Gå til innhold

Svigermor ble sur på meg for å sette opp temperaturen

Anbefalte innlegg

På 15.12.2019 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.

Kan skjønne dere som sier det er frekt å skru opp temperaturen i et hus man ikke bor. Men trodde helt seriøst ikke hun ble å ha problemer med det siden babyen også  var kald. Hun sier også "gjør som dere er hjemme". Har vært samboer med mannen i 7 år så vi er ikke fremmende heller. 

Grunnen til at jeg satt den til 24 grader er trekket. Siden det trekker blir det ekstra kaldt. Derfor så drastisk som 24 grader 

Hun maser hele tiden på hvorfor vi ikke er mer på besøk. Hun vil ha oss her oftere. Men Jeg synes ikke det er koselig her. Det er ikke bare temperatur, Men tomme kjøleskap. Hun interesserer seg ikke for mat og spiser havregrøt til alle måltider. Men spiser rikelig av det vi kjøper inn når vi er her. Sorry det irriterer meg. Hos min familie er det vanlig mat og min mor vil gjøre det koselig for oss. 

Så lenge siden sist. Men hun var så lei seg over at baby aldri har vært her så lenge han har levd.  Så gikk med på å dra hit. Men nå blir det lenge til. Hos oss kan jeg ha det så varmt jeg vil. 

Ts 

Anonymkode: 463ad...76a

Hva om svigermor har veldig dårlig råd og ikke har råd til varmere hus og fullt kjøleskap?? Kan ikke dere handle inn litt mat da?

Anonymkode: c840e...a55

Fortsetter under...

24 grader er helt passe, men jeg har det gjerne varmere også.20 grader er svinkaldt, HELT uaktuelt.

Vil folk absolutt gå rundt å fryse inne så trenger de ikke å ha besøk av meg og babyen min 🙄

Anonymkode: 5acbb...7f5

• Liker 4
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

20 grader er IKKE kaldt for en nyfødt baby. Som nevnt over her så ligger de inntil mors bryst eller under dyne, med klær på. Anbefalt sovetemperatur er 16-18 grader for både nyfødt og eldre. Og nyfødte sover store deler av døgnet. Trenger hverken lue eller fryse når det er 16 eller 20 grader inne. Men kanskje mor fryser? Kanskje mor bør prøve å kle på baby og seg selv mer? 

Men synes fremdeles ikke det er frekt å skru opp varmen hos familie. Man er en del av familien. Det er snakk om noen dager. Det er svigers som er frekk. 

Anonymkode: 98808...5ce

Tuller du? Skal babyen ligge innepakket i masse pledd døgnet rundt fordi svigermor absolutt skal ha det iskaldt (ja, jeg synes helt oppriktig 20 grader innendørs er ISkaldt. Akkurat nå er det 23 grader her ser jeg, og jeg har på meg ull og er kald. Gidder bare ikke skru opp siden jeg straks skal legge meg.

Babyer trenger å få ligge på gulvet og leke og rulle og øve på å kravle. Min gjorde det masse da hun var 7 uker.

• Liker 3

Pleier ikke nordmenn å la småbarn sove ute i minusgrader? Hvis baby er fullt påkledd så er vel 20 grader ikke så veldig kaldt. Personlig pleier jeg å ha 22 grader. 20 er litt kaldt og 24 er for varmt. Jeg tenker at hvis du hadde spurt så hadde hun godtatt å skru opp varmen litt, men 24 grader er faktisk ganske mye.

Anonymkode: 093c3...3a6

• Liker 3
On 12/17/2019 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

De anbefaler at badetemperatur når baby er naken er 23 grader, så jeg kan ikke forstå at 20 grader fullt påkledd er for lite. Jeg ville nok selv hatt babyen i bæresjal for å holde ham og meg varm. Synes det er veldig rart å skru opp temperaturen hjemme hos andre uten å spørre først. Husker noen skrudde ned hjemme hos oss, og det ble iiiiskaldt på morgenen fordi jeg ikke fant ut av det før jeg la meg. Synes det var ganske frekt. 

Anonymkode: ceacc...d9d

Hvor har du lest 23 grader badetemp? Jeg har lært 35? 

Anonymkode: 48c82...63f

• Liker 7
22 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du? Skal babyen ligge innepakket i masse pledd døgnet rundt fordi svigermor absolutt skal ha det iskaldt (ja, jeg synes helt oppriktig 20 grader innendørs er ISkaldt. Akkurat nå er det 23 grader her ser jeg, og jeg har på meg ull og er kald. Gidder bare ikke skru opp siden jeg straks skal legge meg.

Babyer trenger å få ligge på gulvet og leke og rulle og øve på å kravle. Min gjorde det masse da hun var 7 uker.

Nei jeg tuller ikke. For de fleste er en behagelig innetemperatur mellom 18-21 grader. Kvinner ligger i det øvre sjiktet. Men jeg tror på deg at du synes at 20 grader er ISkaldt, men det er vel ikke den gjengse meningen i befolkningen.

Vi bør i et gammelt hus. Baby har 16-18 grader på soverommet, samme med vårt. Vi har 20 på kjøkkenet og 21-22 i stua på vinteren (kanskje mer de gangene vi sprengfyrer i peisen). Vi spiser og koser oss og leker også på kjøkkenet, og det er absolutt ikke noe problem. TS fikk innspill om å ta på baby lue når det var innetemperatur på 20 grader. Det synes jeg er en dårlig idé, de skal jo ikke ligge med lue på soverommet med 16-18 grader heller. 

Anonymkode: 98808...5ce

• Liker 2

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest 23 grader badetemp? Jeg har lært 35? 

Jeg tolker 23° badetemp som temperatur på baderommet der babyen gjerne er naken. Temperatur på badevannet blir litt annerledes.

Anonymkode: a0be3...ba0

• Liker 4
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tolker 23° badetemp som temperatur på baderommet der babyen gjerne er naken. Temperatur på badevannet blir litt annerledes.

Anonymkode: a0be3...ba0

Badetemperatur klarer jeg ikke lese som noe annet enn temperatur på badevannet, men fhi b har sikkert rett. Din tolking gir mening mtp gradene, ikke tekst.

• Liker 1

Vi holder stuetemeraturen på 20 grader (målt på termometer), det går helt fint og var ikke noe problem med baby heller. Nå vil jeg tippe at temperaturen hos TS's svigermor var adskillig lavere enn 20 grader, men jeg er overasket over at så mange som svarer her synes at 20 grader iskaldt. Samboeren min ville faktisk gjerne hatt det kaldere.

Anonymkode: 86ba0...20d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...