Gå til innhold

Hvilken parfyme har du?


sminkeveska

Anbefalte innlegg

Har lyst på en ny parfyme og lurer på om det er noen der ute som liker samme type parfyme som meg?

Jeg bruker nå for tiden Viva La Juicy Sucre og Viva La Juicy Golden Couture, er også glad i Hugo Boss The Scent om sommeren. Jeg har og La Nuit Tresor fra Lancome, som jeg synes er helt ok nå på vinterstid 😄

Noen som har Senteur de Caia forresten og hvilke parfymer bruker du foruten om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere forskjellige. Liker lette, friske lukter. Favoritten gjennom alle tider er Puma Jam. Puma yellow er også god. Hat ikke sett disse på mange år dessverre 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sminkeveska skrev:

Har lyst på en ny parfyme og lurer på om det er noen der ute som liker samme type parfyme som meg?

Du har ikke forstått hvordan dette fungerer, det hadde ikke jeg heller! Husk en ting parfyme reagerer med din hud! Det er ekstremt få som passer til din kropp! Bare kjører du på med noe som ikke passer lukter du et vandrende horehus. I verste fall lukter det bare vondt av deg. Så her gjelder det å prøve og feile, og få andre til å bekrefte hva som er bra eller ikke. Jeg bommet mye med dette over år, så helt tilfeldig fant jeg den ene rette! Damene rundt meg sa "hva er det som lukter så godt" og jeg forstod at jeg hadde truffet. Det blir denne livet ut. Men om den passer på meg, er det overhodet ikke sikkert at den passer på deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, sminkeveska skrev:

Har lyst på en ny parfyme og lurer på om det er noen der ute som liker samme type parfyme som meg?

Jeg bruker nå for tiden Viva La Juicy Sucre og Viva La Juicy Golden Couture, er også glad i Hugo Boss The Scent om sommeren. Jeg har og La Nuit Tresor fra Lancome, som jeg synes er helt ok nå på vinterstid 😄

Noen som har Senteur de Caia forresten og hvilke parfymer bruker du foruten om det?

Kanskje denne faller i smak? 


https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-Intense-39157.html

Anonymkode: 7bf26...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gloria Vanderbilt 😄 

Billig og har vært favoritten min i ... 😳 15 år kanskje 😅😂 tida går fort 😅

Anonymkode: d6ddd...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå varierer jeg mellom Corolina Herrera Bad Girl Légère, YSL Black Opium og Jean Paul Belle. Sistnevnte er ny og en jeg vil anbefale sterkt!

Anonymkode: 2c53a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeldent parfyme, har lyst på en ny en. Liker lette og friske dufter, gjerne litt og lukt. Men jeg har ikke brukt så mye tid på det ennå. Jeg dusjer ofte og bruker deodorant, så får det holde.

Anonymkode: e3bd7...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.12.2019 den 21.30, Duftavsommerregn skrev:

Du har ikke forstått hvordan dette fungerer, det hadde ikke jeg heller! Husk en ting parfyme reagerer med din hud! Det er ekstremt få som passer til din kropp! Bare kjører du på med noe som ikke passer lukter du et vandrende horehus. I verste fall lukter det bare vondt av deg. Så her gjelder det å prøve og feile, og få andre til å bekrefte hva som er bra eller ikke. Jeg bommet mye med dette over år, så helt tilfeldig fant jeg den ene rette! Damene rundt meg sa "hva er det som lukter så godt" og jeg forstod at jeg hadde truffet. Det blir denne livet ut. Men om den passer på meg, er det overhodet ikke sikkert at den passer på deg.

Har hun ikke forstått det? Er du sikker på at du har?

Det lages nå for tiden så rene parfymer, med ekte essenser, nettop for at den ikke skal forandre seg så mye på hud (med mindre man har en veldig spesiell kroppslukt, slanker seg el. )Hva nesen plukker opp, om du liker parfymen på de forskjellige stadiene den er på... fra start, midt i til den siste lukten som sitter igjen, er noe helt annet. Så ja, alle burde prøve parfymen på seg selv for å se om de liker lukten og forandringen i den, men den skal lukte det samme på alle. 

Anonymkode: 172e0...c30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg grøsser av mange av parfymene her 😂 er parfyme-nerd! Tenkte faktisk her en dag, da jeg gikk forbi enda ei dame med skikkelig stygg parfyme, at kvinns virkelig ikke har peiling på dufter. 

TS, basert på det du skrev opp kan jeg anbefale en mye bedre parfyme som ikke vil bli kvalm dritt etter 1 times bruk; Mon Guerlain av Guerlain. Litt dyrere, men du slipper å lukte som en Nille-butikk.

Anonymkode: e627e...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå varierer jeg mellom Corolina Herrera Bad Girl Légère, YSL Black Opium og Jean Paul Belle. Sistnevnte er ny og en jeg vil anbefale sterkt!

Anonymkode: 2c53a...5d1

Dette er det eneste godkjente svaret på denne tråden. Pluss hu med Tresor.

 

Anonymkode: e627e...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg grøsser av mange av parfymene her 😂 er parfyme-nerd! Tenkte faktisk her en dag, da jeg gikk forbi enda ei dame med skikkelig stygg parfyme, at kvinns virkelig ikke har peiling på dufter. 

TS, basert på det du skrev opp kan jeg anbefale en mye bedre parfyme som ikke vil bli kvalm dritt etter 1 times bruk; Mon Guerlain av Guerlain. Litt dyrere, men du slipper å lukte som en Nille-butikk.

Anonymkode: e627e...999

Jeg også. lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mange. Men de jeg kjøper igjen og igjen er; 

- Jo Malone Wood Sage and Sea Salt

- Tom Ford Eau de Soleil Blanc 

- Byredo bal D`afrique, og Gypsy Water

- Diptyque Tam Dao

 

Anonymkode: 1ddf5...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye parfyme lukter kvalmt.

Jeg fant min favoritt for noen år siden, denne har sikkert ingen hørt om, men inneholder phermone i seg. 
Tar bare en dusj av den og mannen kommenterer alltid hvor godt jeg lukter. 
Denne parfymen får meg også til å føle meg vell og øker mitt velvære.

Anonymkode: ca1e4...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to siste kjøp er Herreras Good Girl og Paco Rabanne Pure XS.

Forrige var en Hermes og Coach Poppy.

 

 

Anonymkode: 5a6f8...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktor & Rolf - Flowerbomb, YSL - Mon Paris og Lancome - Tresor er mine favoritter. Bruker svært sjeldent parfyme da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...