Gå til innhold

Egenandel når det ikke var min skyld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

ble kjørt i bakfra i går og fører har tatt på seg skylden. Er det virkelig slik at jeg må betale egenandel for å få fikset denne skaden?!

jeg sto stille i 0 km/t og han kjørte i meg. 

Anonymkode: c89b0...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vedkommende som har skylden, er den som betaler. Regner med den sjåføren har forsikring som dekker dine skader. Da betaler h*n kun sin egenandel på dette. Det blir uansett ikke noen utgifter for deg her, så lenge den andre sjåføren har full skyld!😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Så lenge motparten og hans forsikringsselskap er enige om skyld så skal de betale. Men det er forsikringsselskapet som avgjør det. Det er ikke sikkert de er enige i sin kundes syn på saken. Er det rom for tvil blir skylden delt og dere må begge betale egenandel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Så lenge motparten og hans forsikringsselskap er enige om skyld så skal de betale. Men det er forsikringsselskapet som avgjør det. Det er ikke sikkert de er enige i sin kundes syn på saken. Er det rom for tvil blir skylden delt og dere må begge betale egenandel. 

Vi har samme forsikringsselskap :) vi har skrevet skademelding og fører sa at det var hans feil.. så håper jeg ikke skal betale noe..

Anonymkode: c89b0...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har samme forsikringsselskap :) vi har skrevet skademelding og fører sa at det var hans feil.. så håper jeg ikke skal betale noe..

Anonymkode: c89b0...14b

Da er oddsen god, men likevel ikke avgjort før forsikringsselskapet svarer. Det kan ta tid så vær tålmodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Da er oddsen god, men likevel ikke avgjort før forsikringsselskapet svarer. Det kan ta tid så vær tålmodig. 

Hm, er ganske klart og tydelig på skademeldingsskjema som vi fylte ut at det er den andre sin feil også.. hans bil har ingen skader

Anonymkode: c89b0...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir ikke belastet egenandel, ikke tenk på det en gang.  Forsikringsselskapet setter ikke i gang etterforskning når en fører påtar seg skylden; og i hvert fall ikke når det gjelder påkjørsel bakfra - det er en glassklar sak. 
 

Hilsen forsikringsrådgiver. 

Anonymkode: 8f1b1...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

ble kjørt i bakfra i går og fører har tatt på seg skylden. Er det virkelig slik at jeg må betale egenandel for å få fikset denne skaden?!

jeg sto stille i 0 km/t og han kjørte i meg. 

Anonymkode: c89b0...14b

Nei, du skal ikke betale ei krone i dette tilfellet. All skyld og utgift hviler på den skyldige, som i dette tilfellet kjørte på deg bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...