Gå til innhold

Har du noen gang blitt kvalm på trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva det skyldes? I morges så tok jeg i på en intervalløkt, og på det siste draget så ble jeg så kvalm at jeg måtte avslutte. Trodde nesten jeg ville kaste opp, men det gikk over. Har trent fast i noen måneder, men første gangen jeg opplever å bli uvel. Føler meg ikke syk ellers.

Anonymkode: 93a3f...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang! Trener MMA og er så sliten at det kjennes ut som jeg må spy hver eneste gang. 

Anonymkode: ebbf9...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare når jeg er veldig sliten, men ja, flere ganger. (Jeg har aldri trent i treningsstudio, men jeg tenker at trening andre steder vil være like relevant)

Anonymkode: 306ac...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ekstremt kvalm over flere timer om jeg ikke har ventet lenge nok etter måltidet før jeg trener. 

Anonymkode: 42fdc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke trene på tom eller for full mage. (må f.eks gå 3+ timer etter middag). Blir ogsa kvalm om jeg er søvndeprivert eller har spist litt lite over tid. 

Ellers skjer det bare om jeg presser meg for hardt. 

Anonymkode: 90ee1...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er da helt vanlig å kaste opp når man tar seg helt ut på trening. Altså ikke at jeg gjør det hver trening, men skjer forholdsvis ofte at en eller annen må løpe ut og spy i løpet av treningen når vi kjører ordentlig hardt. Trener også MMA...

Anonymkode: 7566b...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaster opp på de tyngste intervalløktene, typ 10x1,000m eller romaskinintervaller.

Det er et resultat av at du tar deg helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva det skyldes? I morges så tok jeg i på en intervalløkt, og på det siste draget så ble jeg så kvalm at jeg måtte avslutte. Trodde nesten jeg ville kaste opp, men det gikk over. Har trent fast i noen måneder, men første gangen jeg opplever å bli uvel. Føler meg ikke syk ellers.

Anonymkode: 93a3f...338

Dette ikke uvanlig med høypulskondisjon, hadde det slik selv i starten. Da lå jeg på ca 190 i puls over lengre tid.

Hvor høy puls hadde du?

Anonymkode: f6d83...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ikke uvanlig med høypulskondisjon, hadde det slik selv i starten. Da lå jeg på ca 190 i puls over lengre tid.

Hvor høy puls hadde du?

Anonymkode: f6d83...6f9

Pulsen var nærmere 200 på slutten. Så pushet meg nok til max.

Ser på svarene at dette ikke er så uvanlig, og det er imponerende at folk klarer å pushe seg så mye. Likevel har det vel ikke noe for seg å trene så intensivt at man blir kvalm ofte. 

Anonymkode: 93a3f...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pulsen var nærmere 200 på slutten. Så pushet meg nok til max.

Ser på svarene at dette ikke er så uvanlig, og det er imponerende at folk klarer å pushe seg så mye. Likevel har det vel ikke noe for seg å trene så intensivt at man blir kvalm ofte. 

Anonymkode: 93a3f...338

Det er for høyt generelt.

Du bør ta en test med oksygenopptak, så finner du ut hva som passer for deg. Etterpå får du det delt opp i soner. Verdt hver krone, kan gjøres flere steder.

Info: https://www.olympiatoppen.no/fagstoff/testing/testing_av_utholdenhet/tester/max_vo2/page907.html

Anonymkode: f6d83...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pulsen var nærmere 200 på slutten. Så pushet meg nok til max.

Ser på svarene at dette ikke er så uvanlig, og det er imponerende at folk klarer å pushe seg så mye. Likevel har det vel ikke noe for seg å trene så intensivt at man blir kvalm ofte. 

Anonymkode: 93a3f...338

kommer an på hva målet er. Litt lett mosjon, eller satser man på noe? Vil man vinne en konkurranse eller prestere på høyt nivå, så må man nok tåle å presse seg såpass innimellom. 

Anonymkode: 7566b...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for høyt generelt.

Du bør ta en test med oksygenopptak, så finner du ut hva som passer for deg. Etterpå får du det delt opp i soner. Verdt hver krone, kan gjøres flere steder.

Info: https://www.olympiatoppen.no/fagstoff/testing/testing_av_utholdenhet/tester/max_vo2/page907.html

Anonymkode: f6d83...6f9

Det er ikke "for høyt generelt" når makspulsen min er over 200, og jeg pushet meg mot maks i siste drag. Jeg tror ikke jeg trenger en VO2 max test når jeg bare er en vanlig morsjonist 😅

Anonymkode: 93a3f...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

Blir noen ganger kvalm når jeg trener styrke. Vet ikke hva det kommer av, men mulig man ikke får nok oksygen til hodet, ved at man holder pusten ubevisst eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm innimellom på trening ja. Har kastet opp noen ganger også . Vanligvis trener jeg ikke såå hardt. 

Anonymkode: d3d3f...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplever det oftere under/etter langvarig trening (med økende intensitet underveis, avslutter gjerne med puls i høy sone 4/sone 5 selv om gjennomsnittet er i sone 3), enn ved kortvarig høyintensiv trening. Spesielt dersom jeg har spist for lite eller for mye på forhånd.

Anonymkode: 81372...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...