Gå til innhold

Svigermor ble sur på meg for å sette opp temperaturen

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, exictence skrev:

Kan godt forstå Ts med at det ikke er så innbydende å komme ofte på besøk der. Men jeg synes ikke noe om at hun skrur opp varmen ute å spørre. Når man er gjest i andre sitt hjem (selv om det er familie), så innretter man seg etter hvordan de har det.

Ikke hvis man har en 7 uker gammel baby! Babyen bør gå foran en lettkrenket svigermor med dårlig omsorgsevne! 

• Liker 31

Fortsetter under...

Syns ikke det er frekt å skru opp temperaturen i det hele tatt. Jeg har kun meg selv å tenke på, så når jeg er hjemme alene hos mine svigerforeldre så fyrer jeg gjerne i ovnen uten deres tillatelse. Men jeg er helt uten oppdragelse :P Ts har en baby som frøs, det er hennes ansvar at baby har det bra. Lag på lag med klær er jo tungt og klamt også, så å skru opp tempen burde ikke svigermor reagere på. Kle av seg litt eller ha tempen på 22 grader(mellomting). Eller reis hjem, Ts.

Anonymkode: 64430...76e

• Liker 12
2 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Ikke hvis man har en 7 uker gammel baby! Babyen bør gå foran en lettkrenket svigermor med dårlig omsorgsevne! 

En 7 ukers gammel baby krabber ikke rundt en gang. De sover mye, og kan godt ligge i varmepose noen timer når de er på besøk. Man kan og ha et godt ullpledd å ligge baby på i sofaen. En tynn lue går også an å ha på.

Noen bor faktisk uten strøm i det hele tatt.

• Liker 3

Jeg har trivselstemperatur hjemme på 23-24. 

Er jeg hos andre kler jeg godt på meg. 

Hadde jeg/baby vært kalde ville jeg spurt om å skru opp litt. Men hos foreldre og svigerforeldre er det såpass lav takhøyde at vi kan justere det som vi vil. 

Anonymkode: 3083c...e71

• Liker 3

Neste gang hun klager, får du eller sønnen hennes si det som det er. Der føler dere ikke velkomne, dere fryses ut og ikke er det mat heller. 

Anonymkode: 5692b...b91

• Liker 12

Annonse

Gjest Blondie65

24 grader romtemperatur er for varmt for meg. Men 20 grader er i minste laget.

Uansett var det her en baby som var kald og utilpass. DA gjør man noe med temperaturen. Hvor er mannen din i dette TS?

Jeg tror også at svært mange vender seg til for høy temperatur over tid og fryser i mer normale temperaturer av denne grunn. Til eksempel kan jeg nevne naboene som er fra et land i sydligere strøk som ikke fikk det varmt nok inne. De berømmelige 22 gradene var ikke nok for dem på soverommet. De hadde ikke en gang tenkt tanken på å skifte lakenet ut med en dyne og frøs uansett hva de gjorde. De må nok aklimatisere seg før de blir vant med dette nordlige inneklimaet - akkurat som vi må når vi drar til syden, bli vant med at det er varmt.

Tenker at det ikke er 20 grader når varmepumpen står på 20, da er det mer 17, du skrudde sikkert opp til 20 grader romtemperatur. 

med en så liten en hadde jeg dratt hjem. 

• Liker 10
2 timer siden, Tanuki skrev:

Hvorfor er det så frekt? De er da familie. Mye frekkere å forvente at gjester, og at på til en liten baby, skal måtte kle på seg flere lag ull for å holde varmen.

Det går an å spørre før man gjør det. Jeg hadde heller ikke likt om noen som hadde vært på besøk hos meg hadde skrudd ned temperaturen fordi det var for varmt, uten å spørre meg først. Et hopp fra 20 til 24 grader er jo voldsomt. Det hadde blitt kaldt for meg om noen hadde skrudd ned gradestokken hos meg fra 22 til 18 grader. Da går det an å bli enig om en mellomting. 

Selvsagt er det ikke noe å bli sur for, men vi vet jo ikke om dette med temperaturen var den egentlige grunnen til at svigermoren nå ble sur. Uansett, om huset er så trekkfullt som ts sier, ville jeg ikke tatt med meg en nyfødt baby dit utover ett par timer på besøk. Det blir jo ganske kaldt uansett nå på vinteren. Så kanskje bør ts tenke på hjemturen om det er slik hun legger frem saken.

Anonymkode: b110c...fd3

• Liker 1

Syns det er irriterende med folk som setter temperaturen opp. Mange ser ut til å tenke at opp er alltid greit, mens skal temperaturen ned må man spørre. Akkurat som det å fryse litt er verre enn å være for varm. Samme greia på jobben. Hvis en person fryser, trumfer det alle som synes det er for varmt.

Anonymkode: 368a6...364

• Liker 5

Annonse

Synes det er helt innafor å skru opp varmen om man fryser.. herlighet, det er jo en baby der. 20 grader er kaldt. Skal ikke ha dårlig samvittighet for det. 

Om jeg har besøk og gjestene fryser så fyrer jeg jo opp eller skrur opp pumpa, vil jo ikke at gjestene skal fryse 

Anonymkode: d979e...916

• Liker 10
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er normal innetemperatur mener dere?

Svigermor har et stort hus med kalde gulv og litt trekk. Likevel har hun termostaten på varmepumpen på 20 grader. Jeg går i ullsokker og genser men fryser likevel. Har en liten baby på 7 uker som var iskald på hendene og kakd akken, hodet og ørene . Han bar utipass og gråt selv om jeg tok på han 2 ullbody, strømpebukse og bukse

Jeg tok meg da friheten til å sette opp temperaturen på varmepumpa og ovnene til 24 grader når hun var borte.  Og fikk tepereaturen opp til 24 grader inne. Både jeg og baby fikk mer varme i kroppen. Da hun kom tilbake ble hun kjempesur på meg. At så varmt kan man ikke ha det og skrudde alt ned. Nå fryser jeg og baby igjen. Men vi får bare kle på oss sier hun. Hva mener dere er normal innetemperatur? Jeg synes 20 er alt for kaldt . Og å gå å fryse er så ukoselig 

Anonymkode: 463ad...76a

Bor du der eller er du bare på besøk? Ganske frekt og uforsvarlig av henne uansett å gjøre noe sånnt uten å prøve å se og løse problemet. Normal innetemperatur er det ikke noe som heter. Noen klarer seg fint med 17-18 grader, mens andre må ha helt opp i 26 grader. Det er individuelt og har med forbrenningen i kroppen å gjøre. Det finns nok ingen andre løsninger enn at du flytter, eller får egne rom. Det er helt umulig for en som er vant til 20 grader å føle seg vel i 24 grader. Og omvendt.

• Liker 2
Annonse
14 minutter siden, RødeFare skrev:

Har hun dårlig økonomi? Jeg tenker at folk som stresser over sånt og blir sure er bekymret for at det skal komme en strømregning de ikke kan betale.

Beskrivelsen av tomt kjøleskap og bare havregrøt understøtter også den teorien. 

• Liker 17
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er normal innetemperatur mener dere?

Svigermor har et stort hus med kalde gulv og litt trekk. Likevel har hun termostaten på varmepumpen på 20 grader. Jeg går i ullsokker og genser men fryser likevel. Har en liten baby på 7 uker som var iskald på hendene og kakd akken, hodet og ørene . Han bar utipass og gråt selv om jeg tok på han 2 ullbody, strømpebukse og bukse

Jeg tok meg da friheten til å sette opp temperaturen på varmepumpa og ovnene til 24 grader når hun var borte.  Og fikk tepereaturen opp til 24 grader inne. Både jeg og baby fikk mer varme i kroppen. Da hun kom tilbake ble hun kjempesur på meg. At så varmt kan man ikke ha det og skrudde alt ned. Nå fryser jeg og baby igjen. Men vi får bare kle på oss sier hun. Hva mener dere er normal innetemperatur? Jeg synes 20 er alt for kaldt . Og å gå å fryse er så ukoselig 

Anonymkode: 463ad...76a

Herlighet.  Jeg har hatt 2 barn som har overlevde svigers 100 år gamle hus som er kaldt på høst/vinter/vår.  Helt umulig at ditt barn var iskaldt med såpass mye klær når unger sover ute opp til 10 minus.  Lær å kle deg og ungen! 

Anonymkode: 540e0...c3f

• Liker 10
7 minutter siden, Mannen i månen said:

Bor du der eller er du bare på besøk? Ganske frekt og uforsvarlig av henne uansett å gjøre noe sånnt uten å prøve å se og løse problemet. Normal innetemperatur er det ikke noe som heter. Noen klarer seg fint med 17-18 grader, mens andre må ha helt opp i 26 grader. Det er individuelt og har med forbrenningen i kroppen å gjøre. Det finns nok ingen andre løsninger enn at du flytter, eller får egne rom. Det er helt umulig for en som er vant til 20 grader å føle seg vel i 24 grader. Og omvendt.

Ts har skrevet dette:

-Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere

Anonymkode: 7a092...e30

• Liker 5
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det går an å spørre før man gjør det. Jeg hadde heller ikke likt om noen som hadde vært på besøk hos meg hadde skrudd ned temperaturen fordi det var for varmt, uten å spørre meg først. Et hopp fra 20 til 24 grader er jo voldsomt. Det hadde blitt kaldt for meg om noen hadde skrudd ned gradestokken hos meg fra 22 til 18 grader. Da går det an å bli enig om en mellomting. 

Selvsagt er det ikke noe å bli sur for, men vi vet jo ikke om dette med temperaturen var den egentlige grunnen til at svigermoren nå ble sur. Uansett, om huset er så trekkfullt som ts sier, ville jeg ikke tatt med meg en nyfødt baby dit utover ett par timer på besøk. Det blir jo ganske kaldt uansett nå på vinteren. Så kanskje bør ts tenke på hjemturen om det er slik hun legger frem saken.

Anonymkode: b110c...fd3

Ts  har forklart er de er der svært skjeldent, og som mange andre ar påpekt. 24C på termostaten betyr ikke at det er 24 reelle grader i rommet/huset. Det er svigermor som er rar her, man lar ikke familie og en liten baby fryse! 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...