AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #41 Del Skrevet 14. desember 2019 Min forsikring gikk fra 850 til 1245 pr mnd, synes det var veldig mye og jeg har rett og slett ikke råd til det. Er det virkelig lov å sette opp forsikringsprisen så mye kun for en kollisjon? Har også lest på andre forsikringsselskaper at bla tryg, if, gjensidige og sikkert mange andre maks gir 10% bonustap mens Nemi hvor jeg er tar hele 30% det samme er det hos hudya såvidt jeg forsto. Hvorfor kan noen gi 30% mens andre maks gir 10% bonustap? Jeg synes Nemi har vært veldig slemme med meg imogmed slik kollisjonen ble. Er det noen som har et bra forsikringsselskap å anbefale om det lar seg gjøre for meg å bytte nå da? Anonymkode: 49bb0...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvartz Skrevet 14. desember 2019 #42 Del Skrevet 14. desember 2019 Med 2 meters bremselengde så har jo du TS også kjørt altfor fort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #43 Del Skrevet 14. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min forsikring gikk fra 850 til 1245 pr mnd, synes det var veldig mye og jeg har rett og slett ikke råd til det. Er det virkelig lov å sette opp forsikringsprisen så mye kun for en kollisjon? Har også lest på andre forsikringsselskaper at bla tryg, if, gjensidige og sikkert mange andre maks gir 10% bonustap mens Nemi hvor jeg er tar hele 30% det samme er det hos hudya såvidt jeg forsto. Hvorfor kan noen gi 30% mens andre maks gir 10% bonustap? Jeg synes Nemi har vært veldig slemme med meg imogmed slik kollisjonen ble. Er det noen som har et bra forsikringsselskap å anbefale om det lar seg gjøre for meg å bytte nå da? Anonymkode: 49bb0...142 Et "slemt" forsikringsselskap? Nå begynner jeg å miste tålmodigheten her litt...klarer du virkelig ikke å se lengre enn nesetippen din? 1245 kr/mnd er en svindyr forsikring. Hva slags bil er det? Vi har en Honda og en Toyota, og de koster 2150 og 2650 kr/år. 70% bonus på de dog. Anonymkode: a99d0...e8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille..trille Skrevet 21. desember 2019 #44 Del Skrevet 21. desember 2019 Vil nevne at så lenge det er vei inn og ut (altså i to ender) av den parkeringsplasshovedveien din, så kan den regnes som en vei og ikke en parkeringsplass. Har selv opplevd å bli påkjørt på en slik plass og vunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #45 Del Skrevet 21. desember 2019 På 14.12.2019 den 14.04, AnonymBruker skrev: Min forsikring gikk fra 850 til 1245 pr mnd, synes det var veldig mye og jeg har rett og slett ikke råd til det. Er det virkelig lov å sette opp forsikringsprisen så mye kun for en kollisjon? Har også lest på andre forsikringsselskaper at bla tryg, if, gjensidige og sikkert mange andre maks gir 10% bonustap mens Nemi hvor jeg er tar hele 30% det samme er det hos hudya såvidt jeg forsto. Hvorfor kan noen gi 30% mens andre maks gir 10% bonustap? Jeg synes Nemi har vært veldig slemme med meg imogmed slik kollisjonen ble. Er det noen som har et bra forsikringsselskap å anbefale om det lar seg gjøre for meg å bytte nå da? Anonymkode: 49bb0...142 Der har du forskjellen på jallaselskaper som Nemi og Vardia og de mer etablerte. Lokketilbud også skrur de prisen til himmels ved første skade eller etter et år. Jeg bruker Gjensidige. De er ikke billigst på alt, men totalt sett må noen av de største kunkurentenevsecseg slått med flere tusen i året på totalprisen.. Anonymkode: 964a2...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #46 Del Skrevet 21. desember 2019 Det er jo definitivt din feil. Høyreregelen gjelder..... At det går an. Er ikke alle som burde ha førerkort. Anonymkode: 26f46...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #47 Del Skrevet 21. desember 2019 På 30.11.2019 den 18.47, AnonymBruker skrev: Takk for svar Leste linken og det ser da dessverre ut som at jeg vil få skylden for sammenstøtet? Men han kom veldig fort og kjørte i fronten høre side foran framhjulet, i selve kollisjonen sto jeg stille pga jeg bråbremset men det var utrolig glatt der så jeg gled et par meter selv om jeg holdt lav hastighet. Han derimot kom fort og smelte i min bil, om ikke han hadde kollidert med meg er jeg sikker på at han hadde sklidd inn på fortauet ved inngangen og kanskje til og med truffet kjøpesenter veggen. Kan det hjelpe meg at han kjørte utrolig fort og uansvarlig? Er så utrolig lei meg over dette og spesielt om jeg får skylden noe jeg synes er urettferdig. Kanskje det er overvåkning i området som filmet smellen som mitt forsikringsselskap kan få med svensk politi sin hjelp som bevis i kollisjonen? Anonymkode: 49bb0...142 Hæææ? Du syns det er urettferdig at du får skylden når regelverket er slik, og du ikke har fulgt med når du har tatt teori og oppkjøring? Du kan si at han kjørte for fort men det blir ord mot ord, det er bevis på at du brøt vikeplikten ved å fortsette å kjøre selv om han kom fra siden. At du ikke så han er ikke relevant, du skal stoppe og se om du ikke har oversikt.. Anonymkode: 26f46...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #48 Del Skrevet 21. desember 2019 På 9.12.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev: Da en rygga på bilen min på en parkeringsplass i Sverige (han så bilen min og jeg stod stille, men han bare gasset på) sånn at fører øra ble ødelagt og måtte byttes, fikk jeg ikke igjen en dritt på forsikringen fordi forsikringsselskapet hans mente det var delt skyld.... Hvordan får det vært min skyld når jeg stod stille og ventet på en ledig plass? Greit nok er ikke bilen min verdt mye og det kostet meg 1500kr å bytte dør. Surt var det uansett. De brukte også nesten et år på "gjøre opp" Anonymkode: 950dc...851 Det samme skjedde meg. Jeg stod stille og en fyr rygget på min bil da han skulle ut av en parkeringsplass. Forsikringsselskapet mitt mente skylddeling var rett, jeg nektet og de ga seg etter over 1 år. Anonymkode: fe840...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #49 Del Skrevet 21. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det samme skjedde meg. Jeg stod stille og en fyr rygget på min bil da han skulle ut av en parkeringsplass. Forsikringsselskapet mitt mente skylddeling var rett, jeg nektet og de ga seg etter over 1 år. Anonymkode: fe840...286 Må legge til at dette skjedde på et kjøpesenter i Norge. Anonymkode: fe840...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå