sine på en dårlig eller mangelfull måte?

Skal du klage, bør du uansett kunne stå for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal du klage på en person fordi du ikke liker måten hun ser på deg på? Har hun noen gang sagt noe skikkelig slemt til deg? Har hun nektet å hjelpe deg? Hva har hun egentlig gjort som får det til å ville klage på en ansatt? 
Noen mennesker er ikke så flink sosialt, men de er veldig flink til jobben sin. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du tenkt å formulere denne klagen din da? :klo: 

 

Anonymkode: 886ea...3aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde du tenkt å formulere denne klagen din da? :klo: 

 

Anonymkode: 886ea...3aa

«Dere har en ansatt, hun smiler ikke når hun ser på meg. Dette ødelegger resten av dagen min» elns?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et servicesenter fra kommunens side og man bør kunne regne med at de ansatte (som er betalt for å gi kommunens bosatte servise ifb med bl.a lån av bøker) oppfører seg noenlunde hyggelig. 

TS, du kan jo sende et anonymt brev til biblioteksjefen. Jeg vet at her i min kommune ville det blitt tatt seriøst.

Anonymkode: 3993e...8ad

Bibliotek (av gresk: biblio=bok + theke=lager) er definert som «en institusjon (og bibliotekarene er en profesjon) som med utgangspunkt i organiserte samlinger av dokumenter - digitale så vel som fysiske - initierer sosiale prosesser knyttet til læring, kunnskapsdeling og kulturformidling

Anonymkode: be786...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...