Gå til innhold

Hvorfor har de ansatte som holder tale i kinosalene i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg opplevd flere ganger, at det kommer inn noen ansatte fra kinoen og forklarer at man skal skru av mobilen, og at man må kaste søppelet sitt etc . Hvorfor gjør de det? Folk forstår vel det av seg selv skulle man tro. 

Anonymkode: 7002e...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, KittyNose skrev:

Det er ikke bare i Oslo at de gjør dette, er vanlig på min lokale odeon også. 

Men hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 7002e...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 7002e...929

De er vel kanskje forpliktet til å gjøre det som en del av jobben, å gi den informasjonen til publikum. Men er enig med deg i at dette burde egentlig være en selvfølge for de aller fleste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 7002e...929

Det er nok fordi mange ikke skrur av mobilen og bare slenger fra seg søppelet der det måtte passer dem.

Anonymkode: c6481...7e1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 7002e...929

Fordi ellers gjør ikke folk det. 

Anonymkode: fdb7c...891

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi ellers gjør ikke folk det. 

Anonymkode: fdb7c...891

Kinoer har vel eksistert i 60 år eller noe, så hvorfor har de begynt med det først nå? 

Anonymkode: 7002e...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på kino, og en ting kan jeg si helt klart, folk har absolutt ikke skjønt at de skal kaste søppel i søppelkurvene. 
Hos oss ble det brukt for å spa opp all søppel og snacks på gulvene etter hver eneste film, vanlig støvbrett ville tatt hundre år. 

Tidligere holdt det å be folk skru av lyden på mobilene, nå sitter folk i kinosalene å spiller på telefonene og sjekker facebook under filmen, noe som faktisk er veldig forstyrrende. Mobilbruken har blitt mye mer utbredt de siste årene. 

Og kino har eksistert veldig mye lengre enn 60 år, Norges eldste kino som fortsatt er i bruk er 103 år gammel. 

 

Anonymkode: 36213...55b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kinoer har vel eksistert i 60 år eller noe, så hvorfor har de begynt med det først nå? 

Anonymkode: 7002e...929

Første kinoen i Norge kom i 1904. Mobiltelefon er adskillig nyere.

Anonymkode: c6481...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinoer har vel eksistert i 60 år eller noe, så hvorfor har de begynt med det først nå? 

Anonymkode: 7002e...929

Det har de drevet med siden jeg var liten, og jeg er 30. Da hadde de et klipp som ble vist før selve filmen om at man skulle være stille og rydde etter seg når filmen var over. 

Anonymkode: fdb7c...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinoer har vel eksistert i 60 år eller noe, så hvorfor har de begynt med det først nå? 

Anonymkode: 7002e...929

Kanskje de vil sjekke om det har bedre effekt enn filmsnuttene med de samme beskjedene vi har pleid å få?

Anonymkode: 15235...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på kino, og en ting kan jeg si helt klart, folk har absolutt ikke skjønt at de skal kaste søppel i søppelkurvene. 
Hos oss ble det brukt for å spa opp all søppel og snacks på gulvene etter hver eneste film, vanlig støvbrett ville tatt hundre år. 

Tidligere holdt det å be folk skru av lyden på mobilene, nå sitter folk i kinosalene å spiller på telefonene og sjekker facebook under filmen, noe som faktisk er veldig forstyrrende. Mobilbruken har blitt mye mer utbredt de siste årene. 

Og kino har eksistert veldig mye lengre enn 60 år, Norges eldste kino som fortsatt er i bruk er 103 år gammel. 

 

Anonymkode: 36213...55b

Dette har jeg lurt på: 

hvorfor kaster dere ikke ut folk som sitter med mobilen inne i sakene? Jeg har droppet å gå på kino pga det.

Anonymkode: 0cf7c...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg opplevd flere ganger, at det kommer inn noen ansatte fra kinoen og forklarer at man skal skru av mobilen, og at man må kaste søppelet sitt etc . Hvorfor gjør de det? Folk forstår vel det av seg selv skulle man tro. 

Anonymkode: 7002e...929

Fordi en (dessverre) stor andel av menneskeheten er skrudd feil sammen. 

Altfor mange skjønner ikke - eller vil ikke skjønne - at det er feil å sitte med mobilen på full lydstyrke når man er på kino. 

Altfor mange skjønner ikke at det ikke er kult å hive fra seg søppel på gulvet. 

Derfor må de "altfor mange" bli påminnet om dette, da er det i hvert fall en viss sjanse for at noen av brødhodene får med seg meldingen. 

Anonymkode: 218f7...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...