Gå til innhold

Hva bør skje med Stålsett?


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Hva bør straffen hans være for at han har hatt en ulovlig innvandrer som vaskehjelp i en årrekke? Påtalemyndighetene ber om 45 dager, men er det nok, mon tro?

Selv synes jeg det er helt latterlig at noen vil verne om ham av rent føleri, slik Abid Raja har uttalt i dag. Det skal da søren meg være likhet for loven om man er Kong Salomo eller Jørgen Hattemaker. Bare fordi Stålsett er en opphøyd geistlig så skal han ikke slippe lett unna denne saken som han har vært fullt klar over har vært kriminell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Atomlynet said:

Han fortjener virkelig lovens strengeste bot.

Bare en bot? Ingen tid bak murene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betinget dom hadde vel vært det beste. Han må få straff etter loven, men tviler på at han har andre dommer bak seg eller skjerpende omstendigheter. Vanskelig å dømme byggmestere som ansetter ulovlig arbeidskraft hvis dette ikke fører til noen som helst form for domsavsigelse.

Endret av Lurium
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Guided Missy said:

Han fortjener bare straff om han har underbetalt henne.

Han har overbetalt. Jeg blir litt mistenksom, men så er jeg mistenksom av natur, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy
Just now, T-Rex said:

Han har overbetalt. Jeg blir litt mistenksom, men så er jeg mistenksom av natur, da.

Hva mistenker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Guided Missy said:

Hva mistenker du? 

Ingenting. Det er ikke lov å spekulere. Guds menn er hevet over lover og mistanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Han har overbetalt. Jeg blir litt mistenksom, men så er jeg mistenksom av natur, da.

Ja, for det er jo ikke mulig at folk bare er opptatt av å hjelpe folk i en vanskelig situasjon, ikke å motta andre ulovlige tjenester.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, funginger said:

Ja, for det er jo ikke mulig at folk bare er opptatt av å hjelpe folk i en vanskelig situasjon, ikke å motta andre ulovlige tjenester.

Det er fullstendig mulig, men det er sjelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Brannslangen said:

Hva bør straffen hans være for at han har hatt en ulovlig innvandrer som vaskehjelp i en årrekke? Påtalemyndighetene ber om 45 dager, men er det nok, mon tro?

Selv synes jeg det er helt latterlig at noen vil verne om ham av rent føleri, slik Abid Raja har uttalt i dag. Det skal da søren meg være likhet for loven om man er Kong Salomo eller Jørgen Hattemaker. Bare fordi Stålsett er en opphøyd geistlig så skal han ikke slippe lett unna denne saken som han har vært fullt klar over har vært kriminell.

Det er vel ikke en ulovlig innvandrer men en ureturnerbar innvandrer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guided Missy
12 hours ago, lillesnøfnugg said:

Han må ta konsekvensene? Det blir for dumt hvis han skal gå fri. 

Det er totaldriti ut av Regjeringa å rettsforfølge en samvittighetens mann i 70-åra... Alle pr-folka, inkl Listhaug må jo skjønne det? Selv jeg som er totalt ikke-religiøs er på Stålsets side, i den saken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bevisst brutt loven og må derfor selvsagt straffes på samme måte som andre som har gjort tilsvarende ting. Uansett hvor hjertegod og samvittighetsfull man er kan man ikke bare ta loven i egne hender når man føler for det, og det vil sende ut gale signaler hvis han slipper billigere unna enn andre ville gjort. Straffes må han, men denne saken kan sikkert føre til lovendringer når det gjelder arbeidsrett for ureturnerbare siden den opprører så mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel over 70 år siden sist det ble fengslet prester for samvittighetsgrunner, så det er på tide igjen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Apis said:

Det er vel over 70 år siden sist det ble fengslet prester for samvittighetsgrunner, så det er på tide igjen nå. 

Kan du vise til noe i lovverket som sier "gjelder ikke prester og andre geistlige"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, T-Rex said:

Kan du vise til noe i lovverket som sier "gjelder ikke prester og andre geistlige"?

Det er jo så mangt som ikke straffeforfølges, dette kan jo bare bli enda et sånt tilfelle. Det kan bare passere, som om det aldri var kjent. Det skjer jo med langt mer alvorlige ting enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Kan du vise til noe i lovverket som sier "gjelder ikke prester og andre geistlige"?

 

44 minutter siden, ntrane skrev:

straffes etter loven. enkelt å greit.

likhet for loven er en plikt, ferdig snakka.

Dere snakker som om loven er en konstant ting, det er vi borgerne i dette landet som via stemmeseddelen sitter på makten til å forandre lover som viser seg å ikke fungere etter hensikten, som denne loven 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...