Gå til innhold

Hjem til jul - netflix


Ariana807

Anbefalte innlegg

På 5.12.2019 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Liker at serien er spilt inn på Røros da, men jeg måtte le litt da de kom ut fra «kinoen», som da er NAV Røros😅

Synes det virker som en koselig serie da, så ser vel ferdig denne i løpet av helgen.

Anonymkode: 85b3d...09a

Men plutselig satt de på trikken:-) Er det trikk på Røros?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når kommer neste episode? 

Anonymkode: 3309d...428

Jeg tror ikke det er flere. Jeg trodde det var en julekalender siden jeg begynte å se på den på fredag og det var seks episoder. Rakk ikke se hele ferdig, men skuffelsen var stor på lørdag da det ikke kom episode 7 og episode 6 endte sånn den gjorde...

Anonymkode: f3a3d...6be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sweet Ingrid skrev:

Det må ha vært legen!

Hun hadde ikke vært så glad for å se legen. Tipper han unge flørten 

Anonymkode: b6e9e...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde ikke vært så glad for å se legen. Tipper han unge flørten 

Anonymkode: b6e9e...6b4

Joo...det siste møtet med legen så positivt ut syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente meg utrolig godt igjen i Johanne! Jeg er 36 år gammel og har ikke barn - og hvis jeg er så syndig å nevne at jeg er sliten rundt venninner (med barn), skal jeg love deg at kommentarene hagler 😂 De er gode da, og får grei beskjed hvis de er for ovenfra-og-ned. 

Heldigvis har jeg to eldre søstre som har barn, så min mor er ikke like masete nå lenger. Og jeg har kjæreste nå. Vi ble sammen for 2 år siden. Før det var jeg singel i 7 år, og da var det mye mas i familien om at jeg måtte slutte å bruke så mye tid på karrieren og heller finne meg en mann. 🙄 

Personlig tror jeg det var exen som banket på 😀

Anonymkode: e1cfa...213

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket serien! Digger felix sandman (svensken) så kan jo være at det var derfor jeg likte den så godt.

Anonymkode: eb83e...182

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett serien, bare traileren men tipper han som sto i døra var innvandreren.  Norge skal være så politisk korrekte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av serien ble spilt inn på Røros fordi det var det eneste stedet på Østlandet som hadde snø på den tiden. Praktiske hensyn altså ;) Om de skulle spilt inn i Oslo hadde den ikke kommet ut før om et år. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Sweet Ingrid skrev:

Det må ha vært legen!

Legen jobber jo som eneste legen på to avdelinger på julaften, så han kan det ikke være. Han vet heller ikke hvor hennes foreldre bor. Jeg tror det er eksen.

Anonymkode: 3309d...428

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Barn er bare en helt ny type trøtthet» :hoho:Den er en gjenganger. Ingen barnløse har noensinne rett til å føle seg slitne når de er i møte med de o-så-hellige småbarnsforeldrene! :fnise: 

Jeg ble litt irritert på avslutningen, jeg. For mange ubudne julegjester, og en teit cliffhanger med den siste som ringte på døra. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig serie! Midt i blinken for meg denne serien. Feel good var det. Håper at det kommer 1 episode til jeg da slik at jeg får vite hvem so ringte på. 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Ja, vi vet at det ikke er en dokumentar. Vi er ikke tilbakestående. Men det blir lite troverdig som helhet, kanskje særlig for dem som er spesielt godt kjent på Røros eller i Oslo. 

Anonymkode: 9d29f...d78

Men det er vel en TV serie som er solgt i internasjonalt og ikke kun myntet på nordmenn som vet hvor ting er spilt inn? Synes det var superkoselig med julestemning fra Røros. Er jo fiksjon. 

Anonymkode: b4d88...d19

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere som sutrer over geografien klar over at det er ekstremt vanlig at det filmes ved ulike geografiske steder i filmer og serier uten at lokalisasjonen i filmen/serien endres? Tror dere at alle vet at toget i Harry Potter har gått gjennom Gudbrandsdalen? NEI. Det er INGEN andre enn nordmenn som bryr seg om det, og jeg tipper at de fleste nordmenn ikke vet om det engang. 

For øvrig er denne serien tilgjengelig i andre land også, og ikke bare Norge. Tror dere disse bryr seg? NEI. 

Anonymkode: 99aed...f93

Neii kjørte toget i Gudbrandsdalen? Så gøy😆😆

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvem hun kan ha blitt så glad for å se. Hun virker ikke veldig giret på verken legen eller sportsidioten, og 19-åringen såret henne. Det samme gjorde eksen, og hvorfor skulle hun bli så begeistret om han dukker opp hos dem til jul, han har jo startet familie med en annen. Den eneste jeg kunne tenke meg hun ble så glad for å se er han som fikk hjertestans på sykehuset, men det virker da veldig usannsynlig om han plutselig skulle stå frisk og rask i døren. Med mindre han var et spøkelse 😯

Anonymkode: 0a29b...553

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke at det kan ha vært legen som sto på døra for han skulle jo jobbe julaften kveld, så med mindre det ringte på veldig sent så ser jeg ikke helt hvordan det skal kunne ha vært han. 

Bartenderen havnet jo til sengs med venninna, og klovnen fra sykehuset ble sammen med romkameraten. 19-åringen var alt for ung, skulle studere borte et semester og i tillegg sto han og klina med ei annen og dumpet Johanne, så jeg håper ikke det var han. Sportsidioten var jo grei nok, og siden han hadde hilst på faren til Johanne kan det jo tenkes at han visste hvor de bodde. 

Jeg håper egentlig det var legen. Aller helst bartenderen men da måtte de ha droppet delen med at han hoppet til køys med venninna. Johanne virket ikke særlig interessert i legen, og det hadde jo også vært temmelig spess om han hadde dukket opp hjemme hos foreldrene hennes på julaften etter å ha fått tilnærmet null respons da han fortalte henne at han var forelsket i henne. 

Så da tipper jeg egentlig sportsidioten. Johanne ble jo sur på han av litt tøysete årsaker. Hvis hun ikke ville gå på ski eller ikke ville gå så raskt så kunne hun jo bare sagt i fra og gått i sitt eget tempo. 

Anonymkode: 50cf9...7e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2019 den 18.45, -jk- skrev:

Deler av serien ble spilt inn på Røros fordi det var det eneste stedet på Østlandet som hadde snø på den tiden. Praktiske hensyn altså ;) Om de skulle spilt inn i Oslo hadde den ikke kommet ut før om et år. 

Tror alle norske julefilmer er spilt inn på Røros 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin serie! Traileren er ikke god nok for selve serien!! Jeg tenkte "ok, enda en serie om en destruktiv, håpløs kvinne som ikke får til noen ting", men det er motsatt, man ender opp med å heie på hovedpersonen etterhvert som man finner ut at hun er et godt medmenneske. 

Er irritert på hvem enn det var som stylet fantastiske Gabrielle, hun ser ut som ei sliten kjerring hver gang hun er på skjermen - bustete hår og fæle klær (ja jeg vet hun skal vær eklektisk, trenger ikke se herja ut for det). 

Jeg trodde Johanne skulle ende opp med bartenderkompisen sin gjennom hele serien, til han endte opp i seng med youknowwho. 

Den som står utenfor MÅ jo være sporty-Stein🙂 (om jeg husker navnet rett).

Anonymkode: a661d...948

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...