Gå til innhold

Billån ved kjøp fra privat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!
Jeg er pr dags dato ute etter en bil som jeg kan ha i noen år og tenker da å ta opp ett billån på omkring 150 000kr. har 60 000kr i egenkapital, men lurer på om det er mulighet for å ta billån når man kjøper fra privatpersoner eller må man kjøpe fra forhandler?

Takk på forhånd for svar :)

Anonymkode: a76f1...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt må man ikke kjøpe fra forhandler. Men hvis du aldri har gjort det før, ta kontakt med banken på forhånd og spør om deress rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart kan du kjøpe privat. Jeg gjorde det.

Du finner en bil, skriver kontrakt og fører bilen over på deg. Så fikser du forsikring, du får ikke lån uten det. Deretter ringer du banken og får opp lånet, deretter sender du kontrakten og kopi av betalt forsikring til banken

Anonymkode: 8a627...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

for 210 000 hadde jeg garantert kjøpt av forhandler

Anonymkode: a6974...5ee

Hvorfor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 60000kr får du jo en super bil som er 5-10 år gammel? Billån er direkte idiotisk da verdien på bilen ofte faller fortere enn du klarer å betale ned lånet. Så du er under vann fra første sekund.

Hvis du forteller hva slags bil du ser etter, og omtrent hvor du bor i Norge, kan jeg finne et knipe forslag til deg på FINN. 

Anonymkode: 7cbac...f42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 60000kr får du jo en super bil som er 5-10 år gammel? Billån er direkte idiotisk da verdien på bilen ofte faller fortere enn du klarer å betale ned lånet. Så du er under vann fra første sekund.

Hvis du forteller hva slags bil du ser etter, og omtrent hvor du bor i Norge, kan jeg finne et knipe forslag til deg på FINN. 

Er kanskje en god idé å kjøpe en bruktbil til 60k når jeg tenker meg om ja 😛

bor i Kristiansand, så aust- og vest-agder hadde vært det mest ideelle. Trenger ingen fin/kul bil, bare en som funker og får meg til skolen 😁

tusen takk ❤️ 

Anonymkode: a76f1...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en søkerutine til deg: Aust- og Vest-Agder, kun pålitelige, prisgunstige merker, 2010 og nyere, maks 150.000 km, opptil 70000kr. Ved en bil til 70k bør du kunne forvente å prute ned i alle fall 10000kr, ofte mer.

Det er mange gode biler på den lista.

2010 Prius: Prut ned til 55k, superpålitelig bil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162043471

2014 Kia Picanto: 2 år med garanti igjen, svært enkel og grei bil, prut hardt:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148462028

Ta med noen på prøvetur som kan hjelpe deg med å sjekke de vanligste ting: Dekk, bremser, rust, eventuelle lekkasjer. I ditt budsjett får du også elbil, om du har mulighet for å lade hjemme - og ofte. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...