Gå til innhold

Menn fra Marroco

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oisann, her var det mange fordommer. 

Jeg nærmer meg 20 år sammen med en marokkansk mann, men siden jeg kun har hatt sex med denne marokkanske mannen kan jeg ikke si noe om hvordan marokkanERE er i senga. Det jeg kan si noe om er hvordan synet på seksualitet er i Marokko. 

Marokkanske menn er veldig stolte av sine varmblodige kvinner, og kvinnelig seksualitet er det stor positivitet til. Omskjæring av kvinner er fysj og fy, fullstendig uforståelig for marokkanere generelt. Det er også en åpenhet rundt sex og lyst som vippet meg av pinnen de første årene jeg reiste til Marokko. Det er en del som mener at sex hører ekteskapet til, men det regnes som en svært viktig del av ekteskapet, og hver torsdag og fredag er offentlige hammam fulle av kvinner som vasker seg, barberer seg intimt og et stemmesurr av kvinner som gleder seg til helgen, hvor mannen forhåpentligvis har tid og krefter til å ha sex. Det søkes forventningsfullt om hvor mange ganger de satser på sex, de dagene mannen har fri, eller iallefall kortere arbeidsdager. 

Jeg forventet rett og slett ikke at det i en muslimsk kultur er STØRRE åpenhet og naturlig holdning til sex og lyst enn det er her i Norge, men det er det. Også andre arenaer er det ganske vanlig med direkte hentydninger /oppmuntringer til sex. Min svigermor kan si til sin sønn "Nå tar jeg ungene, så tar du med deg din kone og lager en til." Om han svarer at jeg ikke ønsker flere kan hun si "Du vet hvordan det gjøres sønn, kanskje hun bare trenger litt ekstra inspirasjon til å miste hodet i øyeblikket." Så ler hun godt. 

Min svigermor er ikke et for ufint eller perverst mennesker, hun er bare en helt vanlig marokkansk kvinner, med deres naturlige åpne holdninger til slikt. 

Det er klart at disse holdninger også preger menn. De er en del av det samme. Å være en god elsker regner de som viktig, for å kunne ivareta de varmblodige kvinnene sine, som de er stolte av. 

Om alle er gode elskere kan jeg ikke svare på, men de ønsker iallefall å være det, og det er et godt steg på veien. Å bli kalt dårlig i senga er en stor skam. Det er de redd for. Det å ikke kunne tilfredsstille sin kvinne i senga, og at det blir sagt høyt, det tror jeg mange marokkanere frykter mer enn å miste jobb og hus.

Så åpent som sex snakkes om er det også stor fare for at slikt ville komme ut. Marokkanere er veldig direkte angående det meste egentlig, og ikke spesielt fintfølende. Er du stygg får du høre det, er du feit får du høre det og er du en dårlig elsker er det stor sjanse for at noen får høre det. Siden de ikke er så nøye på å holde en krangel mellom mann og kone privat kan man til og med risikere at dette luftes høyt og tydelig med hele slekten tilstede. 

Anonymkode: 31139...7d4

Hva skjer om en kvinne ikke vil ha sex, ikke har sexlyst, ikke har noen interesse av å gruppebarbere seg, barbere seg i det hele tatt? Da er hun en dårlig kone? En stygg kone? En kone svigermor ser på som en dårlig kone? 

Anonymkode: c4afb...da2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Du har vel også hørt hva som skjeddd med den norske og den danske jenta på tur i Marokko i fjor? Hadde ikke akkurat invitert hjem en marokkansk mann

Anonymkode: c8ede...8f5

• Liker 2
Skrevet

Har kun hatt sex med en marokkaner. Han er så deilig at jeg blir mo i knærne. Og den eneste mannen som har fått meg til å komme. 

Anonymkode: ebe98...8c4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om en kvinne ikke vil ha sex, ikke har sexlyst, ikke har noen interesse av å gruppebarbere seg, barbere seg i det hele tatt? Da er hun en dårlig kone? En stygg kone? En kone svigermor ser på som en dårlig kone? 

Anonymkode: c4afb...da2

Når omgivelser er sexpositive og sex generelt blir fremstilt som noe bra, viktig og naturlig, så tror jeg også at man får den holdningen selv, og et eget ønske om å bedre det som eventuelt ikke fungerer så bra. 

Nå er det imidlertid ikke slik at alle ekteskap i Marokko er lykkelige. Jeg antar at det er like vanskelig i Marokko som i Norge, og at kvinner eller menn er akkurat like "dårlige" ektefeller der som her, når ting ikke fungerer. Ingen steder i verden er det slik at bare man har sex er alt bra. 

Jeg kan fortelle om generell innstilling til sex, ikke bevege meg ned på individnivå. 

Kanskje hun da er en dårlig kone. Kanskje hun da har en forferdelig ektemann. Kanskje bør hun jobbe med sin innstilling, kanskje burde han gjøre det. Kanskje kan det ligge helse bak. Med mer. Som her. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kun hatt sex med en marokkaner. Han er så deilig at jeg blir mo i knærne. Og den eneste mannen som har fått meg til å komme. 

Jeg har hatt kontakt med damer fra den kulturen. Og de støtter det at mennene har sex med ikke muslimer kun for å få sex.

Anonymkode: 15ae4...643

Skrevet

Jeg ville aldri hatt sex med noen av de mennene fra slike kulturer. De ser på oss vestlige kvinner som horer som gir dem gratis sex. Men de gifter seg kun med ærbare kvinner når tiden er inne for det og de er ferdige med å ha kun "kjærester" i ungdomsårene..

• Liker 6
Skrevet

Se ut i samfunnet. Det er ikke mange voksne damer i 30 +årene og oppover som er gifte med muslimske menn. Det er mest ungjenter som har dem til kjærester. Men de samme jentene er ikke sammen med disse mennene når de blir eldre. Det er veldig få voksne damer som har muslimer til ektemenn. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Denne mannen jeg har møtt har ingen religion.

Han har kuttet kontakt med foreldrene. Dette pga han har blitt slått og torturert av dem. Og pga at han ikke ville være muslim. Han har fortalt av kvinner blir sett på som sexobjekter. Og at mannen får lov og slå sin kone, men hun får ikke lov og gjøre noe tilbake. 

Han vil ikke bo der lenger. Han har ingenting overens for menn som slår sin kone.

Han er utrolig romantisk og kjærlig. Bare snill og god mot meg. 

Han ønsker å komme til Norge. Jeg har ikke møtt ham enda. Men vi skriver hver dag.

Jeg har fått sterke følelser for ham allerede.

Anonymkode: afde9...6fd

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker en deilig ånde av hvitløk og krydder

Anonymkode: 85863...9ab

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Han har kuttet kontakt med foreldrene. Dette pga han har blitt slått og torturert av dem. Og pga at han ikke ville være muslim. Han har fortalt av kvinner blir sett på som sexobjekter. Og at mannen får lov og slå sin kone, men hun får ikke lov og gjøre noe tilbake. 

Han vil ikke bo der lenger. Han har ingenting overens for menn som slår sin kone.

Han ønsker å komme til Norge. Jeg har ikke møtt ham enda. Men vi skriver hver dag.

Jeg som har skrevet at jeg har vært gift med marokkaner i snart 20 år. Jeg elsker landet og kulturen i store trekk, men jeg er likevel 100% klar i forhold til å møte marokkanere på måten du har gjort : STYR UNNA!!!!

Kvinner som menn får kontakt med på denne måten kalles "papir" og det handler ikke ett sekund om ønske om ekte kjærlighet. "Den enkleste måten å få reise til Europa /USA er ved å gifte seg med en dum kvinne. Si hva som er nødvendig, gjør det som er nødvendig, hold ut noen år, og så er du fri. Det er kone nr 2 du gifter deg med av kjærlighet." 

Det er holdningen, og menn som går for denne løsningen er de mann som ikke er spesielt mye å samle på. Oftest uten utdanning og egentlig ønske og vilje om å stå på egne ben. De vil til Europa og USA fordi de tror livet er så lett her. De vet om menn som har klart å få papirer på denne måten, og som forteller om kun de positive sidene. Pengene man enklere får. 

Hele historien han har fortalt deg er bullshit fra ende til annen. En marokkaners nærmeste familie er foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere og mor og fars kusiner og fettere. Man kutter ikke ut kontakten med familien, uansett. Om mor og far ikke kan ta seg av barn, banker dem som du skriver, griper hele familien inn. Alt han ellers har fortalt deg om holdninger og kultur er ikke reelt, men antagelig en speiling av de fordommer og redsler for hans kultur som du har gitt uttrykk for. Han snakker deg etter munnen, og har laget en historie ut fra det han har forstått at du ønsker å høre, og hvordan han kan få det til å tro at han er en unik flott mann, en som tenker selv og tar flotte standpunkter, til tross for at han er omgitt av alt annet enn det. (Tull!) 

Sannheten er mer sannsynligvis at han har en stor familie, og tett forhold til dem, men han ønsker ikke å involvere deg med dem. 

En annen ting. Menn fra Marokko blir ulykkelige i Norge i mange år før en del av dem klarer å tilpasse seg. Det enkle livet de drømmer om innebærer en ensomhet de ikke er vant til. Måten vi i Norge lever på i forhold til hvordan de lever er svært ulik, og de finner vår levemåte svært ensom, ensformig og trist. Mange tyr til rus, mange blir deprimert, for de hater ensomheten her, men kan ikke reise hjem. For skammelig å gi opp, når man først har fått papirer til Europa /USA. 

De som aldri klarer å tilpasse seg, men blir for deprimert /alkoholisert, de skammer seg så at de kanskje aldri våger å reise til Marokko på besøk engang. Derfor får heller aldri de som drømmer om det enkle livet i Europa /USA høre historier om at det slettes ikke er enkelt liv her. 

Mannen du "har fått sterke følelser for" finnes ikke. Alt han sier er for å overbevise deg om at han er verdt å satse på. 

Du kan jo gjerne teste ham litt, men da må du finne på noe dere ikke har snakket om. For eksempel, sier du at du elsker hunder og ikke klarer å like mennesker som ikke liker hunder, så er han sikkert veldig begeistret for hunder. Sier du at barn ikke bør gå i barnehagen før de er 3 år er han sikkert helt enig. Ønsker du deg mange barn ønsker nok han det samme. 

Legg merke til alt du sier, og hvordan han speiler alle dine hint i forhold til hvordan han bør tenke og være, hvilke verdier han bør ha, så bør du fort gjennomskue at han bare prater deg etter munnen. Du har ikke blitt kjent med drømmemannen, du skaper ham selv, og han finnes egentlig ikke. 

De eneste tingene han vil tillate seg til å være uenig med deg i et veldig ufarlige ting, bagateller, eller ting der han kan argumentere for at han er uenig fordi han elsker deg så utrolig høyt. 

Alt annet... ja bare test ham! Dra det gjerne for langt, så det blir nærmest latterlige ønsker/krav til ham, og du skal se at han likevel gir uttrykk for at han forstår og er enig. 

Du har ikke truffet din tvillingsjel, du har blitt kjent med en mann som lyver for at du skal tro det. 

Bare kutt ut kontakten! Å treffe en marokkansk mann på den måten er dømt til å gjøre deg ulykkelig. Han har ingen interesse av å gjøre deg lykkelig utover det helt nødvendige. Du er en mulighet. Papir. Han blåser egentlig i deg. Det er hva du representerer han er ute etter. 

Du er litt redd for den marokkanske kulturen i forhold til relasjonen og holdninger mellom kvinner og menn forstår jeg, siden han har dratt historien sin så langt angående det. Å bli kalt løs på tråden er egentlig ikke et problem. Selv marokkanske kvinner lever temmelig fritt seksuelt, bortsett fra på landsbygda og grisgrendte strøk der de lever litt isolert fra omverdenen, som generasjoner har levd, og uten økonomi eller utdanning til å endre dette.

Det du i denne situasjonen bør frykte å bli kalt er papir, og det er det du blir kalt, garantert. 

Å bli kalt papir er det mest nedverdigende jeg kan tenke meg. Det er mannen i slike situasjoner som er "hore", og selger sin kropp og "kjærlighet" for å oppnå papirer i Europa /USA. Han vet det også, og det innebærer dermed en selvforakt som går utover noe. Tror du menn som føler på selvforakt og føler at de bare må gjennom dette er grei med sine "kjærester" når de kommer til Norge? De må gjennomføre spillet til de har fått permanente papirer, men SÅ gode er ingen til å spille dag etter dag, år etter år, at de klarer å holde masken hele tiden. Det er heller ikke nødvendig, du vil ha fått så mange kritiske bemerkninger om dette valget, og folk vil være såpass skeptiske til forholdet at du vil kjempe med nebb og klør for å vise dem at de tok feil (selv om de har rett) at dynamikken i dette er at du vil bli like låst i å holde fasade de årene dette pågår som han vil være låst i det. 

Først når han beviselig forlater deg når papirene er i boks vil spillet slutte. For hans del fordi han da endelig kan, for din del fordi du må. 

Du har ikke et lykkelig forhold i vente om du fortsetter denne veien! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Du har vel også hørt hva som skjeddd med den norske og den danske jenta på tur i Marokko i fjor? Hadde ikke akkurat invitert hjem en marokkansk mann

Anonymkode: c8ede...8f5

Det finnes norske drapsmenn, betyr det at man må unngå alle norske menn?

Anonymkode: f20e4...c31

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Det høres ut som han snakker deg etter munnen. Det at dere aldri har møttes og at han gjerne vil til Norge hadde gjort meg skeptisk. 

• Liker 4
Skrevet

¨møtte en på et utested i Oslo. Vanvittig pen. vi var begge 19 år.  men da han omtrent ville ha et forhold med meg etter kun å ha pratet med meg noen timer på byen, og sa han elsket meg på tlf, ( kunne ikke norsk) ble jeg skeptisk. Han så nok det norske passet for seg.

Anonymkode: f3f50...641

• Liker 3
Skrevet

Jeg som har skrevet at jeg har vært gift med marokkaner i snart 20 år. Jeg elsker landet og kulturen i store trekk, men jeg er likevel 100% klar i forhold til å møte marokkanere på måten du har gjort : STYR UNNA!!!!

Kvinner som menn får kontakt med på denne måten kalles "papir" og det handler ikke ett sekund om ønske om ekte kjærlighet. "Den enkleste måten å få reise til Europa /USA er ved å gifte seg med en dum kvinne. Si hva som er nødvendig, gjør det som er nødvendig, hold ut noen år, og så er du fri. Det er kone nr 2 du gifter deg med av kjærlighet." 

Det er holdningen, og menn som går for denne løsningen er de mann som ikke er spesielt mye å samle på. Oftest uten utdanning og egentlig ønske og vilje om å stå på egne ben. De vil til Europa og USA fordi de tror livet er så lett her. De vet om menn som har klart å få papirer på denne måten, og som forteller om kun de positive sidene. Pengene man enklere får. 

Hele historien han har fortalt deg er bullshit fra ende til annen. En marokkaners nærmeste familie er foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere og mor og fars kusiner og fettere. Man kutter ikke ut kontakten med familien, uansett. Om mor og far ikke kan ta seg av barn, banker dem som du skriver, griper hele familien inn. Alt han ellers har fortalt deg om holdninger og kultur er ikke reelt, men antagelig en speiling av de fordommer og redsler for hans kultur som du har gitt uttrykk for. Han snakker deg etter munnen, og har laget en historie ut fra det han har forstått at du ønsker å høre, og hvordan han kan få det til å tro at han er en unik flott mann, en som tenker selv og tar flotte standpunkter, til tross for at han er omgitt av alt annet enn det. (Tull!) 

Sannheten er mer sannsynligvis at han har en stor familie, og tett forhold til dem, men han ønsker ikke å involvere deg med dem. 

En annen ting. Menn fra Marokko blir ulykkelige i Norge i mange år før en del av dem klarer å tilpasse seg. Det enkle livet de drømmer om innebærer en ensomhet de ikke er vant til. Måten vi i Norge lever på i forhold til hvordan de lever er svært ulik, og de finner vår levemåte svært ensom, ensformig og trist. Mange tyr til rus, mange blir deprimert, for de hater ensomheten her, men kan ikke reise hjem. For skammelig å gi opp, når man først har fått papirer til Europa /USA. 

De som aldri klarer å tilpasse seg, men blir for deprimert /alkoholisert, de skammer seg så at de kanskje aldri våger å reise til Marokko på besøk engang. Derfor får heller aldri de som drømmer om det enkle livet i Europa /USA høre historier om at det slettes ikke er enkelt liv her. 

Mannen du "har fått sterke følelser for" finnes ikke. Alt han sier er for å overbevise deg om at han er verdt å satse på. 

Du kan jo gjerne teste ham litt, men da må du finne på noe dere ikke har snakket om. For eksempel, sier du at du elsker hunder og ikke klarer å like mennesker som ikke liker hunder, så er han sikkert veldig begeistret for hunder. Sier du at barn ikke bør gå i barnehagen før de er 3 år er han sikkert helt enig. Ønsker du deg mange barn ønsker nok han det samme. 

Legg merke til alt du sier, og hvordan han speiler alle dine hint i forhold til hvordan han bør tenke og være, hvilke verdier han bør ha, så bør du fort gjennomskue at han bare prater deg etter munnen. Du har ikke blitt kjent med drømmemannen, du skaper ham selv, og han finnes egentlig ikke. 

De eneste tingene han vil tillate seg til å være uenig med deg i et veldig ufarlige ting, bagateller, eller ting der han kan argumentere for at han er uenig fordi han elsker deg så utrolig høyt. 

Alt annet... ja bare test ham! Dra det gjerne for langt, så det blir nærmest latterlige ønsker/krav til ham, og du skal se at han likevel gir uttrykk for at han forstår og er enig. 

Du har ikke truffet din tvillingsjel, du har blitt kjent med en mann som lyver for at du skal tro det. 

Bare kutt ut kontakten! Å treffe en marokkansk mann på den måten er dømt til å gjøre deg ulykkelig. Han har ingen interesse av å gjøre deg lykkelig utover det helt nødvendige. Du er en mulighet. Papir. Han blåser egentlig i deg. Det er hva du representerer han er ute etter. 

Du er litt redd for den marokkanske kulturen i forhold til relasjonen og holdninger mellom kvinner og menn forstår jeg, siden han har dratt historien sin så langt angående det. Å bli kalt løs på tråden er egentlig ikke et problem. Selv marokkanske kvinner lever temmelig fritt seksuelt, bortsett fra på landsbygda og grisgrendte strøk der de lever litt isolert fra omverdenen, som generasjoner har levd, og uten økonomi eller utdanning til å endre dette.

Det du i denne situasjonen bør frykte å bli kalt er papir, og det er det du blir kalt, garantert. 

Å bli kalt papir er det mest nedverdigende jeg kan tenke meg. Det er mannen i slike situasjoner som er "hore", og selger sin kropp og "kjærlighet" for å oppnå papirer i Europa /USA. Han vet det også, og det innebærer dermed en selvforakt som går utover noe. Tror du menn som føler på selvforakt og føler at de bare må gjennom dette er grei med sine "kjærester" når de kommer til Norge? De må gjennomføre spillet til de har fått permanente papirer, men SÅ gode er ingen til å spille dag etter dag, år etter år, at de klarer å holde masken hele tiden. Det er heller ikke nødvendig, du vil ha fått så mange kritiske bemerkninger om dette valget, og folk vil være såpass skeptiske til forholdet at du vil kjempe med nebb og klør for å vise dem at de tok feil (selv om de har rett) at dynamikken i dette er at du vil bli like låst i å holde fasade de årene dette pågår som han vil være låst i det. 

Først når han beviselig forlater deg når papirene er i boks vil spillet slutte. For hans del fordi han da endelig kan, for din del fordi du må. 

Du har ikke et lykkelig forhold i vente om du fortsetter denne veien! 

Off så mye negativt.. Han vet vi kanskje bare blir venner. Og han godtar det.

Mye pga aldersforskjell. Han er 19. Jeg 34. Det har jeg problemer med.

Men han er veldig moden. Det merker jeg.

Han har kontakt med foreldrene på tross av alt som har hendt. Men veldig lite. 

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Han er bare ute etter å komme til Norge. Sorry, men med den aldersforskjellen og at han er så tydelig på at han vil til Norge. Lite trolig at det er deg han kommer for.

Anonymkode: 6cff3...4d7

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvordan i allverden kan du vite at han er moden når du bare har konversert med ham på nettet? Mest sannsynlig har han bare sagt det du vil høre. 

• Liker 6
Skrevet

Ts

Om du går for dette vil du få høre mye negativt. Fra mange vil det være rene fordommer, fordi han kommer fra et muslimsk land og en kultur de uansett er skeptiske til. Uten å kjenne verken land eller kulturen. 

Jeg elsker landet, jeg kjenner kulturen godt og regner Marokko som mitt andre hjemland. Jeg har bodd der også, og har planer om å bo der mye når jeg blir pensjonist. Jeg håper derfor at du ikke tar mine råd som generelle fordommer, uten egentlig kunnskap bak. 

Bakgrunnen for mine råd er at på dette feltet kjenner jeg landet og kulturen FOR godt til å la være å be kvinner stoppe seg selv i å gjøre noe som kun vil føre til problemer for dem. I landet jeg elsker er det mye fattigdom og problemer også. Såpass at jeg forstår hvor desperat mange mennesker der kan være etter å få en bedre sjanse i Europa eller USA. Jeg klarer ikke å fordømme dem fra å drømme om et bedre liv med bedre muligheter. Akkurat som jeg ikke klarer å fordømme unge asiatiske kvinner for å "ofre" seg selv til eldre menn for en bedre sjanse for seg og sin familie. 

Jeg er likevel kvinne, og det gjør meg vondt hver gang jeg treffer eller hører om kvinner som tror de har truffet den store kjærligheten, og så vet jeg at det har de ikke, og at de blir lurt på verste måte. Gir hjerte og sjel, penger og livet sitt, til menn som for en tid selger dem "kjærlighet". Som kvinne selv vet jeg hvor vondt det ville ha gjort å bli lurt slik, og jeg gremmes, skammens som menneske, når jeg hører og ser dette spillet. 

Det finnes de kvinner som går inn i det med åpne øyne. De vet at det er et spill, og at de blir forlatt, men synes tiden de får oppmerksomheten og "kjærlighet" er verdt det likevel. Kanskje synes de ikke selv bedre om seg selv enn at de tar til takke. Kanskje er de så bevisst på at uten dette spillet ville de ikke ha sjansen på en så flott mann, og de er like kyniske tilbake som han er. De får sex og har en kjæreste/ektemann, så lenge det varer. Det synes de kanskje er verdt det. 

De fleste kvinner er imidlertid ikke slik. De fleste klarer å lure seg selv til at det virkelig er kjærlighet. De ønsker å tro det så inderlig at de tror det. 

Jeg HATER å oppleve gleden og forelskelsen i øynene deres, og vite at der vil det synes smerte og fortvilelse senere. Jeg HATER å høre historiene til menn i situasjonen, der de spøker om å lukke øynene og fantasere om andre mens de har sex med kvinner som tror at de er elsket, eller at det er best å gjøre det bakfra "for å slippe gammelkvinneånde". Jeg HATER å høre om kvinner som omtales som papir, og hvor alle vet, unntatt kvinnen, at det er et spill. At mannen kanskje ikke engang liker henne, verken av utseende eller personlighet. Da skammer jeg meg over kulturen jeg også elsker, og HATER at fattigdom og fortvilelse fører til at menn og kvinner føler det nødvendig å spille slike spill, med hjertet til andre. 

La oss være ærlige! Uten fattigdom og fortvilelse er det særdeles få unge kvinner som frivillig ville ha valgt langt eldre menn, og uten fattigdom og fortvilelse hadde en 19 år gammel gutt gjerne hatt sex med kvinner på 34 år, men særdeles få ville vært seriøs angående en så voksen kvinne. Begge deler hender en sjelden gang av kjærlighet, men det hender urealistisk ofte, på grunn av at fattigdom og fortvilelse er driveren og motivasjon for det. Ikke kjærlighet! 

Ikke lur deg selv! Ikke vær en av de kvinner som reiser til Marokko med stjerner i øynene, for så å bli omtalt og behandlet dårlig. Kanskje bare bak ryggen din, men det er ikke ok. 

Du søker kjærlighet, han søker en bedre fremtid. Du vet ikke din kostnad ved det, og det vet faktisk ikke han heller. Mennene som går for dette er nøyaktig like drømmende og naive i forhold til hvor enkelt og fint livet vil bli, bare de kommer seg til Europa som kvinnene er drømmende og naive i forhold til hvilket fantastisk liv de kan få sammen. 

Tro meg, virkeligheten slår inn i både menn og kvinner i denne situasjonen. Å gi opp sitt land, sin hverdag, måten man er vant til å leve på er tungt nok om det faktisk er ekte og brennende kjærlighet som medfører en så dramatisk endring. Når det ikke engang er virkelig brennende kjærlighet bak, men urealistiske forventninger, så brister som regel begges drømmer på en stygg måte. 

Det har tatt meg mange år å tilpasse meg og lære meg deres kultur og levesett. Det har tatt meg år å finne balansen mellom at jeg er en norsk kvinne (noe som medfører tankesett og behov jeg ikke evner å endre på, om jeg forsøker aldri så hardt) og det å likevel fungere i min manns kultur. Min mann var heldigvis godt tilvendt Norges før jeg traff ham, for det er enda vanskeligere for marokkanere å tilpasse seg norsk kultur. For min del er behovet å sette grenser, så jeg får nødvendig alenetid. Vi nordmenn er ikke vant til å ha mennesker tett på oss 24/7 nærmest, eller at hele slekten er nær familie, stadig tett på, blir gjerne værende på besøk i flere dager, at det forventes å være sosial med naboer og at alle er opplyste om ditt liv og svært personlige. Likevel, det kan løses ved å trekke seg unna litt. Skape seg nødvendig rom og privatliv. Det er langt vanskeligere overgang andre veien. Fra å leve i en kultur der man er vant til å ha mennesker rundt seg hele tiden, at det skjer noe hele tiden og at alle er interessert i hva du driver med, og å slå av en prat, til å føle seg ENSOM. Ingen storfamilie som kommer innom og blir noen dager. Naboer hilser kanskje knapt. I starten kan de ikke språket engang, og vår måte å trives på, på skole og så gå hjem til seg selv og stillhet, det er for dem som å bli levende begravet i ensomhet. At de lever uten liv. 

Det er mye enklere for oss nordmenn, med våre behov, å klare å finne måter å få disse behovene dekket på i deres kultur, fordi det bare går på å selv skape mulighet til å få ro, enn det er for dem å tilpasse seg livet her, for det krever andre som ser deres behov, og er villig til å møte det. De kan ikke kreve at naboen skal bli imøtekommende og interessert i å prate eller komme inn på kaffe og mat. De kan forsøke, men vi er nordmenn, og de vil bli skuffet over avvisning så mange ganger at de vil lære å slutte med å forsøke lenge før de slutter med å føle at livet her er vanskelig og ensomt. 

Når de da har trodd sterkt på at alt ville bli så fint, bra og lett, bare de kom seg til Europa, er skuffelsen over hvor vanskelig livet her føles også desto tøffere å takle. 

Selv ikke når det er ekte kjærlighet er dette enkelt. Uten ekte kjærlighet er det så vanskelig at drømmen ofte blir et mareritt. Også for kvinnen som må takle hvor vanskelig det er for ham. 

Egentlig nesten for utfordrende selv om det er ekte kjærlighet i starten. Det skal rimelig sterk kjærlighet til for å tåle det sjokket denne overgangen er. Savnet etter alle kjente og kjære, fortvilelsen over å være så ensom, tomheten ved hvor lite LIV det er i vårt dagligliv. Slikt kan knuse selv sterk kjærlighet. 

Uten egentlig kjærlighet, men kun motivert av å komme seg til Europa og "det enkle liv, fullt av gode muligheter", sier det seg selv at det neppe blir rosa skyer. Mer sannsynlig er det at kvinnen blir søppelbøtte for hvor vanskelig det er, for hans selvforakt i det å ha følt det så nødvendig å "selge seg", og for all frustrasjon over at det å komme til Europa ikke levde opp til forventningene. 

Hadde du truffet en marokkansk mann her i Norge, som allerede hadde papirer på lovlig opphold, og som allerede hadde tilpasset seg livet her, så hadde jeg gitt tommel opp, skrevet om alt det fantastiske hans land og kultur kan tilføre deg, og jeg hadde bedt deg om å legge fordommer til side og bli kjent med den mannen og hans verdier. At du ikke måtte tro blindt på at marokkanere er kvinneundertrykkende, voldelige eller all den skremselspropaganda som finnes, oftest fra mennesker som verken kjenner landet eller kulturen. 

Det er ikke tilfellet i din situasjon, og om jeg virker negativ er det fordi jeg har sett og hørt for mye. Jeg vet for mye, har levd for tett på det i snart to tiår, til å ikke advare kvinner mot slikt. 

Ikke vær en av de naive som settes fast i slikt spill. Du vil bli ulykkelig, garantert, og han vil også bli det, uansett hvor mye han tror at dette er veien til lykke. 

Skal du gå for en marokkansk mann bør han allerede bo i Norge. Noen andre må ha tatt dritten ved tiden det tok ham å bli vant til å leve her, og lære seg å takle det. 

Går du denne veien går du den opp for en annen kvinnes lykke. Kone nr 2 kan han velge av kjærlighet, og hun trenger ikke å lide seg gjennom at han vil hate å leve her noen år, for han vil allerede være gjennom det. (Med mindre han er en av dem som går under i dette. Aldri klarer å takle det.) 

Er han fra en konservative og litt gammeldags familie er kone nr 2 mest sannsynlig marokkansk selv. Er han fra liberal familie er kone nr 2 gjerne også norsk. 

Å importere en marokkansk mann, og være kone nr 1, er et sjansespill hvor oddsen til å vinne er så dårlig at jeg aldri hadde tatt sjansen. 

Negativ... ja jeg er dessverre ytterst negativ. Er du nysgjerrig på hvordan marokkanske menn er i senga, så ha for all del sex med en. Kjør på!

DETTE opplegget med ham du har blitt kjent med, eller tilsvarende, styr unna om du har gode ønsker for fremtiden og ønsker deg selv godt. 

Hadde jeg bare visst om ett eneste eksempel på at slikt fikk lykkelig utfall hadde jeg vært mer enn villig til å være positiv. Si at det er mulig at slikt ender opp med lykke. 

Jeg kjenner ikke ett eneste eksempel på at slikt ble varig lykke. Ikke ett på nesten 20 år med dette tett på meg. 

Beklager, jeg tror ikke at en 19 årig gutt og en 34 år gammel kvinne slår den oddsen.

Tror du virkelig det selv? Om du er 100% ærlig med deg selv, tror du virkelig på det? 

• Liker 5
Skrevet

På skole ELLER JOBB, og så gå hjem skulle det stå i teksten. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kontakt med damer fra den kulturen. Og de støtter det at mennene har sex med ikke muslimer kun for å få sex.

Dette skiller marokkanere/muslimer fra nordmenn på hvilken måte? 

Menn, uansett fra hvilken kultur, har forhåpentligvis helst sex med kvinner som er villige til å ha sex med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...