Gå til innhold

Linemors nye tilværelse


Linemor

Anbefalte innlegg

Ja nå er Jørn Are blitt fem mnd, så da er det kanskje greit og bytte fra prøve dagbok.

går ikke så fort i svingene om dagen. eller det er vel det det egentlig gjør.

masse som skjer med minsten hele tiden, og dagene flyr så fort agårde at jeg klarer nesten ikke og følge med.

nå har den første tannebissen funnet dagenslys, den oppdagelsen ble gjort på torsdag, hvis jeg ikke husker helt feil.

og det er jo stas med sånne ting, så nå har han tunga ute av munnen hele tiden og kjenner nok etter hva det er som driver og dukker opp. syns han har klaget veldig lite på at det kommer tenner så enda går det veldig bra. den neste tanna ser ut til å være rett rundt hjørnet den også, så da.

på torsdag er det ny kontroll og det blir jo spennede og se hvor mye han har vokst. går heldigvis ikke like fort fremover som i begynnelesen men han vokser for hver dag. og han er veldig nysgjerrig på alt som skjer rundt seg.

han sover litt mer nå enn han har gjort tidligere og godt er det.

nå skal jeg legge meg for han er oppe om morran den lille mannen.

så da ønsker jeg alle som vil velkommen hit, og jeg håper det blir like koselig her som det var i den forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen!

Det skal bli koselig å lese om Jørn Are's små oppdagelsen i tiden fremover.

Håper du får en fin tid her inne hos oss.

Klem fra Kunstner'n :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok! Tenk at gutten din har blitt så stor alt. :-)

Ha en fin tirsdag, klem fra Soul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linemor.

Jeg satt nettopp og skulle finne "Linemor sin stille verden" fordi det er lenge siden jeg har sett noe til deg her på KG og fordi jeg har tenkt på deg, og så popper denne nye dagbok opp på "nye innlegg". Er det ikke merkelig?

Gratulerer med ny dagbok.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Grattis med ny dagbok Linemor!

Skal fortsette å følge deg og den lille familien din videre her jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så koslig med hilsner da.

ja det blir sikkert fint her inne, er bare litt rart og ha avaluttet den andre.

i dag har jørn fått sitt første par med sko, og sommerlue. det virket som om det var ganske stas, så da håper jeg begeistringen for det fortsetter.

sovna litt senere enn vanlig i dag, men det var fordi det var noe som skulle ut,hehe. så nå sover han som en liten engel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du ja. Måtte lete litt før jeg fant deg :wink: Her må man visst være veldig aktiv for ikke å havne alt for langt bak.

Godt at han sover litt mer nå!

Takk for hilsner i min nye dagbok. Godt av vi begge er under K-O :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er jeg helt enig med deg murmel. greit og havne sammen her også.

han er vel egentlig en drøm om dagen. regner vel med at det ikke varer for all tid, han vil jo bli eldre med tiden. men nå om dagen er alt veldig greit.

han fikk vaksine i går og har vært litt slappere i dag, men ikke noe feber og stort sett har han vært bli- så det er ikke så ille som forrige gang da han suttrer og skrek mye fordi han fikk vondt i beine. og nå er det ikke mer vaksine før ett-års kontroll.

veide 7640g og var 66 lang så han vokser da.

nå er det to tenner som har kommet frem. så nå driver vi og øver på tannpuss. det går greit foreløpig selvom det kanskje ikke blir så mye pussing enda, så er da tannbørsten grei og smake på.

i morgen er det bursag for yngste søskenbarnet hans, så jeg håper beinet ikke er noe vondt da, men det går sikkert bra.

han har fått to grøtmåltider i dag da, men det ene var veldig lite og han survet mest. var veldig trøtt og sovnet som en stein når han fikk komme i senga. og sov vel ett par timer.

sto ikke opp før nesten halv eleve i dag heller, men han var oppe en tur i natt og spiste da. men selv om han har sovet litt mer enn vanlig i dag så er det ikke noe feber og han er opplagt når han først er våken så han har det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å se bilde av snusken din. Du har ikke vurdert å skifte avatar, eller legge ut noen bilder på KG? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ja jeg er vist ikke den flittigste dagbok eieren her inne ser jeg. men det viste jeg jo fra før da, hehe.

har lagt ut ett bilde.

ellers så går dagene unna her i heimen det er helt sikkert. syns det er helt utrolig at det snart har gått 6 mnd siden han kom. hvor har alle dagene blitt av?

han er full aktivitet om dagen, men de siste tre dagene har han vært litt mer suttrerte for det blir så lite soving i varmen. selvom varmen ikke er det værste egetnlig men det er så forbaskende lommert. klærne klistrer seg til kroppen bare du går fra ett rom til ett annet om dagen. så han sliter med og finne søvnen.

ellers driver vi med matsmaking om dagen. hittil har han smakt, fersken, pære,.aprikos desserter, og potet og gulrot.

han syntes potet alene var mye mer alright enn med gulerot, men det kommer nok. ellers så er han flink til og drikke vann i varmen i hvertfall og det er bra.

han krabber ikke ortlig enda, men han kommer seg opp på alle fire, men kommer ikke av flekken på den måten. men han spinner rundt på gulvet her, enten med og rulle rundt til han kommer dit han vil. ellers så hopper han på en måte. han holdre armene over bakken og så hopper han med magen mens beina dytter han bakover. så han rygger rundt på stuegulvet om dagen. og enkelte ganger blir han riktig så forbannet fordi han kommer lenger unna det han har tenkt seg nærmere.

ellers så skal jo alt smakes på om dagen og sine nye sko er egentlig bedre og tygge på enn og ha på beina. jaja.

i går var jeg og handla litt klær til han, for han vokser jo fra alt han har.

var 66 lang på forrige kontroll så det er helt klart at han vokser.

tannpuss er fremdeles morro så når vi går på badet så er munnen på vidt gap.

nå skal jeg gå og legge meg litt igjen for han våkna ti over fem i dag og jeg la meg seint i går pluss at han våkna i natt og ville ha mat og etter på lå han og sang for meg i flere timer kjentes det ut som.

ja det er en annen ting da, han har beynt og stå opp en gang om natta og spise. men det kan være varmen for han spiser mindre gjennom dagen så da blir han vel sulten, men jeg håper dette er en trend som gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Gratulerer med nye dagbok

De vokser fort gitt de barna, og det er ikke alltid like lett å henge med i svingene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er helt sikkert madammen. jeg skjønner ikke hvor dagene blir av jeg. men det er tydelig at de går for han vokser og lærer noe nytt hele tiden. og det er morro, men veldig synd det ikke finnes en liten pause knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Bare innom for å se at dere har det bra!

Som han vokser da Jørn Are!! Herlighet! Stor gutt nå!

Endelig har sommeren kommet til oss også...så nå går jeg bare og venter på at ferien skal begynne!! HERLIG!!

Har dere lagt noen planer for sommeren da Linemor?!

Ikke så lett å reise så langt med en liten smurf da..men!

Ha en flott torsdagskveld!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk for det madden.

ja det går vel egentlig veldig bra. han er turbo og oppdager stadigvekk nye ting ved verden. nå har han riktignok vært syk noen dager, skikkelig forkjøla i sommervarmen. er litt i varmeste laget for han nå. men men. han har bada ett par ganger da, og det er kjempe stas. ellers så har vi vært på to helgeturer til famili men ellers er det lite turer på oss, men det er jo ikke så mye vi orker i varmen heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja her er det egentlig ikke så mye og rapportere. ikke det at det ikke skjer noe, men nå om dagen syns jeg det skjer så mye fort at jeg rekker ikke å absorbere alt, hehe.

det har vært litt dårligere vær de siste dagene og det er godt for både jørn og jeg ar vært forkjølet, men nå har det gitt seg, så da kan det godt bli litt sommervarme igjen.

ellers så har minsten begynte og prøve og sette seg opp, men han sitter litt på skjeiva, hehe. han er propell over hele stua om dagen, så bokhyllene blir ryddet både titt og ofte.

ellers så ønsker jeg alle en fortsatt fin sommer. og jeg regner med det blir litt mer liv her, nå høsten kommer og vi igjen sitter inne og taster fremfor og nyte sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ja da er det vel på tiden med en liten oppdatering igjen da.

var på kontroll med minste på torsdag, og han var 71.5cm 8275g. litt lenger og slankere enn gjennomsnittet. eneste som ikke var bare posetivt er at hodeomkretsen har flatet ut noe, så vi må tilbake og skjekke igjen om en mnd.

han er jo veldig frisk og rask så alt er sikkert som det skal, men jeg går rundt og ser for meg skrekksenarior hele dagen. men men. det går helst bra så da.

ellers så har vi vært på ikea i dag, så nå er akkurat det nye databordet mitt kommer på plass- sitter ikke noe godt her så jeg må finne noen lure løsningen så jeg ikke skal bli helt ødelagt.

jaja. men det ser bra ut da. hehe.

nå skal jeg dusje og legge meg, for nå er jeg sliten.

så sov godt folkens og ha en forsatt fin sommer.

håper jeg snart ser livstegn fra dere murmel og madden. liker ikke at dere er så stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Madden

Heisann Linemor!!

Jeg må innom en tur i alle dagbøkene jeg følger med på for å oppdatere meg etter sommeren...føler at jeg har vært borte i en evighet!!!! :ler:

Kanskje sant også det...over en mnd siden jeg var hjemme nå!! :overrasket:

Håper dere fortsatt har det fint, og nyter de siste sommerdagene! :)

Gooood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...