Gå til innhold

Normalt å gå med falsk bombevest?


Gjest Lienna

Anbefalte innlegg

 

Politiet bekrefter at de etterforsker knivstikkingen ved London Bridge som terror.  Gjerningsmannen, som ble skutt og drept av politiet, var iført en falsk bombevest.

Jeg stiller meg et spørsmålstegn ved dette. Er det normalt å ha på seg falske eksplosiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Teatrica skrev:

Selvfølgelig er ikke det normalt - hvor mange har du sett som har brukt det?

Jeg mente ikke dette bokstavelig.

Dette er et åpent spørsmål.

Jeg er åpen for forslag, hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 14.09.2019 skrev:

Kanskje personen er psykisk syk

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lienna skrev:

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

Målet med terror er å skape og spre frykt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lienna skrev:

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

For 2 år siden hadde dette vært en gyldig bekymring.

Denne typen aksjoner er typisk utført av IS tilhengere, og når IS hadde litt kontroll over sine operative, så ville forsøk på denne typen selvmordsaksjoner blitt motarbeidet.

Det er nå lenge siden og IS sympatisører har liten planlegging og struktur i sine handlinger. Denne aksjonen er den nye normalen, gitt de ikke har fungerende styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lienna skrev:

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

Nå er ikke sånne tullinger alltid så veldig smarte. Eneste de tenker på er å drepe, og spre frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tidligere terrordømt. Det blir spennende å se hva som skjer i Norge når alle IS-medlemmene, som stortingsflertallet ikke ville frata norsk statsborgerskap mens de hadde sjansen, slipper ut.

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Druid skrev:

For 2 år siden hadde dette vært en gyldig bekymring.

Denne typen aksjoner er typisk utført av IS tilhengere, og når IS hadde litt kontroll over sine operative, så ville forsøk på denne typen selvmordsaksjoner blitt motarbeidet.

Det er nå lenge siden og IS sympatisører har liten planlegging og struktur i sine handlinger. Denne aksjonen er den nye normalen, gitt de ikke har fungerende styring.

Dette synes jeg var en meget interessant ide. Hvordan kan vi vite at det er IS som står bak alle disse terrorangrepene?

Mulig at det er myndigheter og pressen som ønsker å vinkle det på denne måten. 

Det jeg også synes er interessant er at de fleste terrorangrep virker amatørmessig.

Hallo, hvem går med falsk bombevest på seg. Det virker som alt bare er iscenesatt. 

Få personer som står bak angrepet. De klarer ikke å drepe så mange mennesker, selv om få er altfor mange. 

Mulig de klarer å skremme mange mennesker på denne måten. 

Men de skremmer ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til å ta på seg en falsk bombevest. Det kan være at han forsøkte å lage ekte bombevest, men fikk det ikke til, eller var redd den skulle detonere før han fikk utført planen sin. Han kan ha valgt en falsk bombevest for å gjøre terskelen langt høyere for andre å gripe inn mens han knivstikker folk.

Ville du forsøkt å stoppe en knivdesperado på gata? Ja, kanskje.

Ville du forsøkt å stoppe en knivdesperado med bombevest? Nei, ikke f***

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lienna skrev:

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

Skape frykt? Han knivstakk jo folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.01, Lienna skrev:

Virker nesten litt "staget" spør du meg. Virker som at vedkommende har forsøkt å skape frykt blandt mennesker.

Ikke smart av han ettersom han risikerte sitt eget liv.

Altså, de gjør det i håp om å bli oppfattet som martyrer. Så å risikere livet og til og med miste det har motsatt verdi for dem enn for oss. Bare at de kunne bare drept seg selv og ikke skadet andre hvis de var så villige til å dø, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...