Gå til innhold

Den evige diskusjonen om kaffegjester


Gjest Halloiuken

Anbefalte innlegg

Gjest Halloiuken
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig her. Hvis jeg hadde kjent dere godt så hadde jeg jo gått i bryllupet uansett. Men det hadde jo gått inn i historien som den merkeligste formen for bryllup jeg noen gang hadde vært med på. Man har da ikke inngangsbillett i bryllupet sitt 😂 Og det hjelper egentlig ikke at man sier nei takk til gaver... 

Hadde dere ikke vært mine nærmeste hadde jeg nok droppet hele bryllupet.

Selv mener jeg for øvrig at kafégjester er en uting, fordi man deler inn gjestene i et a-lag og et b-lag. Med mindre alle bor i samme by, så synes jeg dessuten det er ganske ufint å ble folk reise i timesvis for å drikke kaffe. 

Anonymkode: 5bc04...0c3

Alle de som kom som kaffegjester kom fra byen her, ingen reiste langt-  vi kunne valgt å ha betalingsbar i stedet for da ville de måtte betale selv for drikke også mineralvann. Og de som kom som kaffegjester fikk også tilbud om nattmat på lik linje med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Halloiuken
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Hvem som snakker om fortjeneste? Vi reagerer på at du var så gnien at du lot gjestene dine dekke ca 4500 kr i hva? Mens du samtidig nekter de å komme med gave. Århundrets! 

Ja skal vi se, totalen for oss å betale var rundt 100 000, vi kunne valgt bonger som er vanlig her vi hadde bryllupet.  Da hadde det vært 2 eller 3 drikke. Men vi valgte fri bar, og da fikk de det de ville ha, å drikke, og det var ikke billig skvip og hjembrent som mange skulle tro det var. I prisen lå det også  nattmat, vi ville ikke ha gave fordi vi har alt vi trenger.  Er det så vanskelig å forstå. Sist vi var i bryllup så var det betalingsbar og det ble mer enn 45 kr for å si det sånn. Og de som ikke drikker alkohol de slapp å betale i det hele. Hvordan kunne man vite hvem det var? Jo våre venner er ærlige så de som ikke hadde betalt de sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Halloiuken skrev:

Alle de som kom som kaffegjester kom fra byen her, ingen reiste langt-  vi kunne valgt å ha betalingsbar i stedet for da ville de måtte betale selv for drikke også mineralvann. Og de som kom som kaffegjester fikk også tilbud om nattmat på lik linje med alle andre.

Her er en kontroversiell ide - hva med å bare invitere så mange man faktisk har råd til å spandere en skikkelig fest på? 

Nå synes jeg forsåvidt betalbar er helt innafor. Selv drikker jeg ikke, og jeg synes absolutt ikke alkohol er noe must i et bryllup. Men jeg forventer å bli spandert på en middag og noe god drikke når jeg blir invitert på fest! Med mindre det da er opplyst om at det blir kurvfest eller en  annen form for «nedpå» feiring, men da må jo både gjestelisten og arrangementet for øvrig speile det. Man står ikke der i brudekjole til 15.000 og har 100 gjester samtidig som gjestene må ta med maten liksom. Og da sier man selvsagt «nei takk» til gaver også.

Men inngangsbillett for å få delta i noens bryllup... Neh, det smaker dårlig i min munn altså. 

 

 

 

Anonymkode: 5bc04...0c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rart, men å ta inngangspenger, den var ny😂 Hjelper lite at det kun var 45 kr, bare det å spørre om sånt hadde fått meg til å droppe hele bryllupet og gått til rådhuset.

Anonymkode: cd54e...41a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått invitasjon med cover charge så hadde jeg ledd så jeg hadde dødd før bryllupet.....

Anonymkode: 020fc...d82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Halloiuken skrev:

Ja skal vi se, totalen for oss å betale var rundt 100 000, vi kunne valgt bonger som er vanlig her vi hadde bryllupet.  Da hadde det vært 2 eller 3 drikke. Men vi valgte fri bar, og da fikk de det de ville ha, å drikke, og det var ikke billig skvip og hjembrent som mange skulle tro det var. I prisen lå det også  nattmat, vi ville ikke ha gave fordi vi har alt vi trenger.  Er det så vanskelig å forstå. Sist vi var i bryllup så var det betalingsbar og det ble mer enn 45 kr for å si det sånn. Og de som ikke drikker alkohol de slapp å betale i det hele. Hvordan kunne man vite hvem det var? Jo våre venner er ærlige så de som ikke hadde betalt de sa det.

Jeg forstår rett og slett ikke opplegget. Dere brukte 100 000 på et bryllup, men de resterende 4500 kr var så umulig å skrape sammen at gjestene måtte betale dem? Jeg forstår ikke. Hvorfor ikke bare betale alt når dere først nådde slike summer? 4500 er ingenting i en slik sammenheng, så hvorfor ikke ha et ordinært bryllup hvor dere betalte alt? Noe skurrer veldig her

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg at dette er troll, men anyway: hvordan informerte dere om at gjester måtte betale 45 kroner, og hvordan krevde dere inn summen? Dørvakt som sto med betalingsterminal? Kontant til dørvakt? Alle stilt opp på rekke for å betale i baren før den åpnet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen gjester gikk i tap for dette, 45 kr i gave til brudeparet (som igjen skal dekke arbeid i bar) er da virkelig ingenting, og det er mye billigere enn å betale mangfoldige 100/1000 for gave. 

Anonymkode: 114a6...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken
7 minutter siden, NumberSix skrev:

Nå tror jeg at dette er troll, men anyway: hvordan informerte dere om at gjester måtte betale 45 kroner, og hvordan krevde dere inn summen? Dørvakt som sto med betalingsterminal? Kontant til dørvakt? Alle stilt opp på rekke for å betale i baren før den åpnet? 

Nei ikke mye troll, men de betalte inn til lokalet og ikke til oss. Vi skrev et lite innlegg som vi sendte med invtasjonen. Og vet dere, det er flere som gjorde som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken

Beklager folkens, men jeg ser en viktig ting utelatt i HI. I de 45 kr var også transport som lokalets folk sørget for. Så det glemte jeg å ta med. Da ble de hentet og kjørt hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Halloiuken skrev:

Beklager folkens, men jeg ser en viktig ting utelatt i HI. I de 45 kr var også transport som lokalets folk sørget for. Så det glemte jeg å ta med. Da ble de hentet og kjørt hjem

Uansett! Hele opplegget er helt patetisk.

Og kaffegjesteridiotiet likeså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allikevel en merkelig ordning. Heller at det er betalingsbar etter middag eller at folk må ordne skyss selv, eller til og med skrive at man ønsker "bidrag til bryllupsreisen" som gave,  enn å ta 45 kr, et sånt teit beløp også, i inngang. Det er bare rart. 

Anonymkode: 8d97f...7d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Halloiuken skrev:

Hvis vi skulle hatt betal bar da er det bedre? Her var det fritt med drikke og de som ikke drakk alkohol  betalte ikke noe som helst. Og vi så ikke noe til de pengene, de gikk til lokalet, og ikke til oss. Så det er vel ikke rett å si at det er betaling for bryllupet. Og når det kommer til gaver. NEI NEI NEI vi fikk ikke gaver i det hele. 

Selvfølgelig gikk pengene til dere. Dere krevde de jo inn så dere kunne betale regningen dere fikk fra lokalet. Det blir som å si at lønna mi går ikke til meg, den går til alle regningene jeg må betale, så jeg får ikke lønn jeg. 

Jeg synes det høres merkelig ut at 4500 dekket alkohol til 100 personer, arbeidskraft i flere timer på kveld/helg og transport for 100 stk. Det var en veldig bra deal dere fikk til.

Var det virkelig umulig å dekke 4500 kr selv?

Jeg har vært kaffegjest selv. Jeg har til og med vært festgjest, som kom etter kaffen. Har ikke noe i mot det, da takker man bare nei. Men blir jeg bedt om å betale for å være gjest, da er det noe inni meg som gir motstand. Hva det er vet jeg ikke helt. Kanskje kjenner jeg på at folk som absolutt skal gifte seg når de egentlig ikke har råd til det er en smule ufornuftig. 

Anonymkode: 93a29...7a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Halloiuken said:

Hvis vi skulle hatt betal bar da er det bedre? Her var det fritt med drikke og de som ikke drakk alkohol  betalte ikke noe som helst. Og vi så ikke noe til de pengene, de gikk til lokalet, og ikke til oss. Så det er vel ikke rett å si at det er betaling for bryllupet. Og når det kommer til gaver. NEI NEI NEI vi fikk ikke gaver i det hele. 

Men om gjestene ikke betalte så hadde vel dere måttet? 

Anonymkode: 6f7d4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Halloiuken said:

Beklager folkens, men jeg ser en viktig ting utelatt i HI. I de 45 kr var også transport som lokalets folk sørget for. Så det glemte jeg å ta med. Da ble de hentet og kjørt hjem

 

1 hour ago, Halloiuken said:

Ja skal vi se, totalen for oss å betale var rundt 100 000, vi kunne valgt bonger som er vanlig her vi hadde bryllupet.  Da hadde det vært 2 eller 3 drikke. Men vi valgte fri bar, og da fikk de det de ville ha, å drikke, og det var ikke billig skvip og hjembrent som mange skulle tro det var. I prisen lå det også  nattmat, vi ville ikke ha gave fordi vi har alt vi trenger.  Er det så vanskelig å forstå. Sist vi var i bryllup så var det betalingsbar og det ble mer enn 45 kr for å si det sånn. Og de som ikke drikker alkohol de slapp å betale i det hele. Hvordan kunne man vite hvem det var? Jo våre venner er ærlige så de som ikke hadde betalt de sa det.

 

Så de som ikke drakk slapp å betale transport? Dette blir bare værre og værre.

Anonymkode: 6f7d4...d33

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har "åpen bar og fri transport" til alle som dekker en liten egenandel på 45,- . Ellers ønsker vi oss ingen gaver, det viktigste er at dere feirer dagen med oss.

Jeg hadde på INGEN måte reagert på en slik invitasjon, samtidig så ser jeg poengene med at disse 5000 utgjør en dråpe i havet på et slikt budsjett - og lurer også på hvorfor dere satte strek akkurat der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Halloiuken skrev:

Alle de som kom som kaffegjester kom fra byen her, ingen reiste langt-  vi kunne valgt å ha betalingsbar i stedet for da ville de måtte betale selv for drikke også mineralvann. Og de som kom som kaffegjester fikk også tilbud om nattmat på lik linje med alle andre.

Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken
1 time siden, MollyJones skrev:

Vi har "åpen bar og fri transport" til alle som dekker en liten egenandel på 45,- . Ellers ønsker vi oss ingen gaver, det viktigste er at dere feirer dagen med oss.

Jeg hadde på INGEN måte reagert på en slik invitasjon, samtidig så ser jeg poengene med at disse 5000 utgjør en dråpe i havet på et slikt budsjett - og lurer også på hvorfor dere satte strek akkurat der.

De 5000 gikk til lokalets sine folk, og det kom på slutten av alt, etter at vi hadde skrevet kontrakten med de osv.... 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Så de som ikke drakk slapp å betale transport? Dette blir bare værre og værre.

Anonymkode: 6f7d4...d33

Sa jeg det, nei men de aller fleste drikker, altså ikke store mengder men de valgte å ta seg et glass vin eller drink. Men de som var mindreårige de betalte ikke nei. 

 

1 time siden, The Kitten skrev:

Hva gjorde dere om noen møtte opp uten å betale denne symbolske summen?

Det var ikke noe problem, det løste seg, og den ble ikke betalt ved døren eller samme dagen men ved invitasjonen sendt ut og kort tid etter var det betalt av alle. 

Vi var åpne for at folk kom til å komme med kritikk eller at de nektet å komme men da er det opp til de. Ingen hadde noe problem med de 45 kr, og som flere sa, det ble langt billigere enn hvis de skulle ta taxi + betal bar eller at de kjørte, for avstanden fra der de fleste bor og til lokalet er mer enn 45 kroner eller 90 da for de som er par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gikk pengene til dere. Dere krevde de jo inn så dere kunne betale regningen dere fikk fra lokalet.

Anonymkode: 93a29...7a4

Pengene gikk direkte til lokalet, i invitasjonen ble det liggende en liten lapp og der sto det konto nr til de som skulle ha pengene, ikke til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...