AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #1 Del Skrevet 29. november 2019 Dere som går ned i vekt; spiser dere brødmat i hverdagen? Hvordan ser i så tilfelle en dag ut for dere? To brødskiver, litt smør og ost er jo fort nesten 500 kcal. Hvordan får dere det inn i dagsbudsjettet på omlag 1500 kcal? Anonymkode: cae82...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #2 Del Skrevet 29. november 2019 Jeg unngår brødmat fra butikk i hverdagen når jeg går ned i vekt, men jeg lager gjerne selv. Feks proteinrundstykker: https://www.treningsfrue.no/2016/03/19/verdens-enkleste-proteinrundstykker/ Anonymkode: f56c5...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #3 Del Skrevet 29. november 2019 Spiser ikke raske karbohydrater nei. Anonymkode: c4f7d...eba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #4 Del Skrevet 29. november 2019 Jeg spiser brød og knekkebrød hver dag. Ned 15 kg siden april. Anonymkode: 79152...702 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #5 Del Skrevet 29. november 2019 For min del er mye enklere å spise "det jeg vil" og holde vekten, når jeg dropper brødmat fullstendig. Brødmat og pålegg er som du påpeker ofte veldig kaloririkt, samt at man blir raskere sulten igjen da mange typer butikkbrød hovedsakelig inneholder hvetemel. Det sagt spiser min topp trente (og slanke) mann nesten et brød om dagen - med rekeost, makrell i tomat, majones, med mer. Så brød er jo selvfølgelig ikke nødvendig for vektnedgang. Anonymkode: 4ea2c...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #6 Del Skrevet 29. november 2019 To brødskiver med ost = 500 kcal? Nå spiser jeg glutenfritt brød med litt høyere kaloriinnhold pr 100 g enn vanlig butikkjøpt grovbrød, men 2 skiver (60 g) med litt smør, kyllingpålegg og ost er for meg ca 300 kcal. Altså et normalt måltid kalorimessig sett. For meg ser en typisk dag slik ut: Frokost: havregrøt, eller to stk brødskiver som beskrevet over: 300 kcal Lunsj: yoghurt med litt frukt eller grønnsaker ved siden av: 250 kcal Middag: ca 200 g proteiner (kjøtt, fisk), litt ris/pasta/potet, masse grønnsaker: 500 kcal Kveldsmat: 3 stk knekkebrød med leverpostei ca 200 kcal. Da har jeg ca 300 kcal til fordeling til kaloriholdig drikke, som melk, juice, eller smoothie Anonymkode: ce0f8...157 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Del Skrevet 29. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser brød og knekkebrød hver dag. Ned 15 kg siden april. Anonymkode: 79152...702 Hvor mange kcal ligger du på om dagen totalt? Anonymkode: cae82...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 29. november 2019 #8 Del Skrevet 29. november 2019 Jeg forsøker å bytte ut brød med knekkebrød, for som du sier er brød ekstremt lite mettende og velter hele kcal-lasset. Problemet mitt er at jeg ikke liker knekkebrød eller proteinrundstykker eller noe som helst slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Del Skrevet 29. november 2019 Kunne ikke spise brød før jeg begynte å bake surdeigsbrød. Av vanlig brød går jeg opp i vekt, pluss at jeg blir vanvittig oppblåst og får problemer med fordøyelsen. Anonymkode: 22e57...e5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Del Skrevet 29. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kcal ligger du på om dagen totalt? Anonymkode: cae82...f43 1500 når jeg gikk ned. 2000 nå tror jeg. Er på stabilisering. Har coach som har laget matplan til meg. Så jeg kommer ikke til å dele innholdet i den. Anonymkode: 79152...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 29. november 2019 #11 Del Skrevet 29. november 2019 Nope, men nå spiser jeg ikke brød uansett. Holder meg heller til knekkebrød da jeg lettere blir mett av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 29. november 2019 #12 Del Skrevet 29. november 2019 Kommer helt an på brødtypen, størrelse og vekt. Jeg velger grovt brød, skjærer det opp på butikken (gir tynnere skiver), unngår smør, bruker philadelfia light som smør under kjøttpålegg. Spiser sjeldent vanlig gulost som pålegg (for mye kalorier), men grønnsaker, egg, kjøttpålegg, leverpostei, makrell. Kommer som regel ut på 300-350 kalorier på den måten + 1,5-2dl melk så gir det en god frokost som holder meg mett lenge. Kun brødskive med smør og ost gir ikke nok næring for min del, må ha mer proteiner og grønnsaker for volumet sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #13 Del Skrevet 29. november 2019 Spiser brød, men ikke smør og ost. Bruker grønnsaker og hummus feks. Anonymkode: 499cb...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #14 Del Skrevet 29. november 2019 Til dem som mener at brød er lite mettende, det går an å bake selv og få skikkelig grovt klibrød som både metter og smaker godt. Brødmåltider i en diett går helt fint. Det er mengden det kommer an på og pålegget. Anonymkode: f8688...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #15 Del Skrevet 29. november 2019 Frokost: Havregrøt med mandelmelk, proteinpulver, chiafrø, gresskarkjerner, peanøttsmør og blåbær: 450 kcal Lunsj: 3 rugsprø med 1/4 avokado, 1 kokt egg, leverpostei eller makrell i tomat + en skyr og klementin og noe grønnsaker (ofte agurk, eller cherrytomater). 550 kcal Mellommåltid: Proteinbar 200 kcal Middag: Varierer, men ofte laks med grønnsaker (dampet brokkoli og rosenkål) og kyllingfilet med søtpotetfries og grønnsaker Høres kanskje kjedelig ut, men jeg blir ikke så fort lei av mat. Hvis jeg blir det, varierer jeg litt med pålegg eller middag, men holder meg stort sett innenfor 1500 kcal Anonymkode: e2c4f...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #16 Del Skrevet 29. november 2019 Teller ikke kalorier, men Frokost: én skive eller ett knekkebrød uten smør med pålegg eller havregrøt fra 1 dl havregryn Lunsj: Fire skiver, to med leverpostei og agurk, to med honning. (Ikke mye pålegg) Middag: I underkant av 100 g proteiner (kjøtt, fisk...), fyll som ris, pasta eller potet og grønsaker. Kvelds: Av og til noe bakeverk fra frysen, av og til tre sjokoladebiter, av og til 50 g potetgull, eller noe tilsvarende. Dersom det har vært pannekaker eller komper eller noe til middag, hender det jeg og mannen deler en halv frossenpizza. Anonymkode: c589b...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. november 2019 #17 Del Skrevet 29. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg unngår brødmat fra butikk i hverdagen når jeg går ned i vekt, men jeg lager gjerne selv. Feks proteinrundstykker: https://www.treningsfrue.no/2016/03/19/verdens-enkleste-proteinrundstykker/ Anonymkode: f56c5...748 Tipper disse er minst like kaloririke som brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #18 Del Skrevet 29. november 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Tipper disse er minst like kaloririke som brød. Alt av grovt, knekkebrød, rugbrød, proteinbrød, er normalt mer kaloririkt en klassisk butikkbrød. Forskjellen for mange er at man holder seg mett mye lengre. Og spiser mindre mengder, da det oppfattes mer mettende/tett. Grov pizzabunn eller grove lefser, for eksempel. Mer kaloririkt. Men mange velger det likevel da det fører til at man spiser mindre for å bli mett. Anonymkode: 4ea2c...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #19 Del Skrevet 29. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 1500 når jeg gikk ned. 2000 nå tror jeg. Er på stabilisering. Har coach som har laget matplan til meg. Så jeg kommer ikke til å dele innholdet i den. Anonymkode: 79152...702 Skjønner. Du kan selvsagt gå ned i vekt med brødmat; det er jo totalen det kommer an på uansett. Min erfaring er likevel at brødmat og pålegg kan være ganske så kaloritett (mer en mange kanskje tror), og derfor ikke helt verdt det for min del. Brødmat trigger også ganske greit sulten min da jeg synes det er så godt. Holder liksom ikke med én-to skive med sparsomt pålegg. I tillegg liker jeg å ha mest mulig kalorier i middagen. Derfor var jeg nysgjerrig på hvordan dere som har brødmat som en del av hverdagskosten deres får det til å fungere; om de begrenser inntaket / valg av pålegg / hvor mange brødmåltider etc 😊 Anonymkode: cae82...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justloseit Skrevet 29. november 2019 #20 Del Skrevet 29. november 2019 For meg er det ikke noe problem. Jeg bruker å spise tre måltider à 500 kcal. Da er gjerne ett av dem 3 brødskiver med pålegg for ca. 500 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå