Gå til innhold

Svigermor ble sur på meg for å sette opp temperaturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med varmepumpa på 21 grader her er det ikke alltid 21 grader i hele stua altså.... Men vi fyrer med ved i tillegg. 

Prøvde du å kommunisere med svigermor før du skrudde opp? Og hvor er far, burde ka skje vært han som fortalte farmor at babyen var kald? 

Blir mye kaldere her også når det blåser ute, enda huset ikke er SÅ gammelt. 

Poenget mitt er vel at dere kanskje burde kommunisert istedenfor å ta dere til rette hver for dere... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var jo ikke hjemme når du skrudde opp temperaturen.. Hvis jeg er "alene" hjemme hos noen, så skrur jeg også opp eller ned, om det er det om å gjøre. Dere får diskutere hvor varmt dere skal ha det, men vi har 20 grader hele året. Også da baby var nyfødt. Men du sier jo det trekker der? Så kanskje temperaturen er lavere? Eller justerer varmepumpa seg? 😅 Gjør kanskje det. 🙈 Men likevel, snakk om det. Eller. Ja, dra hjem. ♥ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare inngå et kompromiss med 22 grader, f.eks?

24 grader er ikke En temperatur mange trives i, og det er bedre/lettere å kle på seg, enn å kle av seg

Anonymkode: 010fa...bf8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må huske at selv om ovnene står på 20 betyr ikke det 20 grader romtemperatur🙄

 

skru opp igjen du! 

Anonymkode: a6632...881

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en varmepumpe står på 20

grader så betyr ikke det at det faktisk er 20 grader i huset. Her klarer pumpa å forhindre at huset fryser, men på de kaldeste dagene må vi fyre med ved. 
Hadde reist hjem med den begrunnelse at baby ikke skal ligge å fryse. 
 

Anonymkode: 40fec...8d3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen.

Kan skjønne dere som sier det er frekt å skru opp temperaturen i et hus man ikke bor. Men trodde helt seriøst ikke hun ble å ha problemer med det siden babyen også  var kald. Hun sier også "gjør som dere er hjemme". Har vært samboer med mannen i 7 år så vi er ikke fremmende heller. 

Grunnen til at jeg satt den til 24 grader er trekket. Siden det trekker blir det ekstra kaldt. Derfor så drastisk som 24 grader 

Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere. Men Jeg synes ikke det er koselig her. Det er ikke bare temperatur, Men tomme kjøleskap. Hun interesserer seg ikke for mat og spiser havregrøt til alle måltider. Men spiser rikelig av det vi kjøper inn når vi er her. Sorry det irriterer meg. Hos min familie er det vanlig mat og min mor vil gjøre det koselig for oss. 

Så lenge siden sist. Men hun var så lei seg over at baby aldri har vært her så lenge han har levd.  Så gikk med på å dra hit. Men nå blir det lenge til. Hos oss kan jeg ha det så varmt jeg vil. 

 

Ts 

 

 

Anonymkode: 463ad...76a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med de to siste. Selv om varmepumpen står på en viss temperatur så betyr ikke det at det blir denne temperaturen i huset. Langt i fra. Hvis jeg hadde besøk med baby og de frøs så hadde jeg virkelig ønsket at de skrudde opp temperaturen så mye de synes de behøvde.

Anonymkode: ac961...ca7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 19-20 grader, vi er en varmblodig gjeng. Vet at det er litt lite for mange, så når vi har besøk fyrer vi litt i peisen i tillegg (og går med T-skjorte selv ;))  

Anonymkode: ea2e7...81c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, visp skrev:

24 er veldig varmt syns jeg, men forstår jo deg også. Typisk eldre å bli litt nazi med temperaturene.

Tull. Jeg blir nok betegnet som eldre. Sikkert i forhold til deg ihvertfall . Jeg må minst ha 24 grader.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, OPIgirl skrev:

Tull. Jeg blir nok betegnet som eldre. Sikkert i forhold til deg ihvertfall . Jeg må minst ha 24 grader.

:laugh: Om du kan betegnes som eldre, så bekrefter du jo bare det jeg sier?

Unnskyld, var bare litt morsomt.

Jeg MÅ egentlig ha det relativt kaldt, men lar jo gjester bestemme temperaturen. Det er vanlig å spørre om det er for kaldt, for varmt. Jeg får hodepine og blir veldig trøtt i veldig varme, så er mer i mitt ess i kaldere omgivelser, men gjester går foran meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler folk for tiden, man tåler jo ingenting! 

Det kunne faktisk aldri i verden ha falt meg inn å bli sur eller å syntes det var frekt hvis andre hadde justert temperaturen hjemme hos meg. Jeg liker at folk føler seg som hjemme når de er her på besøk og at de har det behagelig.

Anonymkode: 2fc94...e89

Jeg er helt enig med deg.  Det får da være måte på hvor lett man skal lage sure familieforhold.  Helt på sin plass at TS skrudde opp temperaturen. Jeg er svigermor selv, og ville blitt lei meg hvis mine barnebarn frøs i mitt hus.  Hun kan skru ned når du er reist hjem igjen. Svigermor er sikkert i bevegelse hele tiden og da holder hun varmen på en helt annen måte enn et 7 uker gammelt barn som ligger i ro.  Så små barn klarer ikke å regulere tempen selv, så de er avhengig av å holdes varme enten med romtemperatur eller mer klær.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen med baby hadde vært hos meg og jeg var ute av huset, hadde jeg syntes det var helt greit om de regulerte temperaturen. Jeg liker heller ikke kalde, trekkfulle hus, så skjønner deg godt. 24 grader synes jeg var mye, men det er jo ikke sikkert det var reell temperatur. Vi pleier å ha 22 grader i stua, litt kaldere på soverom og litt varmere på bad.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kruspersilletaco

Forstår godt at du skrudde opp ts.. Selv er jeg varmblodig og har varme barn, så hvis vi skal til noen frostmakker har jeg på tshorte og kler barna lett og lagvis. Men hos mine foreldre eller svigers hadde jeg jo sagt fra om de kunne skru opp/ned varmen litt, og værtfall om vi skulle vært der i dagesvis.. Og at varmepumpen står på 24 grader nå, på vinteren, er jo ingenting.. Tror jammen vår også står på det, uten trekk i huset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Max. 22 grader. Iallefall ikke 24! 

Anonymkode: e28cc...dda

Vi har temperaturen innendørs på 26 grader. Jeg er frostig av meg.

Anonymkode: e0d25...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er at TS gjorde dette uten å spørre, i tillegg til at hun faktisk ventet til huseier var ute av huset. 
Selvfølgelig er det ikke noe problem å spørre om å få sette opp temperaturen for så å gjøre det etter å ha fått et ja. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.

Kan skjønne dere som sier det er frekt å skru opp temperaturen i et hus man ikke bor. Men trodde helt seriøst ikke hun ble å ha problemer med det siden babyen også  var kald. Hun sier også "gjør som dere er hjemme". Har vært samboer med mannen i 7 år så vi er ikke fremmende heller. 

Grunnen til at jeg satt den til 24 grader er trekket. Siden det trekker blir det ekstra kaldt. Derfor så drastisk som 24 grader 

Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere. Men Jeg synes ikke det er koselig her. Det er ikke bare temperatur, Men tomme kjøleskap. Hun interesserer seg ikke for mat og spiser havregrøt til alle måltider. Men spiser rikelig av det vi kjøper inn når vi er her. Sorry det irriterer meg. Hos min familie er det vanlig mat og min mor vil gjøre det koselig for oss. 

Så lenge siden sist. Men hun var så lei seg over at baby aldri har vært her så lenge han har levd.  Så gikk med på å dra hit. Men nå blir det lenge til. Hos oss kan jeg ha det så varmt jeg vil. 

 

Ts 

 

 

Anonymkode: 463ad...76a

Så i bunn og grunn så kan du ikke like henne, altså? Så la vær med å dra dit og reis hjem.

Anonymkode: e28cc...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at svigermoren ikke vil øke temperaturen selv om babyen på 7 mnd er kald og utilpass. Da mangler hun et eller annet altså.

Anonymkode: f6c82...984

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha 22-23 grader, men regulerer etter behov. Forventer at besøk gjør det samme hvis vi ikke er hjemme, skjønner ikke hva som skulle være frekt med det.

Anonymkode: cb34c...2cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå Ts med at det ikke er så innbydende å komme ofte på besøk der. Men jeg synes ikke noe om at hun skrur opp varmen ute å spørre. Når man er gjest i andre sitt hjem (selv om det er familie), så innretter man seg etter hvordan de har det.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...