Gå til innhold

Hjelp. Min mor vil ha makeup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor på 70 ønsker seg sminke til jul. Hun bruker veldig lite. Kun litt mascara og eyeliner i ny og ne. 
Tenker å kjøpe en mascara, en eyeliner og en foundation. Men hva bør jeg tenke på til en som er voksen? Mascara må ikke være for tykk, men det virker jo som alt av mascara nå selges som voluminøse påfyll fortiden. Må vel finnes noe som er lettere? 
 

Noen som vet hvilken foundation som passer best til voksen hud også? Brukes sjeldent så ikke noe for dyrt. 
 

Farge har jeg koll på. 

Anonymkode: bb6dd...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg en mascara for lengde, det er plenty av dem, ville valgt en mørkebrun om hun har lyse vipper. Foundation ville jeg aldri kjøpt, den bør prøves først for det kan ikke returneres. Øyenskygge så ville jeg kjøpt en palett med nøytrale farger og eyeliner ville jeg kjøpt i mørkebrun, ikke svart 

Anonymkode: 0687a...c63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor på 70 ønsker seg sminke til jul. Hun bruker veldig lite. Kun litt mascara og eyeliner i ny og ne. 
Tenker å kjøpe en mascara, en eyeliner og en foundation. Men hva bør jeg tenke på til en som er voksen? Mascara må ikke være for tykk, men det virker jo som alt av mascara nå selges som voluminøse påfyll fortiden. Må vel finnes noe som er lettere? 
 

Noen som vet hvilken foundation som passer best til voksen hud også? Brukes sjeldent så ikke noe for dyrt. 
 

Farge har jeg koll på. 

Anonymkode: bb6dd...849

Du må vite hvordan hudtype hun har før du kjøper foundation, har hun tørr hud eller fet hud? Finnes masse maskara med tynne koster :) bare å spørre i butikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancome Definicils Mascara er ikke tykk eller klumpete. Den kommer med normal kost og ikke en sånn tykk, buet plast kost. Har vært min favoritt lenge, siden jeg ikke vil volum eller mascara for ekstra lengde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, ikke kjøp foundation. Fargen og konsistensen må være riktig for at det ser pent ut.

Min svigermor, og forøvrig både jeg og mine døtre, bruker Loreal sin volum mascara: https://www.kicks.no/loreal/makeup/oyesminke/mascara/volume-million-lashes-mascara-black

Den gir akkurat passe mengde mascara og i brunt blir den ikke for hard heller. 

Når det gjelder eyeliner er det penest med brune/gyldne farger på eldre damer synes jeg. Det samme med øyenskygge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til lette, naturlige maskaraer foretrekker jeg Clinique sine.

Og jeg er enig med de som sier at foundation bør man være litt forsiktig med å kjøpe til andre. Men HVIS du likevel skal kjøpe til henne, eller hjelpe å kjøpe til henne senere, bør man huske på å finne ut hva slags hud hun har, hva slags farge hun har, og tenke på å velge en lett en som ikke dekker 110 %. De som har høy dekkevne vil ofte legge seg i alt av rynker og linjer og se rart ut. Dette gjelder rynker og linjer på yngre folk også, sånn forøvrig. Jeg anbefaler en BB-krem eller CC-krem, da de er lette og gode for huden. De har også bedre sjanse for å passe hudfargen hennes, da selve fargen ikke er så sterk og dekkende.

Men hva med å kjøpe et gavekort til henne så hun kan velge ut foundation selv, gjerne sammen med noen som jobber der som forhåpentligvis kan finne den perfekte til huden hennes?

Anonymkode: fed57...7b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips :) 

Da skal jeg fint klare å finne mascara og eyeliner i hvert fall. 

Anonymkode: bb6dd...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et genialt tips til huden: Nyx bare with me. Det er ikke en foundation akkurat, men den gjør at huden blir noen hakk penere :) Superfin og føles ikke tung

Anonymkode: 40410...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...