Gå til innhold

Vi ønsker oss en liten en!


Fiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en merkelig opplevelse i dag 😅 Har jo nesten etterlyst kvalme, fordi jeg savner noen symptomer og ikke føler meg særlig gravid. Har helt siden jeg stod opp i dag følt meg helt normal, før jeg i 15-tiden kjente at «oi, jeg må spy», og måtte løpe på do. Uten den helt store kvalmebølgen, var mer bare uvel i de minuttene det varte. Gikk over etter at jeg hadde gjort mitt på badet 😂  Blir spennende å se om dette utvikler seg fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, plastfolien skrev:

Gøy med tidlig ultralyd! Hvor mange uker er du på vei når du skal ha det? 

 

Jeg skal være ca 8 uker på vei når det er TUL, så da skal man jo i teorien kunne se litt i alle fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiva skrev:

Jeg skal være ca 8 uker på vei når det er TUL, så da skal man jo i teorien kunne se litt i alle fall 😊

Skal også på UL rundt 8+0 :) Vi har termin nesten likt, her er det 2/9 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Skal også på UL rundt 8+0 :) Vi har termin nesten likt, her er det 2/9 :) 

Så kjekt! Veldig glad for at det klaffet for dere 💛 Blir spennende med ul for oss begge! Hvordan går det med deg? 🥰

Jeg er enda nervøs og må sjekke om jeg blør hver gang jeg er på do. Og hver eneste følelse av ubehag i magen blir et stressmoment, selv om jeg prøver å tenke at det bare er kroppen som jobber for å lage plass til en liten en! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Fiva skrev:

Så kjekt! Veldig glad for at det klaffet for dere 💛 Blir spennende med ul for oss begge! Hvordan går det med deg? 🥰

Jeg er enda nervøs og må sjekke om jeg blør hver gang jeg er på do. Og hver eneste følelse av ubehag i magen blir et stressmoment, selv om jeg prøver å tenke at det bare er kroppen som jobber for å lage plass til en liten en! 

🥰 Fortsatt i ganske grei form. Våknet i dag med brun utflod, så det er jo en strek i regninga. Men jeg bruker både Prednisolon tbl og progesteron vagitorier, i tillegg til at slimhinnene er mer skjøre og blodfylte når man er gravid, så jeg holder stressnivået nede enn så lenge. 

Signerer det du skriver, jeg er også ganske så nervøs og har sjekket papiret for blod hver eneste gang jeg er på do. Og kjenner etter i magen for hver minste lille endring 🤷‍♀️ Murring er jeg godt vant til, så det skremmer meg heldigvis ikke, tenker også at det bare er kroppen som lager plass til den lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

7+1 i dag! 
 

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert her. Det er nok mest fordi at jeg egentlig ikke føler meg gravid 🤷🏻‍♀️ Føler jeg har lite symptomer, selv om de absolutt er der når jeg tenker meg om. Har så enormt ømme pupper. Å reise seg fra liggende til stående stilling er smertefullt altså! 😅 I tillegg er jeg mye mer sulten enn jeg pleier å være, spesielt på kveldene. Og enormt bestemt på hva jeg MÅ spise der og da. Umulig å planlegge middager frem i tid, i går satt jeg og brakk meg over lapskaus (som jeg vanligvis elsker). Og så er jeg trøtt da. Må liksom snike inn en ettermiddagslur hver dag, og det skjer aldri ellers 🙈 
 

Neste torsdag skal jeg på tul, og herregud som jeg gruer meg. Det er kanskje en liten del av meg som gleder seg litt og, men jeg har på en måte overbevist meg selv om at det blir dårlige nyheter. Tror jeg blir litt påvirket av forumet her blant annet, fordi man leser så mye om de skikkelig triste tilfellene med SA og MA. Sannsynligheten skal jo være ganske lav på dette tidspunktet, men hvorfor skal ikke jeg være en av de uheldige? 
 

Skulle så gjerne skrudd tiden fremover noen små måneder 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på mye av det samme som deg @Fiva :)  Kjenner også til det med puppene 🤭 Hatt dårlig matlysten noen få dager, men nå er jeg veeeeldig sulten igjen 🤪 Og heeelt umulig å planlegge middag, det som virket som en god idé i går, er nødvendigvis absolutt ikke en like god idé dagen etter 🤷‍♀️ Og trøtt 🥱😴 Så føler vi stiller ganske likt på dette 🙊

Leste senest i går en artikkel om Anne og Lars https://www.babyverden.no/blogg/anne-og-lars-uke-8/ Jeg er nok som Anne, men burde absolutt tenke som Lars 🙊 Du skjønner hva jeg mener hvis du leser artikkelen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Føler på mye av det samme som deg @Fiva :)  Kjenner også til det med puppene 🤭 Hatt dårlig matlysten noen få dager, men nå er jeg veeeeldig sulten igjen 🤪 Og heeelt umulig å planlegge middag, det som virket som en god idé i går, er nødvendigvis absolutt ikke en like god idé dagen etter 🤷‍♀️ Og trøtt 🥱😴 Så føler vi stiller ganske likt på dette 🙊

Leste senest i går en artikkel om Anne og Lars https://www.babyverden.no/blogg/anne-og-lars-uke-8/ Jeg er nok som Anne, men burde absolutt tenke som Lars 🙊 Du skjønner hva jeg mener hvis du leser artikkelen 😊

Godt å høre at andre har det likt! Blir så oppgitt over meg selv når jeg føler at jeg ikke har symptomer, når jeg egentlig har en hel haug 😅 Men fordi jeg ikke spyr hele tiden føles det på en måte ikke «nok» 🙄 Herregud så teit det høres ut 😂 

Haha, den artikkelen altså! Kunne omtrent vært meg og samboer det var skrevet om 😂 Jeg skal absolutt prøve å være mer Lars, hvertfall når Anne tar fullstendig overhånd 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fiva skrev:

Godt å høre at andre har det likt! Blir så oppgitt over meg selv når jeg føler at jeg ikke har symptomer, når jeg egentlig har en hel haug 😅 Men fordi jeg ikke spyr hele tiden føles det på en måte ikke «nok» 🙄 Herregud så teit det høres ut 😂 

Haha, den artikkelen altså! Kunne omtrent vært meg og samboer det var skrevet om 😂 Jeg skal absolutt prøve å være mer Lars, hvertfall når Anne tar fullstendig overhånd 🙈 

Jeg er like «teit» som deg 😂 Har også tenkt at det ville vært mye bedre hvis jeg hadde kastet opp dagen lang 😅🙊 Egentlig er det jo takk og Gud og mer til at jeg skal være evig takknemlig for at jeg ikke kaster opp dagen lang 😅 

Vi går for en Lars fremover 👏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet som jeg har gruet meg til i dag. Før jeg sovnet i går kveld forberedte jeg meg på det verste, på at legen skulle fortelle meg at han ikke fant liv i magen min. Jeg trengte på en måte å gjøre klar en reaksjon, slik at det hele skulle gå lettere for seg, og jeg ville så gjerne unngå å «lage en scene» foran en fremmed. Liker å være forberedt på det verste her i gården 😅
 

Etter at legen hadde brukt noen minutter på å spørre en del spørsmål rundt graviditeten var det på tide å plassere seg i stolen. I løpet av noen sekunder så jeg en pitteliten skikkelse med et blinkende hjerte på skjermen ❤️ Fikk høre hjertelyd med en gang, og jeg klarte ikke slutte å glise som en idiot 😁 Legen var grundig, forklarte og målte. Han var strålende fornøyd med det han så, og mente det lå perfekt til rette for at alt skulle gå bra. Han mente jeg var 7+5 på vei. Noen dager kortere enn jeg selv har trodd, men absolutt helt innafor! 
 

Skuldrene mine er senket! Enn så lenge, i alle fall 🙈 Jeg har et lite menneske inni meg. Det er helt rart å tenke på. 
 

I uke 12 skal jeg tilbake. Kan noen bare skru tiden frem? 😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Nå har det vært stille fra meg her en stund! 

Fra uke 8 har jeg ikke hatt noen symptomer. Utenom at jeg faktisk får en ganske oppblåst mage fra lunsjtider og utover dagen. Ellers; ingenting 🤷🏼‍♀️ 
 

I tillegg har jeg gått på en megasmell og lest alt mulig jeg har kommet over om missed abortions og alt som kan gå galt, så jeg måtte tvinge meg selv til å ta avstand fra både forumer og Google en god stund :fnise: I bunn og grunn hadde jeg fullt ut overbevist meg selv om at dette hadde gått galt.

I dag har jeg hatt time til ultralyd. Jeg har vært så nervøs! Jeg er ikke en hysterisk person, men dette har gjort noe med meg, altså 😅 I alle fall; på skjermen lyste det en veeeeldig aktiv liten skapning på meg. Legen slet litt med å få tatt alle målingene siden den lille inni der ikke ville holde seg i ro 😍 Jeg ble umiddelbart forelsket. Alt var perfekt og helt etter boken! Jeg er 12+5, og skuldrene er endelig helt senket 😊 

Nå gleder jeg meg til tiden fremover, og er klar for å kalle dette en graviditetsdagbok. Og apropos det! Vet noen hvordan jeg får flyttet den? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 18.41, Fiva skrev:

Tenkte jeg skulle forsøke meg på en prøver-dagbok 😃  Jeg ønsker å dele tanker og bekymringer med andre, men det er ikke egentlig noe jeg ønsker å involvere venner og familie i enda. I tillegg tenker jeg at det kan være en fin måte å holde oversikten over hvordan kroppen oppfører seg fra måned til måned! 
 

Litt om meg/oss! 🙋🏻‍♀️
Jeg er 29 år, samboer er 33. Vi har vært sammen i snart to år, og vært samboere egentlig fra starten av. Vi fant ut at vi ønsket oss et barn, og er nå i pp4. I dag er jeg 6 dpo! Vi har fått lagt inn godt med aksjer rundt det jeg tror skal ha vært el-dato. Fikk aldri helt positive tester denne måneden, men tror jeg kanskje kan ha gått glipp av «toppen» 🤷🏻‍♀️ Hadde nesten positive tester, før de ble ganske negative igjen, så satser på at EL skjedde mellom det vinduet 🤞🏼
 

Av symptomer og lignende føler jeg absolutt ingenting. Har opplevd en kjemisk graviditet tidligere, da hadde jeg en voldsom metallsmak i munnen fra 8 dpo. 
 

Men ser frem til de neste dagene! Spennende 🤞🏼👏🏼

Hva er dpo igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...