AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg ønsker å strikke denne genseren https://www.raumagarn.no/oppskrifter/288-4-bondegenser-herre-1-1 (bilde av dame på bildet, så jeg tror det er en damegenser), men jeg synes halsen er veldig åpen. Genseren er strikket i 3 tr. fra Rauma med 22 masker på 10 cm. Jeg ønsker en tettere og litt høy hals slik som kvinnene på dette bildet har (helst som på genseren til hun som står på bakre rekke) https://cdn.shopify.com/s/files/1/1452/2196/files/Bushcraft-MARIA_1280X800_1024x1024.jpg?v=1558014590 Jeg har kombinert to oppskrifter tidligere på en annen genser jeg strikket, men problemet nå er at jeg ikke har funnet en genser med halsen jeg ønsker i riktig strikkefasthet. Noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 8b511...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Del Skrevet 17. desember 2019 Tror ikke du trenger en annen oppskrift egentlig. Genseren fra Rauma avslutter med en glattstrikka rullekant, som går nokså tett opptil halsen. Jeg ville bytta til å strikke vrangbord 1 rett, 1 vrang, der den gråe kanten begynner - og bare fortsatt å strikke til halsen var passe lang. Trengs neppe noe forming ut over det. Anonymkode: 87a67...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Del Skrevet 17. desember 2019 Tusen takk for svar. Men vil ikke halsen bli veldig vid? Er redd for at den blir altfor vis og ikke god og litt tettsittende. Anonymkode: 8b511...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Del Skrevet 17. desember 2019 Nei, ribbestrikk trekker seg veldig sammen, vanligvis legger en til masker for at det ikke skal bli for trangt. Husk å gå ned et halvt nr på pinnestørrelse. Anonymkode: 87a67...fa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå