Gå til innhold

Vi ønsker oss en liten en!


Fiva

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle forsøke meg på en prøver-dagbok 😃  Jeg ønsker å dele tanker og bekymringer med andre, men det er ikke egentlig noe jeg ønsker å involvere venner og familie i enda. I tillegg tenker jeg at det kan være en fin måte å holde oversikten over hvordan kroppen oppfører seg fra måned til måned! 
 

Litt om meg/oss! 🙋🏻‍♀️
Jeg er 29 år, samboer er 33. Vi har vært sammen i snart to år, og vært samboere egentlig fra starten av. Vi fant ut at vi ønsket oss et barn, og er nå i pp4. I dag er jeg 6 dpo! Vi har fått lagt inn godt med aksjer rundt det jeg tror skal ha vært el-dato. Fikk aldri helt positive tester denne måneden, men tror jeg kanskje kan ha gått glipp av «toppen» 🤷🏻‍♀️ Hadde nesten positive tester, før de ble ganske negative igjen, så satser på at EL skjedde mellom det vinduet 🤞🏼
 

Av symptomer og lignende føler jeg absolutt ingenting. Har opplevd en kjemisk graviditet tidligere, da hadde jeg en voldsom metallsmak i munnen fra 8 dpo. 
 

Men ser frem til de neste dagene! Spennende 🤞🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at dere vil følge med! 🥰

7 dpo (sånn ca i alle fall) i dag. Føler meg... helt normal 😅 Jeg har hatt veldig vondt i korsryggen, men det kan jeg antakelig skylde på at jeg var ute og fartet i sko jeg vet jeg får vondt av i går 🤣  Ellers er det ikke noe særlig å melde. Jeg har en bad feeling for denne perioden uansett, men det er jo uansett bedre å bli positivt overrasket.

Usikker på om jeg ønsker å teste før IKM (ca 21.12 - ikke alltid heelt stabile sykluser). Men har jo en haug tidlig tester liggende, så kan fort hende jeg får en byge av utålmodighet! Blir uansett ikke før tidligst torsdag uansett, tenker jeg.

Sånn ellers gikk det opp for meg at det straks er jul, og jeg har vært så travelt opptatt med jobb, oppussing og andre prosjekter at jeg enda ikke har kjøpt én eneste gave 😱 Bare å hive seg rundt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo (sånn ca..) 

Føler meg fortsatt helt som normalt! Legger ved en liste over hva som kunne vært symptomer, men som nok har helt andre forklaringer:

• vond korsrygg. Blir lenge til jeg bruker de skoene igjen! 😠

• trøtt!! Men det er fordi jeg sover dårlig om nettene (vi har akkurat nå ikke rullegardin på soverommet, og jeg er avhengig av å ha det mørkt) 😴

• Ømme pupper. Standard mellom el og tr her i gården. Hadde blitt mer overrasket om de ikke var ømme 😅

• murringer i magen. Nærmer seg jo tr! 

• irritabel. Men med vond rygg, vonde pupper og lite søvn er det vel ikke så rart :fnise:

Jeg er altså IKKE på symptomjakt, det er vel svært få som merker noe så tidlig. Men for min egen del kan det jo være greit å ha oversikt over hvordan kroppen kjennes ut til senere pp’er. Så kan jeg bla meg tilbake dersom jeg lurer på om noe er uvanlig. Jeg glemmer fort!

Lurte litt på om jeg skulle begynne å teste i morgen, fordi jeg er nysgjerrig på når en evt graviditet ville slått ut. Jeg er så negativ til denne pp’en at jeg tror at negative tester ikke hadde skuffet meg så veldig. Pluss at jeg har jo sikkert 30 tester liggende, så det føles liksom ikke så veldig sløsete 😅 Men er vel best å vente tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Jeg anbefaler å vente så lenge som mulig med å teste, selvom det er døødsvanskelig 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, plastfolien skrev:

Så spennende! Jeg anbefaler å vente så lenge som mulig med å teste, selvom det er døødsvanskelig 😅

Ja, er jo en veldig spennende tid! Men nå i kveld har jeg altså hatt ganske «voldsomme» menssmerter (i forhold til hva jeg pleier å ha), så mistenker sterkt at dette blir en kort syklus og at tr kommer i morgen 🤷🏻‍♀️ Irriterende og ganske så ubehagelige fornemmelse/følelse både i mage og korsrygg 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det vanskelig å sovne på grunn av murringer i mage og korsrygg. Våknet også flere ganger i løpet av natten fordi ryggen verket og jeg måtte bytte stilling. Når jeg våknet i morges bestemte jeg meg for å ta en test, fordi dette er helt uvanlig for meg. Tok to på samme urin, og det er ingen tvil om at de er positive! 
 

I følge mine beregninger er jeg 9 dpo i dag, men mistenker at jeg har bommet på el-dato denne måneden og hatt tidligere. Fikk som sagt kun neesten positive tester en stund. 

Nå blir det bare å puste med magen og krysse fingrene for at det ikke er enda en kjemisk. Og er det det - så får jeg ta det når den tid kommer! 

E0C5BE0F-440D-4F87-9C62-6AC08503F348.jpeg

 

Endret av Fiva
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Melis87 😊 

Hadde egentlig tenkt til å vente med CB digital til fredag, ettersom jeg kun har brukt tidlig tester til nå. Men tok en vanlig strimmel fra babyplan etter jobb, på nokså utvannet urin som ble positiv. Brukte samme urin til den digitale, og jammen lyste det ikke «Gravid» mot meg! 🤩 Når jeg hadde kjemisk fikk jeg kun positive tidligtester en periode uten stigning, og ikke vanlige tester, pluss den digitale var negativ. Så jeg har definitivt et stort håp om at det kan gå veien denne gang! 

Kommer til å fortsette å skrive i prøverdagboken fremover. Første milepæl som skal nås er INGEN mens på forventet mensdag 🤞🏼 Så får det bli milepæler med sterkere tester, spesielt med CB digital. Om det går veien blir det nok en tidlig UL i januar en gang, rundt 7-8 uker på vei. Jeg tror nok jeg trenger å få bekreftet liv for å tro at det faktisk er helt ekte! 
 

Fortsetter å teste fremover, siden jeg uansett har et lass tester som jeg håper jeg ikke får brukt for igjen før leeenge etter utløpsdato :fnise: Da kan de jo like gjerne brukes opp! 

Ellers har jeg fortsatt ganske vondt i korsryggen. Kanskje det ikke bare var de skoene.... 😂 Mye murringer, forventer egentlig å se blod hver gang jeg er på toalettet. Ingenting enda! 
 

Tillater meg selv å juble litt. Bare pittelitt! 🤗

42C0B9A9-3528-4E5F-9E20-4CABAECA8A7B.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den følelsen man får av positiv test er helt fantastisk! Mensen kommer nok ikke, for du er gravid, det er hundre prosent sikkert. Jeg ønsker deg og samboer alt godt og håper du får et herlig svangerskap! Lite slår det å gå gravid og føde 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, plastfolien skrev:

Woooow, her gikk det jammen unna!! Gratulerer 😍

 

8 timer siden, Vestalinn skrev:

Hihi, tidens korteste prøvedagbok ❤️ Så utrolig kjekt ❤️ 

Tusen takk! 🥰 Ja, det varte ikke lenge 😅 Men jeg har jo enda ikke kommet til IKM, så jeg tar det litt med knusende ro enda. Prøver i alle fall 😂 Ut fra mine beregninger er jeg ca 4 uker på vei i dag, så det er enda mye som kan skje 🙈 Får bare krysse fingrene og håpe at det varer 🤞🏼😊
 

Ellers er det fremdeles myyye murringer i korsrygg og mage, så jeg løper på do ganske ofte for å sjekke om jeg har begynt å blø. Utenom det tror jeg ikke at jeg har noe symptomer. Er tett i nesen, men tror jeg bare er helt vanlig forkjølt 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fiva skrev:

 

Tusen takk! 🥰 Ja, det varte ikke lenge 😅 Men jeg har jo enda ikke kommet til IKM, så jeg tar det litt med knusende ro enda. Prøver i alle fall 😂 Ut fra mine beregninger er jeg ca 4 uker på vei i dag, så det er enda mye som kan skje 🙈 Får bare krysse fingrene og håpe at det varer 🤞🏼😊
 

Ellers er det fremdeles myyye murringer i korsrygg og mage, så jeg løper på do ganske ofte for å sjekke om jeg har begynt å blø. Utenom det tror jeg ikke at jeg har noe symptomer. Er tett i nesen, men tror jeg bare er helt vanlig forkjølt 🤷🏻‍♀️ 

Dette med å løpe på do for å sjekke om man har begynt å blø kan jeg kjenne meg godt igjen i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, J1994 skrev:

Dette med å løpe på do for å sjekke om man har begynt å blø kan jeg kjenne meg godt igjen i 😅

Jammen godt det ikke bare er meg! 😅

Jeg kjenner at jeg er veldig nervøs og litt skrekkslagen for de kommende ukene. Når jeg hadde kjemisk sist fikk jeg mensen enten den dagen den skulle komme, eller en dag senere. Husker ikke helt. IKM er i morgen, og er jeg skikkelig skikkelig nervøs for helgen.
 

Jeg fortsetter å teste som en gal, og ser jo at testene blir sterkere og sterkere (det ble de ikke sist). Tidlig-testene fra babyplan stiger ganske sakte i styrke, men tok i dag en vanlig A1 fra apoteket som var ganske tydelig. Syntes det bare er rart at tidlig testene er svakere enn de vanlige? 
 

Allikevel kjenner jo kroppen min på at det er noe på gang. Jeg har murringer/vondt i korsryggen stort sett hele tiden og jeg er så forstoppet og oppblåst at jeg noen ganger ser ut som jeg er månedsvis på vei 😅 Med ganske flat mage fra før blir det ganske synlig. Håper jeg får gått på do snart 😂 

Skulle legge ved bilde av A1 testen, men det har jeg visst glemt å ta. Jaja. Kanskje senere 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fiva skrev:

Jammen godt det ikke bare er meg! 😅

Jeg kjenner at jeg er veldig nervøs og litt skrekkslagen for de kommende ukene. Når jeg hadde kjemisk sist fikk jeg mensen enten den dagen den skulle komme, eller en dag senere. Husker ikke helt. IKM er i morgen, og er jeg skikkelig skikkelig nervøs for helgen.
 

Jeg fortsetter å teste som en gal, og ser jo at testene blir sterkere og sterkere (det ble de ikke sist). Tidlig-testene fra babyplan stiger ganske sakte i styrke, men tok i dag en vanlig A1 fra apoteket som var ganske tydelig. Syntes det bare er rart at tidlig testene er svakere enn de vanlige? 
 

Allikevel kjenner jo kroppen min på at det er noe på gang. Jeg har murringer/vondt i korsryggen stort sett hele tiden og jeg er så forstoppet og oppblåst at jeg noen ganger ser ut som jeg er månedsvis på vei 😅 Med ganske flat mage fra før blir det ganske synlig. Håper jeg får gått på do snart 😂 

Skulle legge ved bilde av A1 testen, men det har jeg visst glemt å ta. Jaja. Kanskje senere 😆

Kjenner godt igjen dette med å teste hele tiden for å sjekke om streken blir tydeligere osv. Tok t.o.m. en digital dagen før UL for å se 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, J1994 skrev:

Kjenner godt igjen dette med å teste hele tiden for å sjekke om streken blir tydeligere osv. Tok t.o.m. en digital dagen før UL for å se 🙈

Ja, jeg klarer virkelig ikke slutte. Blir liksom beroliget der og da, men så kommer tvilen gnagende. Testet i morges, og allikevel klarte jeg ikke å la være å ta en test nå i kveld! Brukte denne fra CB og unnskyldte det med at jeg ikke har brukt en sånn før 😅 Har lest så mye dårlig om de på nett, at de ofte gir skyggestreker. Men dette er definitivt ikke en skyggestrek, altså! 

Nå må jeg nesten bare gå tom for tester. Har lovet meg selv å ikke kjøpe nye. Kun digitale, for jeg MÅ jo tross alt sjekke at den stiger 😂 

 

7C5D8B51-F9E5-4C68-8527-41485CD39FA7.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...