Gå til innhold

Hjem til jul - netflix

Ariana807

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig fin serie! Jeg kjenner meg godt igjen, og håper alle godt etablerte ser at ikke alle liker å være stuck med barna (alltid) bare fordi man er singel. Sett oss med de voksne når vi skal spise og ikke dytt de på oss når man skal ha kaffe og kaker... 

Anonymkode: 72dd9...3cd

Om du omgås folk som gjør sånt, er det kanskje på tide å si i fra at nok er nok😊 Jeg er også singel, 34 år, men aldri opplevd å bli plassert med barna i noe som helst selskap.

Anonymkode: 28ed5...a1c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin serie og gode skuespillere. Men jeg ble også irritert over geografi-forvirringen. Jeg er fra Oslo og har aldri vært på Røros, men så med en gang at dette ikke kunne være tatt opp i Oslo. Som den andre sier over her så virker det veldig rart å gå rundt i et sånt på-landet-koselig-sted og så skal det liksom være i Oslo og omegn med skirenn i Holmenkollen, trikketur i sentrum og tur til Son Spa, og rørlegger fra Grorud. Dette henger ikke på greip og ble dessverre et irritasjonsmoment. Ting må stemme ellers skurrer det for mye. 

Anonymkode: 9d29f...d78

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som irriterer dere over geografien - Dette er ikke en dokumentar, men fiksjon. Røros ble helt sikkert brukt for julestemningen sin del, dette skulle tross alt være en førjulsserie.

Bruk fantasien, folkens, og ta det for det det er!

Anonymkode: d8151...6a1

Ja, vi vet at det ikke er en dokumentar. Vi er ikke tilbakestående. Men det blir lite troverdig som helhet, kanskje særlig for dem som er spesielt godt kjent på Røros eller i Oslo. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spennende når de gjør sånt jeg! Dette ligger på netflix og er ikke bare ment for publikum fra østlandet!

Anonymkode: 618dc...797

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte litt av kvelden for å se denne serien. Var en hyggelig og småsøt historie. Selvsagt så vi at Røros ikke er Oslo, men kan det ha noe md at serien kanskje er tiltenkt utlandet etterhvert? Og det medisinske, drit nå i taushetsplikt og røyk. Må man virkelig være så kritisk til norske filmer? Om dette var en amerikansk film ville ingen her hjemme reagert.

Anonymkode: e6170...f93

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fin serie og gode skuespillere. Men jeg ble også irritert over geografi-forvirringen. Jeg er fra Oslo og har aldri vært på Røros, men så med en gang at dette ikke kunne være tatt opp i Oslo. Som den andre sier over her så virker det veldig rart å gå rundt i et sånt på-landet-koselig-sted og så skal det liksom være i Oslo og omegn med skirenn i Holmenkollen, trikketur i sentrum og tur til Son Spa, og rørlegger fra Grorud. Dette henger ikke på greip og ble dessverre et irritasjonsmoment. Ting må stemme ellers skurrer det for mye. 

Sånn er jo alle filmer. 🤷🏻‍♀️😊 Jeg synes ikke det gjorde noe. Søt film 💛

Anonymkode: c6e29...775

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt og morsom serie. Kjente meg igjen i mye, akkurat i kveld traff relasjonen med fuckboyen meg mest..

Anonymkode: 503a9...270

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi vet at det ikke er en dokumentar. Vi er ikke tilbakestående. Men det blir lite troverdig som helhet, kanskje særlig for dem som er spesielt godt kjent på Røros eller i Oslo. 

Jeg er spesielt godt kjent både på Røros og i Oslo, men jeg brydde meg ikke. Det ble aldri sagt at handlingen foregår på noen av stedene i serien, så meningen var nok at dette skulle forestille en fiksjonsby med gater som gir julestemning.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en artig serie :) Noen ganske drøye scener, som den på trikken, herregud! 

Men hvorfor slutta den så teit? 

Anonymkode: b921c...633

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at slutten er enten for vi får «sesong 2» neste jul. Evt. svar på julaften nå i år.

Ellers så er det designer slik at du får lov til å drømme at «ønskemannen» er han som møtte på døra, en åpen slutt som man har litt kontroll over :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som irriterer dere over geografien - Dette er ikke en dokumentar, men fiksjon. Røros ble helt sikkert brukt for julestemningen sin del, dette skulle tross alt være en førjulsserie.

Som jeg skulle sagt det selv😉

Anonymkode: d4d96...e30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det med geografien er litt morsomt! Vise det fine fra flere steder i Norge. Har sett den ferdig og liker den! 

Tror den siste som kommer er legen fra sykehuset!

Anonymkode: 618dc...797

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullstendig klar over at det ikke er en dokumentar. Men da synes jeg heller de skulle lagt ALL handling til Røros og gitt byen den creden den fortjener. 
Har ikke mangel på fantasi, bare litt for geografisk anlagt. Spesielt når det kommer til norske serier for da er man gjerne godt kjent med plassene. Når det kommer til amerikanske serier har jeg ikke peiling og da klarer jeg mer å «tro på det». 

https://www.adressa.no/pluss/meninger/2019/12/06/Slik-snyter-Netflix-Røros-for-verdensreklame-20551074.ece

Heier på legen!

Anonymkode: 85b3d...09a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også på legen 😊

Skulle ønske hun sa eller gjorde noe som gjorde at man kunne tolke hvem som stod på døren. Feks slutten på Shutter Island, så kan man forstå en handling man ikke ser utfra det hovedpersonen sier, som er litt kryptisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere som sutrer over geografien klar over at det er ekstremt vanlig at det filmes ved ulike geografiske steder i filmer og serier uten at lokalisasjonen i filmen/serien endres? Tror dere at alle vet at toget i Harry Potter har gått gjennom Gudbrandsdalen? NEI. Det er INGEN andre enn nordmenn som bryr seg om det, og jeg tipper at de fleste nordmenn ikke vet om det engang. 

For øvrig er denne serien tilgjengelig i andre land også, og ikke bare Norge. Tror dere disse bryr seg? NEI. 

Anonymkode: 99aed...f93

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble meget positivt overrasket over denne, og så ferdig alle episodene på én formiddag. Er verken singel, barnløs eller sykepleier jeg heller som flere andre har nevnt, men kunne likevel kjenne meg igjen i enkelte deler av Johanne. Synes hun var en herlig karakter! 

Helt i begynnelsen av serien, episode 1 eller 2, når hun var på Escape Room med han gærningen og møtte på Thomas etterpå, var jeg HELT sikker på at hun kom til å innse i slutten av serien at det var han som var «den rette» for henne hele tiden, så ble innmari skuffet når hun fant han til sengs med venninna. Men jeg endte opp med å få sansen for legen i slutten når han åpnet seg mer opp...før det virket han helt blåst og i hvert fall ikke kompetent nok til å være lege. 😅

Men jeg synes det sluttet litt for brått etter min mening. Skjønner at meningen med slutten er at hver enkelte som ser på kan trekke sine egne slutninger, men likevel. Ville gjerne vite hvordan det gikk med Sebastian. Jørgunn og Raul ble også veldig urealistisk kastet sammen. 

Men alt i alt en fin og koselig serie. Og han svensken var jo bare helt utrolig herlig, for en karismatisk skuespiller! 

Anonymkode: 849ab...c4a

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble meget positivt overrasket over denne, og så ferdig alle episodene på én formiddag. Er verken singel, barnløs eller sykepleier jeg heller som flere andre har nevnt, men kunne likevel kjenne meg igjen i enkelte deler av Johanne. Synes hun var en herlig karakter! 

Helt i begynnelsen av serien, episode 1 eller 2, når hun var på Escape Room med han gærningen og møtte på Thomas etterpå, var jeg HELT sikker på at hun kom til å innse i slutten av serien at det var han som var «den rette» for henne hele tiden, så ble innmari skuffet når hun fant han til sengs med venninna. Men jeg endte opp med å få sansen for legen i slutten når han åpnet seg mer opp...før det virket han helt blåst og i hvert fall ikke kompetent nok til å være lege. 😅

Men jeg synes det sluttet litt for brått etter min mening. Skjønner at meningen med slutten er at hver enkelte som ser på kan trekke sine egne slutninger, men likevel. Ville gjerne vite hvordan det gikk med Sebastian. Jørgunn og Raul ble også veldig urealistisk kastet sammen. 

Men alt i alt en fin og koselig serie. Og han svensken var jo bare helt utrolig herlig, for en karismatisk skuespiller! 

Anonymkode: 849ab...c4a

Jeg synes legen virket fin jeg, men at ble satt ut når han var sammen med Johanne. Spesielt på tomannshånd. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...