Gå til innhold

Forslag til hva jeg kan lage (i tre)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal feire jul med oldefar i år, fordi han ikke har noen å feire jul med etter at oldemor gikk bort tidligere i år. Han har tidligere vært møbelsnekker og vært utrolig flink i jobben sin. Jeg har alltid hatt en en ørliten interesse for snekkerfaget, spesielt når dere gjelder å snekre små prosjekter (hunde seng osv) eller trefjøl. 

I jula skal jeg være hos han i en uke og har et hav av tid til å produsere noe gøy i snekkerbua. Oldefar har ikke lunger til å arbeide i den type støv lenger og kan derfor bare hjelpe/veilede innimellom. 

 

Har noen forslag til hva jeg kan lage i snekkerbua? Han har det meste av utstyr man trenger, både verktøy, sager, høvler osv.  Interessert i både store og små prosjekter 

Anonymkode: 1e120...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med et fuglebrett, som han kan ha utenfor vinduet sitt? Kan gjøre det litt fancy, med nivåer, et lite hus osv. 

Anonymkode: a5c8d...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakk. Det er noe helt eget med en god, hjemmesnekra trekrakk :) 

Nøkkelskap, eller nøkkelboks. 

Anonymkode: 7faf0...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, ja, fuglebrett ❤️ Småfuglene trenger all den hjelp de kan få, om han orker å mate de hver dag. Og kanskje et fuglehus!

dette hørtes så koselig ut, så snill du er som skal feire med han ❤️

Anonymkode: cf561...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje bilderammer?
Jeg ville ha laget en benk til å ha hjemme, som du alltid kan ha som et fantastisk minne. 
Du må lære det du kan av han, er jo en fantastisk mulighet ❤️

Anonymkode: cf561...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En postkasse, et enkelt skap til å henge på veggen, en juletrefot, et matbrett (sånn litt stort til å ha frokosten på i senga eller bære tallerkner og pålegg fra det ene stedet til det andre.)

Anonymkode: de6a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...