Gå til innhold

Svigermor ble sur på meg for å sette opp temperaturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er normal innetemperatur mener dere?

Svigermor har et stort hus med kalde gulv og litt trekk. Likevel har hun termostaten på varmepumpen på 20 grader. Jeg går i ullsokker og genser men fryser likevel. Har en liten baby på 7 uker som var iskald på hendene og kakd akken, hodet og ørene . Han bar utipass og gråt selv om jeg tok på han 2 ullbody, strømpebukse og bukse

 Jeg tok meg da friheten til å sette opp temperaturen på varmepumpa og ovnene til 24 grader når hun var borte.  Og fikk tepereaturen opp til 24 grader inne. Både jeg og baby fikk mer varme i kroppen. Da hun kom tilbake ble hun kjempesur på meg. At så varmt kan man ikke ha det og skrudde alt ned. Nå fryser jeg og baby igjen. Men vi får bare kle på oss sier hun. Hva mener dere er normal innetemperatur? Jeg synes 20 er alt for kaldt . Og å gå å fryse er så ukoselig 

 

Anonymkode: 463ad...76a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 grader er kaldt, men det er frekt å bare skru opp temperaturen det er hennes hus.

Anonymkode: 6b150...822

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kler du babyen i når dere skal ut dersom h*n var kald med 2 ullbodyer, strømpebukse og bukse? :klo: 

20 grader inne er forøvrig litt i kaldeste laget for en 7 uker gammel baby, ja, men dersom svigermor nekter å sette opp temperaturen så er det dessverre ikke stort annet å gjøre enn å kle på seg eller dra hjem. 

Anonymkode: 4104e...32e

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke bare skru opp temperaturen i hus du ikke bor i?!
 

Hadde du synes det var greit om svigermor skrudde ned temperaturen hjemme hos deg mens du var ute av huset?

Jeg blir helt matt av sånn frekkhet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser lett selv, 24 et litt i meste laget da, men skjønner at du skrudde opp hvis du har fryst i flere timer. Jeg hadde minnet svigermor på at barnebarnet ikke har det godt i 20 grader i et trekkfullt hus. Hvis hun for alvor mener at dere skal måtte sitte der med flere lag ull så hadde jeg dratt hjem.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første burde du ha spurt før du skrur opp varmen. Men om det er så kaldt og du og baby fryser så mye som du beskriver, så får du si det til svigermor. Men 24 grader kan være for varmt for mange folk, så det kan være urimelig å kreve så høy temperatur.  20-22 grader er normal innetemperatur. Du kan lese mer her https://www.klikk.no/bolig/stue/denne-temperaturen-liker-vi-best-2351536

Anonymkode: b110c...fd3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frekt å skru opp temperaturen uten å spør. Og fra 20 til 24 grader er et stort hopp. 

Anonymkode: 1957b...fd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Batteri skrev:

Du kan da ikke bare skru opp temperaturen i hus du ikke bor i?!
 

Hadde du synes det var greit om svigermor skrudde ned temperaturen hjemme hos deg mens du var ute av huset?

Jeg blir helt matt av sånn frekkhet. 

Dersom svigermor hadde med seg en baby som lå og svetta hele dagen, så hadde jeg syntes det var helt supert at hun skrudde ned temperaturen, selvfølgelig. Det er da familie vi snakker om her. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kler du babyen i når dere skal ut dersom h*n var kald med 2 ullbodyer, strømpebukse og bukse? :klo: 

20 grader inne er forøvrig litt i kaldeste laget for en 7 uker gammel baby, ja, men dersom svigermor nekter å sette opp temperaturen så er det dessverre ikke stort annet å gjøre enn å kle på seg eller dra hjem. 

Anonymkode: 4104e...32e

2 ullbodyen fra name it. De er ganske tykke og gode .med siklesmikke som "sjerf". Ullstrømpebukser, med joggebukse over og sokker. Men han var fortsatt kald og utilpass.  Men det er som sagt trekk her i huset, og baby er helt skalla. Forsvinner vel mye varme fra hodet. Kunne tenkt på lue på han i grunn 

Ts 

 

Anonymkode: 463ad...76a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 grader er baderomstemperatur, 20-22 grader er normal innetemperatur. Ikke bra for oss å ha det for varmt inne, lufta blir tørr og du får tørre slimhinner (lettere forkjøla) og tørre øyne.

Anonymkode: 0c267...354

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 ullbodyen fra name it. De er ganske tykke og gode .med siklesmikke som "sjerf". Ullstrømpebukser, med joggebukse over og sokker. Men han var fortsatt kald og utilpass.  Men det er som sagt trekk her i huset, og baby er helt skalla. Forsvinner vel mye varme fra hodet. Kunne tenkt på lue på han i grunn 

Ts 

 

Anonymkode: 463ad...76a

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene om hvorfor du ikke drar hjem? 

Anonymkode: cad33...8f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...