Gå til innhold

Hva strøyk du på oppkjøringen? Eller hvorfor besto du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snart oppkjøring, å lurer på hvor god å erfaren man må bære for å klare å få godkjent setvikat. 

Ønsker erfaringer. Hva du gjorde feil? Om du fikk godkjent eller ikke 😃👍

Anonymkode: c4a7d...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virket usikker, kjørte 3-5 km under fartsgrensa og ble forbikjørt 🙈🙄 strøk, ja.. 

Anonymkode: 69e14...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virket usikker, kjørte 3-5 km under fartsgrensa og ble forbikjørt 🙈🙄 strøk, ja.. 

Anonymkode: 69e14...bb8

Bare pågrunn av det 😯😯 huff føler meg ikke klar i det hele tatt.. 

Anonymkode: c4a7d...af3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod. Han sa jeg var trygg nok til å kjøre alene. Gjorde noen feil, men det var veldig ufarlig(hadde problemer med bakkestart, kjørte høyre når han sa venstre, var mao veldig nervøs). 
 

Jeg begrunnet mange av valgene jeg tok, og «snakket høyt med meg selv». Det hjalp også på nervøsiteten😅 Følte meg egentlig ikke klar for oppkjøring, men i ettertid ser jeg at det hadde nok mer med selvtillit å gjøre. 

Anonymkode: c3f89...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk fordi jeg jeg kjørte for fort ut fra forholdene på motorveien. Det pøsregnet, men jeg holdt fartsgrensen fordi jeg var redd for å virke pinglete... Jeg vet bedre i dag. Var ellers veldig nervøs og kjørte alt for fort rundt en sving der hvor jeg skulle ha bremset forsiktig ned. Neste gang gikk det bra og jeg bestod. 

Anonymkode: fd645...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp meg var at jeg late som at jeg lærte sensoren å kjøre. Men det var bare i hodet mitt da selvfølgelig. 
Så når jeg så et 60 sone skilt fks så sa jeg inni meg som om jeg skulle sagt det høyt til sensoren

(og her kommer et 60 skilt, da sakker du ned farten) 

Visst du skjønner. Hev deg, og bli selvsikker😁 Man lærer ikke å kjøre før man har fått lappen, i promise u

 

Anonymkode: 381dc...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som hjalp meg var at jeg late som at jeg lærte sensoren å kjøre. Men det var bare i hodet mitt da selvfølgelig. 
Så når jeg så et 60 sone skilt fks så sa jeg inni meg som om jeg skulle sagt det høyt til sensoren

(og her kommer et 60 skilt, da sakker du ned farten) 

Visst du skjønner. Hev deg, og bli selvsikker😁 Man lærer ikke å kjøre før man har fått lappen, i promise u

 

Anonymkode: 381dc...035

Kjempe smart tips❤️❤️ tusen takk, det kan faktisk hjelpe. Skal prøve det 😃👍

Anonymkode: c4a7d...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte litt over fartsgrensa på e6, og la meg feil i 2 rundkjøringer. Det med rundkjøringene sa jeg selv når jeg la meg feil. Trodde at jeg kom til å stryke, men jeg bestod. Hjalp nok at jeg sa feilen jeg gjorde selv med en gang den skjedde.

Anonymkode: 15ffd...441

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod selv om jeg lå over fartsgrensen litt. Viste god hensyn til myke traffikanter. Kjørte litt feil. Svarte riktig og utfyllende på kontrollspørsmål. Trodde jeg strøk, fikk jo kjeft som det suste og beskjed om å senke fart om jeg ikke ville miste lappen. Står som egen kommentar på godkjent arket. Fikk vite i etterkant at jeg hadde strykejernet til sensor. 

Anonymkode: 8d61e...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren rykket til skikkelig og presset på bremsen med alle kreftene han hadde ved to anledninger. Jeg ble helt: :ohmy:, og var sikker på at jeg hadde strøket. Jeg bestod, og han forklarte de to anledningene ved at jeg hadde kontroll. Ved den ene anledningen var det en bil som kjørte inn i rundkjøringen som jeg ikke stoppet for. Sensoren så ikke blinklyset til bilen eller at bilen plasserte seg ut for å svinge inn der jeg kjørte ut. Ved den andre anledningen hadde jeg allerede bremset. Jeg husker ikke noe annet da jeg var ganske svett resten av turen. Jeg måtte parkere tre ganger, to av de ryggeparkering og klarte det fint. 

Anonymkode: ddd0b...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post i bil og trafikk da, ikke under barn og familie. 

Anonymkode: 3739c...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første oppkjøring var jeg så nervøs at jeg holdt på å drite på meg. Sensor var ikke en smalltalker og satt bare å så streng ut og noterte. Hun var kjent for å være en som strøyk mange og det gjorde meg ekstra nervøs og stressa. Skulle parkere og jeg kom for nærme bilen ved siden av. Og kvalte motoren da jeg skulle starte opp igjen etter å ha stoppet ved en rundkjøring. Også la jeg meg ikke i fortfila når det kom en vei inn fra siden så jeg kunne slippe inn de bilene. Og jeg kappet svinger på smale veier uten midtstreken. :ler: 

andre oppkjøring stod jeg med glans. Sensor og jeg diskuterte Big brother som var hans guilty pleasure :fnise: hadde ingen feil den gangen. Han var en skikkelig hyggelig kar som gjorde at jeg var rolig og ikke nervøs. Var avslappet og koste meg på biltur med han. 

Anonymkode: fe01e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte nesten inn i en rundkjøring når det ikke var klaring og sensor var klar til å tråkke på bremsen. Men jeg bremset selv og tok meg fint inn igjen så besto :)

Anonymkode: 5b51f...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besto på første forsøk. Sensor spurte etter timen om jeg hadde innspill så jeg nevnte de to situasjonene der jeg følte jeg kunne gjort det bedre, husker bare at en av dem var at jeg senket farten litt sent mot en rundkjøring så jeg hadde littegrann for høy fart der. Så hadde vel sensor en annen ting hun påpekte og så besto jeg. Det telte positivt at jeg selv var klar over 2 av 3 situasjoner som sensor hadde notert sa hun. Jeg hadde kjørt ganske mye før jeg kjørte opp da (øvelseskjørt).

Anonymkode: ade48...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rygget helt totalt feil. Var i en merkelig setting, i en gate i et kryss... ja jeg var stressa og alt ble feil, men aldri farlig forhold. Jeg var litt lite oppmerksom på en syklist (eller det ble oppfattet som det selv om jeg hadde han i øyet mitt hele tiden).

Besto :) 

Anonymkode: d040d...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto første forsøk, siden jeg oppfylte kriteriene til å bestå, kjørte hensynsfullt, var varsom og aktpågivende.

Anonymkode: 25623...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Besto. Heldigvis et sted med lite avansert trafikkbilde, noe som gjør det enklere enn i en større by med mye trafikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Klarte det på første forsøk. Kjørte bra og gjorde ikke så mye feil. Ingen stor alvorlig feil i alle fall. Derfor besto jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg strøk første gang. Hadde vikeplikt, men kjørte ut uten å se meg for eller stoppe. Sensor trykket hardt på bremsen.

Jeg var ekstremt nervøs og sensor var en litt sur og streng type så det hjalp ikke akkurat, men andre gang gikk det veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte litt over fartsgrensa på e6, og la meg feil i 2 rundkjøringer. Det med rundkjøringene sa jeg selv når jeg la meg feil. Trodde at jeg kom til å stryke, men jeg bestod. Hjalp nok at jeg sa feilen jeg gjorde selv med en gang den skjedde.

Anonymkode: 15ffd...441

Takk for svar. På hvilke måte la du deg feil? 

Anonymkode: c4a7d...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...