Gå til innhold

Piggdekkoblat i Oslo når du bare kjører gjennom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår at man må betale piggdekkoblat når man skal inn i byen, men hva med når man kjører bare gjennom f.eks. til Gardermoen. Er det noen form for kontroll av at man har piggdekk da?

 

Anonymkode: 55041...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seff er det det. Du virvler opp like mye støv uansett hvor du skal. 

Anonymkode: 9e92e...032

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seff er det det. Du virvler opp like mye støv uansett hvor du skal. 

Anonymkode: 9e92e...032

 

Skjønner at det er regelen, men er det noen form for kontroll? Sånn hvis man skulle glemme det? Lettere å huske når man skal inn til byen.

 

Anonymkode: 55041...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at man må betale piggdekkoblat når man skal inn i byen, men hva med når man kjører bare gjennom f.eks. til Gardermoen. Er det noen form for kontroll av at man har piggdekk da?

 

Anonymkode: 55041...e3d

Bare å kjøre gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, visp skrev:

Det er aldri noen som kontrollerer det.

Med mindre det er førerkortkontroll eller lignende, da sjekker de nok det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at man må betale piggdekkoblat når man skal inn i byen, men hva med når man kjører bare gjennom f.eks. til Gardermoen. Er det noen form for kontroll av at man har piggdekk da?

 

Anonymkode: 55041...e3d

Det er aldri kontroll. Det er kun når du parkerer i Oslo at parkeringsvaktene gir deg bot. Det er bare å kjøre igjennom miljøgalehuset Oslo . Don't ask , don't tell !

Endret av AlkoMann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seff er det det. Du virvler opp like mye støv uansett hvor du skal. 

Anonymkode: 9e92e...032

Så hvis man betaler virvles det ikke noe støv opp??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Commander skrev:

Så hvis man betaler virvles det ikke noe støv opp??

Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. Det er magi! :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virvles ikke opp støv utenfor Oslo og oblat gjør at det ikke virvles opp i Oslo. 

Anonymkode: 62009...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjører med piggdekk nå i 2019 når piggfritt er like bra på is og mye bedre på snø?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jævla fyllekalas ! said:

Hvem kjører med piggdekk nå i 2019 når piggfritt er like bra på is og mye bedre på snø?? 

Nei, det er ikke like bra. Du ser hvordan det blir nå, når alle kjører piggfritt? Blir is da ingen kommer med pigger og rasper opp veilaget. Men kjører piggfritt selv, så skal ikke klage

Anonymkode: bdc71...924

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Hvem kjører med piggdekk nå i 2019 når piggfritt er like bra på is og mye bedre på snø?? 

Piggfritt er IKKE like bra på is. Vi som bor utenfor ring 2 må faktisk ha piggdekk på visse steder hvor man bor i en skråning.

Anonymkode: cdb4b...860

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke like bra. Du ser hvordan det blir nå, når alle kjører piggfritt? Blir is da ingen kommer med pigger og rasper opp veilaget. Men kjører piggfritt selv, så skal ikke klage

Anonymkode: bdc71...924

Jo de beste pikkfrie dekkene er like gode på is som det piggdekk er. Flere av de i nabolaget her sliter med sine piggdekk i bratte bakker hvor jeg kommer opp lett som bare det. Bor nørdøst i Elverum 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piggfritt er IKKE like bra på is. Vi som bor utenfor ring 2 må faktisk ha piggdekk på visse steder hvor man bor i en skråning.

Anonymkode: cdb4b...860

Jeg bor laaaaangt utenfor ring 2, jeg bor nordøst i Elverum og har aldri problemer med hverken snø eller is i bratte bakker hvor de andre her i bygda med piggdekk sliter. Aldri at jeg skal kjøpe piggdekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Jo de beste pikkfrie dekkene er like gode på is som det piggdekk er. Flere av de i nabolaget her sliter med sine piggdekk i bratte bakker hvor jeg kommer opp lett som bare det. Bor nørdøst i Elverum 

Her jeg bor er pigg en nødvendighet.  Så alt kommer ann på føret.

Anonymkode: 66b20...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er pigg en nødvendighet.  Så alt kommer ann på føret.

Anonymkode: 66b20...ec9

Pigg er ferskvare, mulig pigg er hakket bedre på is ved helt nye dekk, men når piggene blir litt slitt er de ubrukelige. 

Er det noen steder i Norge som muligens kan gå for pigg er tromsøområdet, der er det nesten aldri ren asfalt som sliter ut piggene vinterstid mens samtidig er det mye både regn og slø om vinteren og veldig bratte bakker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Pigg er ferskvare, mulig pigg er hakket bedre på is ved helt nye dekk, men når piggene blir litt slitt er de ubrukelige. 

Er det noen steder i Norge som muligens kan gå for pigg er tromsøområdet, der er det nesten aldri ren asfalt som sliter ut piggene vinterstid mens samtidig er det mye både regn og slø om vinteren og veldig bratte bakker 

Du kan tydeligvis ikke det du snakker om, så enten les deg litt opp eller finn en annen tråd.

Anonymkode: 316ba...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Pigg er ferskvare, mulig pigg er hakket bedre på is ved helt nye dekk, men når piggene blir litt slitt er de ubrukelige. 

Er det noen steder i Norge som muligens kan gå for pigg er tromsøområdet, der er det nesten aldri ren asfalt som sliter ut piggene vinterstid mens samtidig er det mye både regn og slø om vinteren og veldig bratte bakker 

Store deler av nedre Østfold har polert is hver eneste morgen da det regner på kveld, fryser på natt. Men da jeg bodde der var piggfrie helt ok, tross alt få bakker. Her jeg bor nå, nordlige deler av Oppland, er piggdekk et must. Prøvd begge deler og kommer kun frem med pigg på dager der det ikke er greit føre. Noe det ofte er her jeg bor.

Så mine erfaringer er fktisk det somteller for meg, uansett hva andre måtte si.

Og det er idiotisk vi må betle et piggdekkgebyr når vi ikke har mulighet for å komme rundt Oslo uten å forurense med bilkjøring minst 1 time ekstra for oss som skal til Vestfold eller Østfold.

Anonymkode: 66b20...ec9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Store deler av nedre Østfold har polert is hver eneste morgen da det regner på kveld, fryser på natt. Men da jeg bodde der var piggfrie helt ok, tross alt få bakker. Her jeg bor nå, nordlige deler av Oppland, er piggdekk et must. Prøvd begge deler og kommer kun frem med pigg på dager der det ikke er greit føre. Noe det ofte er her jeg bor.

Så mine erfaringer er fktisk det somteller for meg, uansett hva andre måtte si.

Og det er idiotisk vi må betle et piggdekkgebyr når vi ikke har mulighet for å komme rundt Oslo uten å forurense med bilkjøring minst 1 time ekstra for oss som skal til Vestfold eller Østfold.

Anonymkode: 66b20...ec9

Dersom du absolutt ikke vil betale for å virvle opp støv i en by som faktisk har helseskadelig luft, kan du kjøpe deg et ekstra sett med hjul som du setter på når du skal på langkjøring. 

Anonymkode: 35d5a...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...