Gå til innhold

IKM Januar


Cer3s

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Vestalinn said:

Svakere tester i dag, så tror jeg er ute 😅 Har null symptomer. Tror jeg må slutte å teste så tidlig og vente til IKM, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare det. Noen tips? Føler mange av dere har en helt vanvittig selvkontroll som klarer å la være å teste før IKM.

Jeg er en venter 🤭 Synes også det er skikkelig vanskelig å vente, men tar ikke test før IKM. De første månedene testet jeg, men føltes så unødvendig når alle tester var blendahvite og så kommer mensen noen dager senere. 

Nå har jeg som regel at jeg bare har 1 eller 2 tester i hus, da vil jeg ikke kaste dem bort og klarer å vente til jeg er sen 😄 kanskje du kan prøve det også? 

Er nok ute selv.. Hadde egentlig litt troen denne måneden, vanligvis har jeg ryggsmerter og mensmurringer allerede 5 dager før IKM, men har ikke fått noe tegn til dette enda. Men i dag kom det bittelitt brunt blod etter sex (beklage detaljer) og kjenner det litt i korsryggen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte legger dere opp til samleie? Annenhver dag? Og fra hvilke dager i syklusen? Las en anbefaling om sex annenhver dag hele syklusen (Nylander), men syns det blir litt i overkant 🙈

Eller tar dere eggløsningstester for å kartlegge eggløsningstidspunkt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje håpet ikke er ute likevel? Nederste er i dag 10 dpo, nestnederste en uttørket 9 dpo osv. 
 

Akkurat nå er jeg overbevist om at disse billige One Step testene fra ebay blir falskt «positive». 😅

76AF4308-BFF8-4C51-8A1D-BB7E80E4218D.jpeg

C7002E3D-1CAD-4E08-ADE9-53B28F045719.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vestalinn skrev:

Kanskje håpet ikke er ute likevel? Nederste er i dag 10 dpo, nestnederste en uttørket 9 dpo osv. 
 

Akkurat nå er jeg overbevist om at disse billige One Step testene fra ebay blir falskt «positive». 😅

76AF4308-BFF8-4C51-8A1D-BB7E80E4218D.jpeg

C7002E3D-1CAD-4E08-ADE9-53B28F045719.jpeg

Kan helt klart skimte noe! Veldig vanskelig, det er vel bare tiden som kan vise 😊 mitt beste tips er å ikke ha testet hjemme, skal du ha test så ha minst 1 tilgjengelig. Da vil du på en måte ikke sløse den bort, så da sparer man den til den dagen man helt sikkert ville fått svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carjo4 skrev:

Kan helt klart skimte noe! Veldig vanskelig, det er vel bare tiden som kan vise 😊 mitt beste tips er å ikke ha testet hjemme, skal du ha test så ha minst 1 tilgjengelig. Da vil du på en måte ikke sløse den bort, så da sparer man den til den dagen man helt sikkert ville fått svar. 

Det var veldig lurt! Kanskje bare ha en litt dyrere type også? Ikke superbillige-tester til 2 kr stk liksom

Endret av Vestalinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vestalinn Det er jo definitivt strek der, så jeg har fortsatt trua :jepp:

@Rediken Ca annen hver dag rundt EL her, tar EL-tester. Har blitt omtrent annen hver dag hele syklusen omtrent, men om du har sykluser på 28 dager med EL dag 14 er den fertile perioden (i følge min app) fra dag 9 til 17, høy fertilitet dag 12 til 15. Så om dere klarer annen hver dag i det tidsrommet treffer dere iallefall 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Vestalinn syns jeg skimter noe!

@Rediken vi gjør som vi alltid har gjort og har sex når vi føler for det, men vi har akkurat begynt prøvingen. Tror vi begge hadde blitt ganske stressa om det plutselig ble det tvangssex på timen annenhver dag hele måneden 😅  jeg tenker at det er greit om prøvingen er litt lystbetont og, ihvertfall i starten😂 ville kanskje lagt inn litt ekstra aksjer rundt EL uansett da. Vi er i PP1 nå, så har ikke begynt med EL tester. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vestalinn skrev:

Kanskje håpet ikke er ute likevel? Nederste er i dag 10 dpo, nestnederste en uttørket 9 dpo osv. 
 

Akkurat nå er jeg overbevist om at disse billige One Step testene fra ebay blir falskt «positive». 😅

76AF4308-BFF8-4C51-8A1D-BB7E80E4218D.jpeg

C7002E3D-1CAD-4E08-ADE9-53B28F045719.jpeg

Jeg ser noe jeg også!

Ikke for å ta fra deg håpet, men slik har det vært med meg hver syklus jeg har testen med one step :( De er kjente for å gi skyggestrek.. Men, mine var like sterk (eller svak) hver dag. dine ser ut til å bli sterkere! 

håperhåper det er noe❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sashimi skrev:

Jeg ser noe jeg også!

Ikke for å ta fra deg håpet, men slik har det vært med meg hver syklus jeg har testen med one step :( De er kjente for å gi skyggestrek.. Men, mine var like sterk (eller svak) hver dag. dine ser ut til å bli sterkere! 

håperhåper det er noe❤️

Har googlet mye på dette og jeg tror du har rett. One Step gir falsk positiv test! Det betyr at jeg ikke har hatt to kjemiske graviditeter i høst, men bare én. Så det er bra sånn sett. Men fy, de skal rett i søpla her nå når mensen kommer på onsdag. La inn en bestilling på babyplan nettopp. Håper de er bedre. Bestilte akkurat få nok til at de ikke kan sløses på «hver dag fra 8 dpo» 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleh! Hater når kroppen skal være så forvirrende. Hadde litt murringer i går og bittelitt brun utflod, i dag er smertene borte igjen og ikke noe brunt. Brystene mine er derimot så hovne og såre at jeg våknet flere ganger av smerte fordi det var så vondt når jeg bevegde meg, aldri hatt noe lignende!

Drømte også tre forskjellige drømmer der jeg tok test og den viste positiv, så da jeg våknet måtte jeg ta en test (så mye for å skryte på meg at jeg venter til IKM 🤭). Testen fikk en utrolig vag strek, muligens skygge selv om den så blå ut, var en clearblue, har hørt at de kan ofte vise skygge? El var rundt 24 eller 25 (reist over store tidsforskjeller så litt usikker på hvordan regne dag), så rundt 12dpo i dag, føler testen burde vært sterkere så sent. Får bare krysse fingrene og håpe mensen ikke kommer 😪 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får svak strek 12 dpo, og det høres jo definitivt ut som om det skjer noe med kroppen din. Du kan evt kjøpe en annen type test siden ClearBlue har vært kjent for å gi skyggestreker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig spennende, selv om jeg egentlig ikke klarer å tro noe annet enn at det var en skyggestrek og at jeg ikke er gravid. Trodde jeg hadde en til test liggende som jeg skulle ta i dag morges, men den var ikke å finne, spør så mannen som innrømmer at han hadde prøvd å tisse på den siden han hadde lest noen greier på Internett! noen ganger altså! 🤪🤭 

Så tror jeg venter til IKM og ser hva som skjer før jeg kjøper ny test. Håper virkelig ikke puppene mine skal begynne å oppføre seg sånn her hver måned da, om jeg ikke er gravid, er direkte smertefullt. 

@VestalinnHvordan går det med deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, VaniIIe skrev:

Ja, veldig spennende, selv om jeg egentlig ikke klarer å tro noe annet enn at det var en skyggestrek og at jeg ikke er gravid. Trodde jeg hadde en til test liggende som jeg skulle ta i dag morges, men den var ikke å finne, spør så mannen som innrømmer at han hadde prøvd å tisse på den siden han hadde lest noen greier på Internett! noen ganger altså! 🤪🤭 

Så tror jeg venter til IKM og ser hva som skjer før jeg kjøper ny test. Håper virkelig ikke puppene mine skal begynne å oppføre seg sånn her hver måned da, om jeg ikke er gravid, er direkte smertefullt. 

@VestalinnHvordan går det med deg? 

Måtte flire litt av mannen din her 😂 Morsomt! IKM i morgen og føler mensen er på vei, kjente litt murringer i lunsjtider. Testene er skyggete og upålitelige som vanlig!
 

Gjør ikke noe om mensen kommer, men håpet er ikke helt ute enda! Kom på at jeg har en strimmel fra babyplan her et sted så kanskje jeg kan ta den i morgen 😊 Spennende tider!

Fortsetter å krysse fingrene for oss!

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vestalinn said:

Måtte flire litt av mannen din her 😂 Morsomt! IKM i morgen og føler mensen er på vei, kjente litt murringer i lunsjtider. Testene er skyggete og upålitelige som vanlig!
 

Gjør ikke noe om mensen kommer, men håpet er ikke helt ute enda! Kom på at jeg har en strimmel fra babyplan her et sted så kanskje jeg kan ta den i morgen 😊 Spennende tider!

Fortsetter å krysse fingrene for oss!

Ja jeg også 🤣 han har sine øyeblikk! 

Veldig irriterende med tester som er upålitelige, de burde jo egentlig ikke bli solgt om de er kjent for å gi streker i hytt og pine. Krysser fingrer for oss her også! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen, to dager for sent. Hadde egentlig trua denne måneden, har vært uvel i mange dager og en test som var svak positiv, men som viste seg å være defekt.. veldig kjipt, men får bli med i neste runde for februar.. Håper jeg ikke ser så mange av dere der😊 lykke til! 

 

:humpe:Jobber med saken:

Minimaya - 32 år -B1 -PP3 - EL 18.19/12 IKM 01.01

Cer3s - 29år - B2 - PP6 - EL 24.12 - IKM 05.01

Bbwifey - 25år - B1 -PP4 -EL 22.12 - IKM 05.01

Hei1984 - 35 år - B2 - PP5? - EL 22.12 - IKM 06.01

Veeera - 24 år - B1 - PP2 - EL 27.12 - IKM ?

Vestalinn - 29 år - B1 - PP4 - EL 27.12 - IKM 08.01

Vanille - 26 år - B1 - PP5 - El 24.12 - IKM 08.01

Yucca1 - 26 år - B2 - PP3 - EL 27.12 - IKM 10.01

Snurk - 31 år - B2 - PP2 - EL 28.12 - IKM 12.01

Håperpånr3 - 33 år - B3 - PP6 - EL 01.01 - IKM 14.01

Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL. 01.01 - IKM 14.01 

Duckly - 24 år - B1 - PP6 - EL. 01.01 - IKM 16.01

Stella1987 - 32 år - B1 - PP4 - EL 05.01 - IKM 20.01

Leeila - 36 år - B3 - PP?  - EL 06.01 - IKM 20.01

Fløtekaramellen - 35 år - B1 - PP? - EL 07.01 - IKM 22.01

Fantoorangen - 25 år - B1 - PP9 - EL 07.01 - IKM 22.01

Lillypad87 - 32 år - B1 - PP1 - EL 09.01 - IKM 23.01

Strikkesokken - 29 år - B3 - PP1 - EL ca 09.01 - IKM ca 23.01

Carjo4 - 25 år - B1 - PP6 - EL 08.01 - IKM 24.01

Rediken - 29 år - B3 - PP1 - EL 12.01 -IKM 26.01

Siljur - 23 år - B2 - PP7 - EL 13.01 - IKM 27.01

Stjerna80 - 39 år - B2 - PP? - EL 20.12 - IKM 05.01

Sashimi - 25 år - B2 - PP8 - EL 18.01 - IKM 30.01

  :frustrert: Mensen: 

Skrufa - 31 år - B1 - PP4 - El 22.12 - IKM 05.01 - TR 07/01

  :gravid:Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen oppmuntrende ord på en lillelørdag? 

Jeg holder på å bli GAL. Samboer greier ikke avse 15 minutter til aksjelegging fordi det er så sinnsykt viktig å sove innen kl 22. Nå har jeg grått i natt, sovet 4 timer til han dro på jobb og nå gråter jeg helt utrøstelig igjen. Vet ikke om det er fordi jeg nærmest er sikker på at jeg kjente eggløsning i det jeg våkna i sta. Følelsesmessig føles det ut som noen har dødd, men det idiotiske oppi det hele er at det bare gjelder sex? 

Skjønner ikke hvorfor han tillater meg bruke masse penger og energi på EL tester og temping når han ikke gidder å hjelpe til en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, @Skrufa 😔 Spesielt siden du faktisk fikk en positiv test. Da blir jo skuffelsen enda større. Kan jo ha vært en kjemisk siden du både følte deg uvel og den var svakt positiv. 
 

@Carjo4 Hvordan er sexlivet ellers? Sier du til mannen når du har EL? Min vil ikke vite om det, for da får han prestasjonsangst. Kan være noe så enkelt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skrufa Huff, så kjipt. Håper virkelig det klaffer for dere neste måned.❤️☺️

 

@Carjo4 Dette må være veldig frustrerende. 😕 Føler med deg!❤️ Kan vær prestasjonsangst, som A4-livet sier. Min kjente også et snev av det da jeg forklarte han dette med eggløsning og timing, og hvor kort levetid egget faktisk har. Uansett om det er tilfelle eller ei, så kan det være en god idé å ta en ordentlig prat med ham. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @A4-livet og @Lillypad87 ❤️ jeg tror problemet her er motsatt dessverre. Han har ikke vist så mye interesse slik at jeg har bare informert litt nå og da. Da er det litt informasjon som glipper, som det at man må ha sex dagene før EL i tillegg. Men nå mister vi sjansen på EL i det heletatt sikkert så det er ikke noen vits. Han vil gjerne at jeg sier i fra, men jeg må tydeligvis si i fra tidlig på dagen? Altså, jeg gir opp..

Tror kroppen og hodet var så sliten at jeg lå rett ut og sov i noen timer nå, flaks med fridag i dag 👍🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...