Gå til innhold

Er det sånn en sjekker at alt er i orden med leie-bilen før en leverer den tilbake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn en skal sjekke at leie-bilen er i orden før en leverer tilbake den?

:klo: 

Anonymkode: 1146d...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke før du leverer den men når du mottar nøklene før du starter å bruke den, hvis det er noen skader eller noe annet som er galt så er det lurt å ta bilder og varsle utleieren om problemene med en gang. Mange leiebilfirmaer kan være ganske sleipe så de prøver å få kunder til å betale for skader som har oppstått tidligere.

Anonymkode: a2321...33d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke før du leverer den men når du mottar nøklene før du starter å bruke den, hvis det er noen skader eller noe annet som er galt så er det lurt å ta bilder og varsle utleieren om problemene med en gang. Mange leiebilfirmaer kan være ganske sleipe så de prøver å få kunder til å betale for skader som har oppstått tidligere.

Anonymkode: a2321...33d

Ohh yes. I Bardufoss fikk en tilfeldig kunde regningen for bytte av frontrute fordi den begynte å bli ripete etter utallige iskrapinger. De valgte en som fikk det betalt av arbeidsgiver i en stille periode. Dvs at ruta ikke var knust eller noe slikt. Men den var slitt og da ble det nestemann som fikk regningen.

De ga seg etter klager, men hvor mange de lemper tilfeldige ting over på for ikke å betale selv er ikke godt å si. Temmelig useriøst og spekulativt. Ingen veit hvor mange de har sendt regnign for samme frontrute til. Stoler ikke på den bransjen.

Anonymkode: b56a2...9a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en horribel video! Slikt bør bli anmeldt.

Jeg har opplevd flere forsøk på at folk har prøvd å dytte skader over på meg. Men jeg noterer på leiebilfirmaets ark ved start, og tar masse bilder.

Har jeg hatt bilen lenge på plasser som er kjent for guffen oppførsel - Russland, Sentralasia, Afrika - betaler jeg de 20-80 kr det koster å få bilen renset skikkelig før retur ved en bilrensebod langs veien. Det overrasker alltid utleieren positiv, og hva de enn har planlagt av ymse greier faller da som regel i grus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Er det sånn en skal sjekke at leie-bilen er i orden før en leverer tilbake den?

:klo: 

Anonymkode: 1146d...96a

I utgangspunktet skal du gå over bilen ved utlevering og innlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...