Gå til innhold

Kaftan/tunika


Malie

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen egentlig?

Begynte bare å lure på det etter å ha lest artikkelen her på KG.

Ser dønn likt ut for meg altså.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hehe, godt spørsmål... Blir omtrent som kapri/pirat/clamdigger-buksene. Man må være en kjenner for å vite forskjellen ;)

Men kaftan/tunika er et typisk sbupa-plagg (Ser Bra Ut På Andre). Jeg er tynn, men synes jeg ser uformelig og kort ut med tunika, mens andre kan se kjempekule i slike..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at en kaftan er mye større/videre enn en tunika som kan være ganske kroppsnær.

Mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Kaftanen skal vel opprinnelig være endel lengre en tunikaen? ala ned på lårene/til knærne.. Trodde jeg ihvertfall. Ellers innbiller jeg meg at i motebildet nå blir de omtalt litt om hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sbupa!! :ler:

Har aldri hørt uttrykket før, men det er herved tatt inn i min private ordbok!

(og ja, tunika/kaftan er abolutt et sbupa-plagg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Her er bilde av en kaftan, nesten som originalen, bortsett fra at en kaftan egentlig ikke skal ha ermer, men et stykke stoff med hull til hode og armer, og sydd sammen på siden. Altså digert og baggy, og det er nok ikke mange som kler det nei. ;)

En tunika er kortere og mer skjorte-aktig, men uten knapper.

Nå brukes uttrykkene mye om hverandre da, ikke greit å holde styr på hva som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer neppe til å vise mitt jordiske legeme i noen kaftan, men ordet SBUPA er herved tatt opp som medlem i min private ordbok!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir helt klart omtalt om hverandre for tiden ja.. Kaftan høres kanskje mer eksotisk ut enn tunika, og da tror kanskje produsentene at de selger mer også..?

Men opprinnelig stemmer det som skrevet av Minette at kaftanen er lengre, den er opprinnelig helt ned til leggene. Men, skal man først snakke opprinnelig så dreier det seg jo om et plagg brukt av menn.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...