Gå til innhold

Svigermor ble sur på meg for å sette opp temperaturen

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.

Kan skjønne dere som sier det er frekt å skru opp temperaturen i et hus man ikke bor. Men trodde helt seriøst ikke hun ble å ha problemer med det siden babyen også  var kald. Hun sier også "gjør som dere er hjemme". Har vært samboer med mannen i 7 år så vi er ikke fremmende heller. 

Grunnen til at jeg satt den til 24 grader er trekket. Siden det trekker blir det ekstra kaldt. Derfor så drastisk som 24 grader 

Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere. Men Jeg synes ikke det er koselig her. Det er ikke bare temperatur, Men tomme kjøleskap. Hun interesserer seg ikke for mat og spiser havregrøt til alle måltider. Men spiser rikelig av det vi kjøper inn når vi er her. Sorry det irriterer meg. Hos min familie er det vanlig mat og min mor vil gjøre det koselig for oss. 

Så lenge siden sist. Men hun var så lei seg over at baby aldri har vært her så lenge han har levd.  Så gikk med på å dra hit. Men nå blir det lenge til. Hos oss kan jeg ha det så varmt jeg vil. 

Ts 

Anonymkode: 463ad...76a

Har du snakket med henne om dette? Om hun ikke vet hva årsaken til at dere ikke ønsker å besøke henne er, er det vanskelig for henne å gjøre endringer. Det er klart at dere ikke skal fryse! Det hadde jeg gitt klar beskjed til svigermor om. Sagt at VI synes det er kaldt her og om vi skal kunne ha det hyggelig når vi er her så kan du ikke ha det så kjølig her. Så får man bare gjenta dette om det ikke hjelper og SÅ ta en avgjørelse på at det blir lenge til neste gang. 

Jeg er selv svigermor og det første jeg sier til mine svigerbarn er at de må snakke med meg om det er noe. Heldigvis har jeg klart å få svigerbarn som tør å ta opp ting med meg så vi har fått et veldig godt forhold. Litt for godt innimellom siden de er mer her enn hos hennes foreldre. 

Anonymkode: 24e91...8c9

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har skrevet dette:

-Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere

Anonymkode: 7a092...e30

Du må skjønne litt av dagens tekniske verden. Kanskje det er dette som heter å være etterpåklok ;)  ? Jeg kommenterte første innlegget og der står der ikke noe om det. I en tråd som denne, hvor mange poster samtidig, eller veldig tett, så får man ikke med seg alle postene som renner inn. Sitter ikke klistret til skjermen og oppdaterer hele tiden skjønner du ;) Har litt av hvert annet å gjøre også. Multitasking heter det. Menn skal visst nok ikke være så gode på det.

Skrevet

Vi har alltid 23+ grader hjemme hos oss. 20 grader hadde vært altfor kaldt, spesielt med trekk + kaldt gulv. Urimelig å bli sur for. Kan ikke forstå at noen mener annet. Herregud.

Anonymkode: b2b83...69b

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.

Kan skjønne dere som sier det er frekt å skru opp temperaturen i et hus man ikke bor. Men trodde helt seriøst ikke hun ble å ha problemer med det siden babyen også  var kald. Hun sier også "gjør som dere er hjemme". Har vært samboer med mannen i 7 år så vi er ikke fremmende heller. 

Grunnen til at jeg satt den til 24 grader er trekket. Siden det trekker blir det ekstra kaldt. Derfor så drastisk som 24 grader 

Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere. Men Jeg synes ikke det er koselig her. Det er ikke bare temperatur, Men tomme kjøleskap. Hun interesserer seg ikke for mat og spiser havregrøt til alle måltider. Men spiser rikelig av det vi kjøper inn når vi er her. Sorry det irriterer meg. Hos min familie er det vanlig mat og min mor vil gjøre det koselig for oss. 

Så lenge siden sist. Men hun var så lei seg over at baby aldri har vært her så lenge han har levd.  Så gikk med på å dra hit. Men nå blir det lenge til. Hos oss kan jeg ha det så varmt jeg vil. 

Ts 

Hva sier mannen til dette da? Det er jo hans mor? 

Anonymkode: 5fe78...05f

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, Mannen i månen skrev:

Du må skjønne litt av dagens tekniske verden. Kanskje det er dette som heter å være etterpåklok ;)  ? Jeg kommenterte første innlegget og der står der ikke noe om det. I en tråd som denne, hvor mange poster samtidig, eller veldig tett, så får man ikke med seg alle postene som renner inn. Sitter ikke klistret til skjermen og oppdaterer hele tiden skjønner du ;) Har litt av hvert annet å gjøre også. Multitasking heter det. Menn skal visst nok ikke være så gode på det.

Her fikk du jo bare svar på det du spurte om. Ingen grunn til å bli krenket og svare på den måten tilbake.

Anonymkode: 0c8d7...e1b

• Liker 7
Skrevet

Ta en prat med henne om at det er for kaldt i huset til at det er trivelig for dere å være der. Vil hun fremdeles ikke høre, pakker dere sakene og drar hjem.

Når det gjelder temperaturen, hadde ikke jeg hatt noe problem med at mine svigerbarn justerte varmen uten min tillatelse. Det skal jo være trivelig for alle å være på besøk.

Sjekket du at det faktisk ble 24 grader inne? For at det ble 24 grader inne etter at du justerte varmepumpa, har jeg lite tro på. Vår pumpe står på 25 grader, men klarer kanskje å holde 19 grader i etasjen den står i.Dette i tillegg til en varmeovn. Med mindre det fyres med ved i tillegg, vil jeg anta at det er mindre enn 20 grader varmt i dette huset med tanke på at det også trekker.

• Liker 7
Skrevet

Apropos varmepumpe, så har vår 10-år gamle pumpe ingen problemer med å holde den temperaturen den er innstilt på. Så man trenger ikke å ta for gitt at varmepumpene ikke klarer det. 

Anonymkode: 010fa...bf8

• Liker 4
Skrevet

Helt ærlig, hvem er det som hadde sittet flere timer i en (for meg) kald og trekkfull stue med en nyfødt baby hos sin egen svigermor UTEN å skru opp temperaturen???? 

En ting er å skru opp temperatur hos en venn elle4 bekjent, men det er svigermoren! 

Anonymkode: f867f...8b7

• Liker 17
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvordan er det frekt å skru opp varmen når en er hos familie om man fryser🤯 Det hadde jeg vitterlig ikke reagert på om noen hadde gjort det hos meg. Jeg vil jo ikke at folk skal fryse når de er på besøk. Hadde det vært for varmt så hadde jeg sagt at vi må skru litt ned, men ville da prøvd å møtes på halvveien så alle hadde det komfertabelt.

Hadde jeg og ungen min fryst hos noen hadde jeg dratt hjem om de hadde laget noe drama pga det.

Skrevet

Jeg hadde blitt glad hadde folk følt seg så hjemme hos meg. Og så hjemme føler jeg meg heldigvis hos svigers (og min mann hos mine foreldre). At noen her kan finne på å bli fornærmet...??? 

Skrevet

20 grader er IKKE normal innetemperatur som noen påstår. Det er altfor kaldt.

Anonymkode: c0e85...5f9

• Liker 8
Skrevet

Helsedirektoratet anbefaler en soveromstemperatur på rundt 14 til 18 grader. Resten av boligen bør ikke være varmere enn 20 grader.

Anonymkode: a01b3...737

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsedirektoratet anbefaler en soveromstemperatur på rundt 14 til 18 grader. Resten av boligen bør ikke være varmere enn 20 grader.

Anonymkode: a01b3...737

Folk er forskjellig 

Anonymkode: 40fec...8d3

• Liker 4
Skrevet

Ts 

Som mange også sier. Selvom varmepumpen sto på 24 grader betydde det ikke at det var 24 grader inne. Og ei heller 20 når den sto på 20. Vi frøs og frøs og til slutt ble jeg lei. 

Jeg og lillegutt har pakket oss inn i ull og dyner resten av besøket. Men er veldig ukoselig å gå rundt å fryse. Liker dere å fryse? 

Men har lært. Neste gang blir jeg og baby hjemme 

• Liker 11
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts 

Som mange også sier. Selvom varmepumpen sto på 24 grader betydde det ikke at det var 24 grader inne. Og ei heller 20 når den sto på 20. Vi frøs og frøs og til slutt ble jeg lei. 

Jeg og lillegutt har pakket oss inn i ull og dyner resten av besøket. Men er veldig ukoselig å gå rundt å fryse. Liker dere å fryse? 

Men har lært. Neste gang blir jeg og baby hjemme 

Fornuftig å bli hjemme. Å det er ikke frekt å si nøyaktig hvorfor neste gang hu syter over at dere aldri er der. Baby skal ikke fryse.

Anonymkode: 40fec...8d3

• Liker 11
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Off, 24 grader er også for kaldt 🥶 da må jeg sitte under teppe. Har 27 grader i bilen som jeg kjører i hele dagen for å ikke fryse. Så skjønner at du fryser Ts. Jeg hater å være hos folk som har det kaldt, det er jo som du sier veldig ukoselig. Hadde ikke giddet å være der. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har 25 -26 grader inne på vinteren. På sommeren kan det være kaldere inne pga det er så varmt ute da. Hadde jeg hatt bare 20 grader hadde jeg blitt veldig kald, spesielt om jeg satt i ro. Om jeg er mye i bevegelse kan jeg ha det kaldere, men om jeg setter mg ned for å slappe av, må jeg ha det varmt. 

Skrevet

Det var rart av svigermor å bli sur for dette. Men, med en liten baby tenker jeg samtidig at man må ha med ekstra klær på besøk, da man aldri hvordan ting er. Og babyer som ligger på gulvet kan fort bli kalde. Når barna mine lå på gulvet som babyer hjemme hos oss, hadde de ull innerst og i tillegg ullsokker, ulljakke eller ullvest, evt en ullbukse eller ullshort e.l, mens de lå på et ullteppe. Vi har det ikke spesielt varmt inne, men ikke kaldt heller. Jeg tror det er bedre for både barn og voksne (og miljøet) å ha det hakket kjøligere og heller kle mer på seg. 

• Liker 4
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

2 ullbodyen fra name it. De er ganske tykke og gode .med siklesmikke som "sjerf". Ullstrømpebukser, med joggebukse over og sokker. Men han var fortsatt kald og utilpass.  Men det er som sagt trekk her i huset, og baby er helt skalla. Forsvinner vel mye varme fra hodet. Kunne tenkt på lue på han i grunn 

Ts 

Da tar du på lue. Baby bør klare seg i 20 grader. 

Anonymkode: 48c82...63f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...