Gå til innhold

Hjem til jul - netflix

Fremhevede innlegg

Skrevet
Djækklåsst skrev (På 16.12.2025 den 7.35):

Som snytt ut av nesa på sin legendariske pappa Jarl Goli!

Jøss, er han det? Han har da bevisst tatt bort fars etternavn? (Skjønner det godt, forsåvidt :ler: ). 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kaisamaia skrev (4 timer siden):

Gir seg?! Hadde vært gøy om Johanne ble mamma daaaaa. Og Bo pappa. Og masse gøy i tillegg som jeg ikke klarer å komme på nå. 😆

Ja, det hadde vært gøy, men sjansen er vel større for at hun igjen startet en ny sesong med å være singel og på leting etter en kjæreste til jul og det orker jeg ikke. La henne være lykkelig i et forhold nå. Forøvrig ønsker hun jo ikke å bli mamma så det er kanskje ikke så sannsynlig. Det var jo derfor det ikke ble noe med Jonas.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Dishwalla skrev (2 timer siden):

Ja, det hadde vært gøy, men sjansen er vel større for at hun igjen startet en ny sesong med å være singel og på leting etter en kjæreste til jul og det orker jeg ikke. La henne være lykkelig i et forhold nå. Forøvrig ønsker hun jo ikke å bli mamma så det er kanskje ikke så sannsynlig. Det var jo derfor det ikke ble noe med Jonas.

Tenker at denne sesongen er en fin avslutnig på serien. Hvis Johanne stadig skal bli singel og lete etter ny kjæreste til jul, kan en jo holde på til sesong 125 🙈 Bo var en helt perfekt avslutning på det hele.....selv om jeg var Team Jonas i de to første sesongene 🙃

Anonymkode: c5dd5...a22

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at denne sesongen er en fin avslutnig på serien. Hvis Johanne stadig skal bli singel og lete etter ny kjæreste til jul, kan en jo holde på til sesong 125 🙈 Bo var en helt perfekt avslutning på det hele.....selv om jeg var Team Jonas i de to første sesongene 🙃

Hvis de følger opp en sesong til hvor hun er singel (igjen) tror jeg mange blir skuffa. Virker som Bo har blitt veldig populær. Skal det bli en sesong til må de holde sammen, folk elsker jo serien så håper de «melker» det et par sesonger til😊

Anonymkode: 80532...d23

• Liker 7
Skrevet
Kålrota skrev (4 timer siden):

Jøss, er han det? Han har da bevisst tatt bort fars etternavn? (Skjønner det godt, forsåvidt :ler: ). 

Resultater av litt aktiv søking (f.eks proff.no) viser at han har farens etternavn, men han bruker det åpenbart ikke. I de intervjuene han har gitt tidligere har han ikke nevnt faren, men kun at han hadde morens støtte. 

Anonymkode: 17ad9...357

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg også likte denne sesongen veldig godt, men samtidig synes jeg det er helt urealistisk at en dame som Johanne skulle hatt sjans på en fyr som Bo. Hun er stressa og sur i perioder, mens han er roen selv. En mann med det utseendet kan også få absolutt hvem han vil, så han hadde selvfølgelig ikke gått for en 10 år eldre dame med et helt gjennomsnittet utseende. Dette er for å bygge opp selvtilliten til alle evigsingle damer i 30-årene, så akkurat den biten irriterer meg litt. 

Anonymkode: 77852...3f4

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg også likte denne sesongen veldig godt, men samtidig synes jeg det er helt urealistisk at en dame som Johanne skulle hatt sjans på en fyr som Bo. Hun er stressa og sur i perioder, mens han er roen selv. En mann med det utseendet kan også få absolutt hvem han vil, så han hadde selvfølgelig ikke gått for en 10 år eldre dame med et helt gjennomsnittet utseende. Dette er for å bygge opp selvtilliten til alle evigsingle damer i 30-årene, så akkurat den biten irriterer meg litt. 

Det der sier nok mer om deg og dine holdninger. 

Anonymkode: 0ba7a...bcb

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 19.07):

For meg er det helt utrolig at Jarl Goli har en så kjekk og flott sønn, når han er et "nek" selv.

Haha, husker alle i min tid syntes Jarl Goli var så kjekk, jeg forsto aldri greia. Sønnen er i hvert fall tusen ganger kjekkere. Men kan jo også ha noe med rollefiguren å gjøre, siden jeg elsker sånne nerdete typer. Aner jo ikke hvordan han er som person i virkeligheten. Men hadde blitt nedtur å bli med denne fyren hjem (as if, liksom) og så ventet Jarl Goli der som svigerfar. 😆

Anonymkode: 0a29b...553

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er da ikke sagt hvor gammel han skal forestille i serien. Kan godt passere for 30 pluss med skjegg. Du blander med skuespiller og rollen Bo. 
Syns de kler hverandre helt perfekt i serien👌🥰

Anonymkode: 9caeb...ec7

• Liker 4
Skrevet

Det blir vel ikke sagt noe sted hvor gammel karakteren Bob er i serien. Jeg ble overrasket da jeg leste han var 26. I serien serien jeg ikke aldersforskjellen mellom de i det hele tatt.

• Liker 9
Skrevet

Jeg tenkte ikke at det var 10 år mellom de, jeg tror det er meningen at de skal være ca samme alder. Jonas var yngre, og det var nesten creepy synes jeg når han var så ung som 20-21 i ses 1. Det gjorde de jo en sak ut av også, så om Bo var ment å være like ung som Jonas så tenker jeg det hadde blitt nevnt.

Nå er jo hele premisset for serien at Johanne har et vesen som mange tiltrekkes av, hun «vasser» jo i menn i alle aldre så vi skal vel ikke la oss overraske av at hun har draget på en hunk som Bo. Det vi får inntrykk av er vel at hun med hennes bubbly personlighet får han til å bli bedre på å kommunisere og være mer åpen og at hun dermed er bra for han også.

Anonymkode: 80532...d23

• Liker 4
Skrevet

Syns denne sesongen var den beste! En rød tråd at mange ikke klarte å kommunisere. Og fantastiske komiske øyeblikk med fylla sammen med julekula. Syns det skjedde en del mer her enn i tidligere sesonger.

Syns også Bo var en kompleks og litt annerledes karakter. Sårbar, ble kjempelei seg da Johanne ikke dukket opp andre gangen.

Tror ikke det blir flere sesonger, men om det blir det tror jeg Johanne måtte ha vært sammen med Bo og ikke singel. Det konseptet er brukt opp nå.

Anonymkode: 6fe6a...30f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

For et nydelig smil skuespilleren bak Bo har! De skulle latt ham smile mye mer i serien.

Jeg syns også at denne sesongen var den beste. Takk til dere i denne tråden som skrøt sånn. Jeg hadde ikke tenkt å se denne sesongen, fordi jeg syns hun som er Johanne spilte så dårlig i forrige sesong. Men her gjorde hun faktisk en god jobb. Var det en ny regissør her tro, som satte krav til henne?

Endret av Hulderen
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2025 den 14.27):

Det der sier nok mer om deg og dine holdninger. 

Anonymkode: 0ba7a...bcb

Fordi jeg har et realistisk syn på datingmarkedet for kvinner i 30-årene? Jeg bor i Oslo og er i 30-årene selv, så jeg har/har hatt mange single venninner og bekjente de siste årene. Ingen av dem finner/får en mann som Bo, selv om flertallet av dem er mer attraktive i både utseende OG personlighet enn hovedrollen her. Jeg synes bare det blir veldig klisjé. Hadde Bo hatt et mer gjennomsnittlig/helt ok+ utseende, så hadde det vært mer realistisk.

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 18.56):

Fordi jeg har et realistisk syn på datingmarkedet for kvinner i 30-årene? Jeg bor i Oslo og er i 30-årene selv, så jeg har/har hatt mange single venninner og bekjente de siste årene. Ingen av dem finner/får en mann som Bo, selv om flertallet av dem er mer attraktive i både utseende OG personlighet enn hovedrollen her. Jeg synes bare det blir veldig klisjé. Hadde Bo hatt et mer gjennomsnittlig/helt ok+ utseende, så hadde det vært mer realistisk.

Bo er da en helt vanlig, gjennomsnittlig mann??!!!  Han er helt ok og grei å se på. Jeg syns han og Johanne matcher bra, de er begge like attraktive. 

Anonymkode: 8a9ad...16e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2019 den 13.31):

Da har jeg sett ferdig serien. Vi får vel ikke vite hvem som sto på døra før til neste jul da?

Men jeg blir så geografisk irritert over denne serien! De kan ikke spille inn deler av serien på vakre, nydelige Røros og LATE som om det er i Oslo?? Det blir så feil. Og det vrimler absolutt ikke så mange folk i Kjerkgata på Røros(spesielt ikke på kvelds/nattestid med hendene fulle av handleposer på et sted butikkene stenger kl 18 på hverdager, og kl 16 i helgene...). Og det finnes heller ikke nattklubber og trikk der. Også er de liksom på Son spa og i Holmenkollen, langt til jobb på Røros da gitt😅
Ser det er skrevet et par artikler om nettopp dette, så heldigvis flere som irriterer seg! Jeg klarer bare ikke å sette meg helt inn i serien når det blir så mange «feil», da synes jeg heller de skulle dratt inn den byen det faktisk skal forestille at det er. Men nå er jeg rimelig godt kjent på Røros så det er kanskje derfor jeg lar meg rive med, folk som aldri har vært der tenker kanskje ikke over det.

Anonymkode: 85b3d...09a

Hvis alt skal være autentisk så er kanskje ikke film og fiksjon noe for deg i det hele tatt. Tenker du at hovedpersonen også er irriterende fordi hun spiller en annen enn seg selv? Og at familien hennes egentlig ikke er i slekt med henne? Du høres ut som at du passer bedre til å se dokumentarprogrammer, som jo nettopp dokumenterer fakta

Anonymkode: b33a6...e81

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes også det bare ble teit og kleint at hovedpersonen hadde sjangs på en modellpen mann... Synes karakteren Johanne er utrolig usjarmerende, det er noe "off" med henne og hun hadde aldri fått en så vakker mann og jordnær mann i virkeligheten..

Anonymkode: c2ec6...1ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bo er da en helt vanlig, gjennomsnittlig mann??!!!  Han er helt ok og grei å se på. Jeg syns han og Johanne matcher bra, de er begge like attraktive. 

Anonymkode: 8a9ad...16e

Enig, han minner om diverse tømrere og bønder der jeg bor. Bare synd at de stort sett ikke har så fin personlighet. 

Anonymkode: c376b...183

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker serien. Får julestemning. Men.. synes Johanne er ganske tiltaksløs. Og synes så synd på seg selv. Står der og er helt sjokkert over at snekkeren hadde med en annen dame, hvilken innsats har hun liksom lagt inn for å vise at hun liker han? 

Det er mange scener hvor hun er så trist. Men hun lager seg jo situasjonene selv, og lar seg selv herse med.

Det er irriterende.

Anonymkode: b90bb...694

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...