Gå til innhold

Du som ikke vil ha barn, hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke barn fordi jeg ikke har funnet noen å få barn med.. Dere andre uten barn. Hvordan er det å være med venner som har barn og familie? Føler dere dere utenfor? Eller har dere venninner uten barn?

Anonymkode: 2ff09...3ec

Folk med barn snakker veldig mye om barnegreier noe som er greit i 20 minutter men etter noen timer begynner det å bli tortur. Er litt som å være på barseltreff. Og så er det irriterende å alltid bli spurt om å være barnevakt fordi jeg "som ikke har barn har jo så mye fritid" Så jeg foretrekker å henge med vennene mine som ikke har barn. Da er samtaletemaene og tingene vi finner på mere varierte og det er ikke forventet at jeg skal stille som gratis arbeidskraft fordi jeg har tid. 

Anonymkode: 45ea2...e2d

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er syk og ikke istand til å ta meg av et barn på forsvarlig vis. 

Anonymkode: 772e9...f4c

• Liker 3
Skrevet

1. Fordi jeg ikke ønsker å sette mange begrensninger i mitt eget liv. 

2. Fordi jeg ikke vil ødelegge livet til ungen. 

3. fordi jeg ikke kan.

Anonymkode: 1ba2b...32c

• Liker 2
Skrevet
På 13.12.2019 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Veldig enig med siste punktet ditt. Det er noe jeg selv har tenkt på. Har faktisk hatt en del mareritt om slike ting. Men da har jeg ikke drømt at jeg har barn, men jeg har drømt om meg og hunden min. F.eks ulike vær-katastrofer, mangel på mat, terror, krig. Har drømt at jeg må passe på hunden min, men at det egentlig ikke er mulig fordi jeg har nok med meg selv og vet at hunden en gang ikke vil klare seg / jeg ufrivillig må gi slipp på den for å selv overleve. Når jeg har våknet så har tankene mine gått over til det å få barn. At i slike tilfeller er det svært vanskelig å ta vare på barnet. Man har nok med seg selv og man vil jo heller ikke at et barn skal oppleve slikt. Og vi vet ikke hva som skjer her i Norge i fremtiden, selv om det virker som et veldig trygt land. Det skjer endringer for tiden, se bare på Svergie. Nå er jo dette mareritt da, men det er jo en realitet i mange andre land. Som f.eks krigsherjede land eller hvor barn sulter. Leste f.eks en artikkel om en leir i Hellas hvor de lever under forferdelige forhold. Men likevel så blir flere gravide mens de er der og lurer på hvordan det skal gå med barna. Slikt er for meg uforståelig. Egoistisk å få barn under slike forhold når man har mer enn nok med seg selv (med mindre man f.eks blir voldtatt og ikke kan noe for graviditeten selv...). 

Ts

Anonymkode: ba50d...932

Ja, for selv om det er mangel på mat og varme tepper er det sikkert nok p piller og kondomer!! 

• Liker 2
Skrevet

Har aldri ønsket meg det, og synes folk kan akseptere det. Senest i går snakket jeg med en annen dame som ikke har barn også. Hun hadde valgt det selv, men selv hun påstod at jeg kom til å føle meg alene og ønske barnebarn etterhvert,  fordi det gjorde hun. Ærlig talt. Ble så skuffa. 

Anonymkode: b3fdd...6a0

Skrevet
På 13.12.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Har begynt å se på "Else om barn". Synes det er ganske interessant. I episoden med Ingvar Ambjørnsen så sier Else "barnefrihet" i stedet for "barnløshet". Jeg synes det var et fint ord å bruke. Synes ordet "barnløshet" kan være negativt assosiert. Spesielt om valget om å ikke ha barn er eget ønske og ikke fordi man ikke kan få barn. 

Uansett. Spørsmålet mitt er: Du som er eller er nesten helt sikker på at du ikke vil ha barn, hva er grunnen for det?

Selv har jeg samboer og vi har begynt å snakke om barn. Jeg tror begge innerst inne vil ha barn, men samtidig så kommer det frem fra begges sider meninger om hva som kanskje vi må gi mer slipp på dersom vi får barn. F.eks så vet man jo ikke hvordan barnet er. Det kan bli syk eller ha noen spesielle behov. Da blir man gjerne mer hindret til å gjøre som man vil enn med et friskt barn. Man kan heller ikke bare finne på ting på sparket som en reise. Man må også tenke mer på hvor man bor ifht plass, nærhet til skole/barnehage/barnevennlig områder. Og det er dyrt å ha barn! 

For dyrt. Eneste grunnen.

Anonymkode: 74bc6...ea7

Skrevet

Jeg liker ikke barn. Og synes livet med barn ser skikkelig kjedelig ut😅 

Anonymkode: 86094...33d

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som lesbisk så tør jeg ikke å få barn pga at det er fortsatt alt for mange folk som mener at par av samme kjønn ikke bør. Jeg hadde ikke likt at barnet mitt skulle gått gjennom livet og høre om de holdningene til voksne folk. Jeg er singel nå, og de som ikke har visst om legningen min har begynt å spørre om barn, om hvorfor jeg ikke har, om hvorfor jeg ikke vil osv... Så fort jeg sier at jeg ville vurdert å få barn hvis jeg finner den rette dama, så sier de at jeg kanskje bør tenke meg om allikevel. Merkelig. Hvis jeg er singel så er jeg egoistisk ettersom jeg ikke har barn. Og er jeg i et forhold så er vi egoistiske hvis vi vil ha barn. Jeg synes helt ærlig talt at veldig mange hetrofile er utrolig arrogante når det kommer til dette temaet. 

Anonymkode: 61abb...e6f

Jeg leste en artikkel om et lesbisk par som ble gravid sammen. Jeg syntes de var så heldige som kunne dele det sammen, og til og med amme hverandres barn. Dere kan gjøre så mange ting heterofile ikke kan. Drit i de få idiotene som snakker ned alt som er annerledes. At flere lesbiske får barn sammen vil være med på å "normalisere" at homofile får barn. Det var ikke like gode muligheter før, så er litt nytt for mange. Men flere homofile kjendiser som får barn sammen nå.

Anonymkode: 66937...1bc

• Liker 7
Gjest Familytree
Skrevet

Jeg føler ikke meg forberedt for dette ansvaret. Jeg tror heller ikke jeg skal ha en partner i livet mitt, å adoptere ville være et bedre alternativ også.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en artikkel om et lesbisk par som ble gravid sammen. Jeg syntes de var så heldige som kunne dele det sammen, og til og med amme hverandres barn. Dere kan gjøre så mange ting heterofile ikke kan. Drit i de få idiotene som snakker ned alt som er annerledes. At flere lesbiske får barn sammen vil være med på å "normalisere" at homofile får barn. Det var ikke like gode muligheter før, så er litt nytt for mange. Men flere homofile kjendiser som får barn sammen nå.

Ja, og jeg synes de som tør er utrolig tøffe. Heldigvis blir flere og flere folk tolerante, men det er fortsatt alt for få. Jeg kan drite i holdninger om homofili som voksen. Jeg kan forsvare meg, men et barn kan ikke det. Jeg er redd for at barnet ville ment at jeg hadde vært en dårlig mor. Jeg er nok for pysete tror jeg. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg synes de som tør er utrolig tøffe. Heldigvis blir flere og flere folk tolerante, men det er fortsatt alt for få. Jeg kan drite i holdninger om homofili som voksen. Jeg kan forsvare meg, men et barn kan ikke det. Jeg er redd for at barnet ville ment at jeg hadde vært en dårlig mor. Jeg er nok for pysete tror jeg. 

Når barnet er lite så vil det ikke forstå evt. dumme kommentarer. Når det blir større og forstår vil hen kunne si imot. Barn er utrolig tøffe. Og jeg tviler egentlig på at det vil være så vanskelig. Folk er generelt ganske tolerante. Snakk med noen homofile foreldre, eller spør på nett. Så vet du hva realiteten er. Kanskje det ikke er ille som du tror. Btw. Jeg vet om et lesbisk par og et homofilt par som fikk barn sammen. Barna fikk 2 mammaer og 2 pappaer!! Tenk så elsket og heldige de barna er!

• Liker 4
Skrevet
På 13.12.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Folk skaffer barn for sin egen egoistiske lyst. De tenker ikke på at barnet må klare seg gjennom livet med mange utfordringer. For livet er ingen dans på roser. Er bedre om det aldri ble født.

Så er det som å spørre om jeg vil ha en geit eller en ku, nei jeg vil ikke ha det. Samme måte som barn. 

Anonymkode: 16f42...25f

Folk velger å ikke ha barn av like egoistiske grunner. 

Anonymkode: 6f239...9cd

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet er lite så vil det ikke forstå evt. dumme kommentarer. Når det blir større og forstår vil hen kunne si imot. Barn er utrolig tøffe. Og jeg tviler egentlig på at det vil være så vanskelig. Folk er generelt ganske tolerante. Snakk med noen homofile foreldre, eller spør på nett. Så vet du hva realiteten er. Kanskje det ikke er ille som du tror. Btw. Jeg vet om et lesbisk par og et homofilt par som fikk barn sammen. Barna fikk 2 mammaer og 2 pappaer!! Tenk så elsket og heldige de barna er!

Ja da, som sagt så blir flere og flere tolerante. De fleste andre homofile jeg kjenner har ikke barn, men jeg kjenner et lesbisk par som har. De sier at det er ymse når det kommer til folks holdninger. I utgangspunktet var tydeligvis mange i mot at de skal være foreldre, men mange har endret mening etter at de ble kjent med dem. Jeg opplever ymse av holdninger selv når det er snakk om barn. Synes jeg har opplevd mye dårlige holdninger, men ikke alltid. Men som sagt, jeg er en litt pysete person dessverre. 

Skrevet
På 13.12.2019 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Veldig enig med siste punktet ditt. Det er noe jeg selv har tenkt på. Har faktisk hatt en del mareritt om slike ting. Men da har jeg ikke drømt at jeg har barn, men jeg har drømt om meg og hunden min. F.eks ulike vær-katastrofer, mangel på mat, terror, krig. Har drømt at jeg må passe på hunden min, men at det egentlig ikke er mulig fordi jeg har nok med meg selv og vet at hunden en gang ikke vil klare seg / jeg ufrivillig må gi slipp på den for å selv overleve. Når jeg har våknet så har tankene mine gått over til det å få barn. At i slike tilfeller er det svært vanskelig å ta vare på barnet. Man har nok med seg selv og man vil jo heller ikke at et barn skal oppleve slikt. Og vi vet ikke hva som skjer her i Norge i fremtiden, selv om det virker som et veldig trygt land. Det skjer endringer for tiden, se bare på Svergie. Nå er jo dette mareritt da, men det er jo en realitet i mange andre land. Som f.eks krigsherjede land eller hvor barn sulter. Leste f.eks en artikkel om en leir i Hellas hvor de lever under forferdelige forhold. Men likevel så blir flere gravide mens de er der og lurer på hvordan det skal gå med barna. Slikt er for meg uforståelig. Egoistisk å få barn under slike forhold når man har mer enn nok med seg selv (med mindre man f.eks blir voldtatt og ikke kan noe for graviditeten selv...). 

Ts

Altså, å kalle det «egoistisk» å få barn i krigsherjede soner eller flyktningleire, synes jeg vitner om veldig lav menneskelig forståelse. Man kan ikke forvente at folk som har et sterkt sug etter barn skal ofre det behovet bare fordi de har vært uheldige nok til å bli flyktninger i årevis. Til syvende og sist har vi alle bare ett liv, og forsøker å oppnå mest mulig innenfor de rammene vi blir tildelt. Som å finne kjærligheten og skape en familie rundt seg, også midt i nød og elendighet. Life finds a way. De fleste flyktninger har nok dessuten et håp om å komme seg i trygghet en dag.

Selv har jeg ikke barn, ganske enkelt fordi jeg aldri har følt at jeg trengte det. Jeg har hatt det fint uten barn, og har liksom ikke sett noen grunn til å forandre på det. Samtidig har jeg ikke behov for å rakke ned på det å få barn heller. Mange barnløse snakker om at de med barn ikke skjønner/respekterer vårt valg, men man ser jo i disse trådene at mangelen på respekt og empati gjerne går begge veier.

Anonymkode: 544ae...7ce

• Liker 9
Skrevet

Har aldri følt på noen lyst på barn. Men er også redd for klimaendringene, synes det virker skummelt å få barn nå.

Anonymkode: e5bc9...429

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg helt enkelt ikke liker barn. Jeg synes det er uhørt at jeg skal måtte forsvare det. 

Anonymkode: 0a48f...f3a

Jeg liker ikke andre sine barn, kun mitt.

Anonymkode: bb778...e62

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Jeg har bare aldri ønsket å få barn. 

Skrevet

Har psykiske problemer og hadde ikke kunnet gitt det et godt liv.

Anonymkode: 403d2...424

Skrevet

Fordi verden er blitt ett skittent, ondt og kaldt sted full av dritt som har gjort alt de kan for å kjøre verden til helvette.

Jeg veit det høres ekstremt ut, og at dette er noe sagt for å trolle, men dette er min ekte genuine mening. Verden fortjener ikke mine barn, og mine barn fortjener ikke verden.

Og vil jeg ha barn kan jeg adoptere.

For referanse, ja jeg har panikk for fremtiden, det er en tilstand jeg har.

Skrevet

For min del så er det rett og slett fordi jeg ikke liker barn og jeg har aldri kjent noe ønske om å få egne. De kan være greie nok i mindre doser når de har kommet opp i skolealder og man kan snakke noenlunde normalt med dem, men jeg ser aldri for meg at jeg hadde orket å ha dem før den tid. Småbarn skremmer rett og slett vettet av meg og gjør meg irritert. 

Konklusjon: like lurt å ikke få noen for man må nødvendigvis gjennom småbarnsperioden før de kommer opp i OK alder. 

Har så langt ikke angret på valget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...