Gå til innhold

Hvilken rekkefølge på Star Wars filmene?


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å se alle sammen, men hvilken rekkefølge er best? Ser at det er 7 ulike rekkefølger, så jeg ramlet helt av 😳. Kan dere gi meg noen tips? 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å se de i rekkefølgen de kom ut i, og deretter "riktig" rekkefølge, altså slik st historien går hånd i hånd. 

Hilsen super starwars nerd, som ser filmene litt for ofte. 

Anonymkode: 6f0ea...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for rekkefølgen de ble laget i.

Anonymkode: 50e83...490

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte star wars fan. Det finnes bare 3 filmer som jeg kan gå god for og det er selvfølgelig de 3 første. 1,2 og 3 kan gå i nød men de ødelegger for universet.

 

Det disney har kommet med, ville vært ok om det bare var vanlige sci fi filmer for ren unnerholdning der og da. Men det er faktisk ikke star wars. Mulig det er star wars for intet anende, men tar vekk magien totalt.

Anonymkode: 4f70e...68a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så liker jeg kronologisk rekkefølge best: 

The Phantom Menace (4)

Attack of the Clones (5)

Revenge of the Sith (6)

(Solo)

(Rogue One)

A New Hope (1)

The Empire Strikes Back (2)

Return of the Jedi (3)

The Force Awakens (7)

The Last Jedi (8)

 

De to spinoff filmene har jeg satt i parentes, siden de ikke er en del av Skywalkersagaen. Velger du denne rekkefølgen så vil du nok legge merke til at de tre midterste filmene er av eldre årgang, selv om de har holdt seg forbausende godt alderen tatt i betraktning. Mange foretrekker dermed å se filmene i sagaen i rekkefølgen de kom ut. Den rekkefølgen har jeg satt som tall i parentes. Velger du å se dem slik så kan Solo og Rogue One ses når som helst - jeg ville i så fall sett dem etter selve sagaen.

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med de gamle filmene, lekte alltid Prinsesse Leia og Han Solo med kompisen min. Tvang min lillesøster til å være R2-D2 😂. Falt litt av når de neste kom, så derfor trenger jeg litt hjelp. Foreløpig ser det ut til at utgivelses dato er best? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sophie-Ann skrev:

Jeg er oppvokst med de gamle filmene, lekte alltid Prinsesse Leia og Han Solo med kompisen min. Tvang min lillesøster til å være R2-D2 😂. Falt litt av når de neste kom, så derfor trenger jeg litt hjelp. Foreløpig ser det ut til at utgivelses dato er best? 

Siden du alt har sett de gamle filmene, altså den første trilogien, så er kanskje utgivelsesrekkefølgen best ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da blir det utgivelses datoene som bestemmer rekkefølgen. Ble helt svimmel av å lese om de andre 6!!! alternative rekkefølgene som finnes 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sophie-Ann skrev:

Takk! Da blir det utgivelses datoene som bestemmer rekkefølgen. Ble helt svimmel av å lese om de andre 6!!! alternative rekkefølgene som finnes 😳

Må innrømme jeg lurer fælt på de fem som jeg ikke foreslo :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del føler jeg den beste rekkefølgen er fra 1-6, da følger man storyen.

Anonymkode: 3c944...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekte star wars fan. Det finnes bare 3 filmer som jeg kan gå god for og det er selvfølgelig de 3 første. 1,2 og 3 kan gå i nød men de ødelegger for universet.

 

Det disney har kommet med, ville vært ok om det bare var vanlige sci fi filmer for ren unnerholdning der og da. Men det er faktisk ikke star wars. Mulig det er star wars for intet anende, men tar vekk magien totalt.

Anonymkode: 4f70e...68a

Ødelegger for universet? Hvordan da?

Anonymkode: 9af0e...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del føler jeg den beste rekkefølgen er fra 1-6, da følger man storyen.

Anonymkode: 3c944...aa2

Men da er det en viss twist i en viss episode som mister effekt når man kommer dit, så sant man har klart å unngå x antall memes og referanser da. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

Å du milde... Jeg gikk tålig godt i surr jeg også. Dessuten så ble jeg så fascinert av "google translate" språket at jeg klarte ikke holde styr på filmene :ler: . Bør kanskje prøve meg på den siste: "Obi-Wan rekkefølgen" siden han er min favorittfigur i serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cata skrev:

Å du milde... Jeg gikk tålig godt i surr jeg også. Dessuten så ble jeg så fascinert av "google translate" språket at jeg klarte ikke holde styr på filmene :ler: . Bør kanskje prøve meg på den siste: "Obi-Wan rekkefølgen" siden han er min favorittfigur i serien. 

Haha, de e så gale 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...