AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...? Anonymkode: c5838...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Del Skrevet 27. november 2019 Det er ikke å forvente synes jeg ikke, feilen din var ikke stor i det hele tatt selvom du absolutt burde gi tegn når du skal svinge av. Sjåføren bak deg bør jo være årvåken og følge med foran seg, såfremst han/hun gjorde det ville jo vedkommende sett at du bremset ned Anonymkode: 213c1...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 27. november 2019 #3 Del Skrevet 27. november 2019 (endret) Blink og brems gir to ulike signaler. Du skal blinke fem sekunder før sving. Det gir signal til andre om at du kommer til å bremse og skal svinge av om kort tid. Da skjønner du at når du ikke blinker, så kommer bremsingen mer brått på, som kan være livsfarlig. Det er en grunn til at boten er 2600 kroner for å unnlate å blinke. Folk som ikke blinker viser at de har vansker med å samhandle med andre mennesker. Endret 27. november 2019 av Horten Market 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 27. november 2019 #4 Del Skrevet 27. november 2019 Enkelt kjører helt oppi ræven på deg. Så hvis du bremser og de kjører på deg er det dems skyld. Uavhengig av blinklys. Noen er idioter på veiene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 27. november 2019 #5 Del Skrevet 27. november 2019 Rart det der at enkelte folk glemmer alt av teori de har lært med en gang de får kortet i hånden og bilen ut på veien. Og så oppfører seg som om de eier veiene årene fremover. Er jo en grunn det er fastsatte regler man må følge. Virker som det fleste sliter med er samhandling i trafikken, utålmodighet, ikke blinke i tide eller i det hele tatt og uforsvarlig kjøring. Ikke overraskende at trafikkuhellene øker når første snøen eller frosten kommer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Del Skrevet 27. november 2019 Bilisten bak ble vel skremt hen og da? Det er fryktelig frustrerende når folk ikke bruker blinklys, både for bilister og for de som går/sykler. Anonymkode: e2265...5f1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Del Skrevet 27. november 2019 Det er ikke en "godkjent" situasjon å bruke hornet i, men jeg synes det er ganske forståelig likevel. Bruk det j... blinklyset! Anonymkode: 2152f...fc5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 27. november 2019 #8 Del Skrevet 27. november 2019 Bilisten brukte vel hornet så han skulle være sikker på at du så fingeren. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troverdigheten Skrevet 27. november 2019 #9 Del Skrevet 27. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...? Anonymkode: c5838...c27 Sitter du mye og tenker over småting som skjer deg i hverdagen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 27. november 2019 #10 Del Skrevet 27. november 2019 (endret) Skjønner tuteren, ville ikke tutet selv, bare bannet, man legger jo opp eget Kjøremønster etter hva andre gjør, og mye trygghet og sikkerhet ligger i det å kunne stole på at andre i trafikken gjør ting tydelig og riktig, men skjønner du syns det var ekkelt. Innimellom gjør man feil. Alle har surret med blinklys på en eller annen måte. Endret 27. november 2019 av Krampus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 27. november 2019 #11 Del Skrevet 27. november 2019 Er irriterende med folk som ikke blinker. Dette blir fort en vane du tar med deg i alle trafikkerte situasjoner. Så en gang skal kanskje en bil ut fra der du skal inn , men når du ikke blinker tror de at du skal videre og de blir der stående. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #12 Del Skrevet 27. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...? Anonymkode: c5838...c27 Ja, så stor er feilen din. Er det virkelig så vanskelig å bruke blinklyset? Anonymkode: 014a4...bf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 27. november 2019 #13 Del Skrevet 27. november 2019 Så glemmer du kanskje ikke blinklyset neste gang. (Hva er egentlig det jævla problemet med å bruke blinklys? Er dere redde for overforbruk av blinklysolje, eller er det strømmen som har blitt for dyr?) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troverdigheten Skrevet 27. november 2019 #14 Del Skrevet 27. november 2019 5 minutter siden, Petra75 skrev: Så glemmer du kanskje ikke blinklyset neste gang. (Hva er egentlig det jævla problemet med å bruke blinklys? Er dere redde for overforbruk av blinklysolje, eller er det strømmen som har blitt for dyr?) Så sant, så sant. Jeg blinker selv når det ikke er en bil i syns omkrets, det er tross alt bare en innarbeidet vane. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. november 2019 #15 Del Skrevet 27. november 2019 Det er veldig irriterende med folk som ikke bruker blinklys. Skjønner godt at han fløytet på deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 27. november 2019 #16 Del Skrevet 27. november 2019 Sett nå på det jævla blinklyset - før du bremser ned! Jeg tuter også på sånne idioter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 27. november 2019 #17 Del Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, Troverdigheten skrev: Så sant, så sant. Jeg blinker selv når det ikke er en bil i syns omkrets, det er tross alt bare en innarbeidet vane. Nettopp. Det koster ikke en halv kalori å blinke. Får man det inn i blodet blinker man uten å tenke over det. Så slipper man frustrasjonen hos alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #18 Del Skrevet 27. november 2019 https://www.adressa.no/bil/Dette-irriterer-nordmenn-seg-mest-over-i-trafikken_-ifolge-fersk-undersokelse-12640b.html Anonymkode: 73897...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #19 Del Skrevet 28. november 2019 +1 til tuteren. Hvor vanskelig skal det være å følge pisseenkle regler, egentlig? Anonymkode: 27688...52d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #20 Del Skrevet 28. november 2019 Gjør som du lærte på trafikkskolen og bruk blinklys fra nå av. Så slipper du sånne situasjoner👍 Anonymkode: 362fc...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå