Gå til innhold

En som tuta langt og hardt pga ingen blinklys i sving


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...?

Anonymkode: c5838...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke å forvente synes jeg ikke, feilen din var ikke stor i det hele tatt selvom du absolutt burde gi tegn når du skal svinge av. Sjåføren bak deg bør jo være årvåken og følge med foran seg, såfremst han/hun gjorde det ville jo vedkommende sett at du bremset ned

Anonymkode: 213c1...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blink og brems gir to ulike signaler. Du skal blinke fem sekunder før sving. Det gir signal til andre om at du kommer til å bremse og skal svinge av om kort tid. Da skjønner du at når du ikke blinker, så kommer bremsingen mer brått på, som kan være livsfarlig. Det er en grunn til at boten er 2600 kroner for å unnlate å blinke.

Folk som ikke blinker viser at de har vansker med å samhandle med andre mennesker.

Endret av Horten Market
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt kjører helt oppi ræven på deg. Så hvis du bremser og de kjører på deg er det dems skyld. Uavhengig av blinklys.  Noen er idioter på veiene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der at enkelte folk glemmer alt av teori de har lært med en gang de får kortet i hånden og bilen ut på veien. Og så oppfører seg som om de eier veiene årene fremover. Er jo en grunn det er fastsatte regler man må følge. Virker som det fleste sliter med er samhandling i trafikken, utålmodighet, ikke blinke i tide eller i det hele tatt og uforsvarlig kjøring. Ikke overraskende at trafikkuhellene øker når første snøen eller frosten kommer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilisten bak ble vel skremt hen og da? Det er fryktelig frustrerende når folk ikke bruker blinklys, både for bilister og for de som går/sykler. 

Anonymkode: e2265...5f1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en "godkjent" situasjon å bruke hornet i, men jeg synes det er ganske forståelig likevel. 

Bruk det j... blinklyset! 

Anonymkode: 2152f...fc5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...?

Anonymkode: c5838...c27

Sitter du mye og tenker over småting som skjer deg i hverdagen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tuteren, ville ikke tutet selv, bare bannet, man legger jo opp eget Kjøremønster etter hva andre gjør, og mye trygghet og sikkerhet ligger i det å kunne stole på at andre i trafikken gjør ting tydelig og riktig, men skjønner du syns det var ekkelt. Innimellom gjør man feil. Alle har surret med blinklys på en eller annen måte. 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er irriterende med folk som ikke blinker. Dette blir fort en vane du tar med deg i alle trafikkerte situasjoner. Så en gang skal kanskje en bil ut fra der du skal inn , men når du ikke blinker tror de at du skal videre og de blir der stående. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte i 50 km/t og skulle ta en høyresving, så bremset litt rett før svinget, og han som kjørte bak meg tuta skikkelig langt og hardt, skremte vettet av meg. Er det å forvente, eller var feilen min såpass stor...?

Anonymkode: c5838...c27

Ja, så stor er feilen din. Er det virkelig så vanskelig å bruke blinklyset? 

Anonymkode: 014a4...bf9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glemmer du kanskje ikke blinklyset neste gang.

(Hva er egentlig det jævla problemet med å bruke blinklys? Er dere redde for overforbruk av blinklysolje, eller er det strømmen som har blitt for dyr?)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Petra75 skrev:

Så glemmer du kanskje ikke blinklyset neste gang.

(Hva er egentlig det jævla problemet med å bruke blinklys? Er dere redde for overforbruk av blinklysolje, eller er det strømmen som har blitt for dyr?)

Så sant, så sant. Jeg blinker selv når det ikke er en bil i syns omkrets, det er tross alt bare en innarbeidet vane.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig irriterende med folk som ikke bruker blinklys. Skjønner godt at han fløytet på deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Troverdigheten skrev:

Så sant, så sant. Jeg blinker selv når det ikke er en bil i syns omkrets, det er tross alt bare en innarbeidet vane.

Nettopp. Det koster ikke en halv kalori å blinke. Får man det inn i blodet blinker man uten å tenke over det. Så slipper man frustrasjonen hos alle andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 til tuteren. Hvor vanskelig skal det være å følge pisseenkle regler, egentlig?

Anonymkode: 27688...52d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du lærte på trafikkskolen og bruk blinklys fra nå av. Så slipper du sånne situasjoner👍

Anonymkode: 362fc...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...