Gå til innhold

Definerte magemuskler som kvinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg kunne aldri fått det.  Har hatt en bmi på 18 og da hadde jeg fremdeles magefett.  Er nok ikke oppnåelig for alle. 

Jeg tror alle kan få det om de gidder legge ned urimelig mye tid og arbeid i noe som ikke betyr en dritt. Men jeg tror og dette i aller høyeste grad handler om naturlig fettdeponering. Jeg har flat, definert mage og har aldri trent styrke engang. Ikke har jeg verdens beste kosthold eller livsstil heller. Den har bare alltid vært sånn. 

Anonymkode: 74666...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

får veldig fort synlige muskler på magen. men jeg har lite fett rundt midjen og har alltid hatt det

Anonymkode: dcb2b...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 10.39, Beeblebrox skrev:

Du har definitivt skjønt greia! :opplyser: :Nikke:

Nå er jo ikke jeg noen spesialist, men når damer begynner å få "manne-pack" så tror jeg den jevne kvinnen gjerne ligger å vipper på grensen til å miste mensen, og/eller få andre hormonforstyrrelser. Kan si at det er å ha "skjønt greia" og/eller noe å streve etter.   JAffal ikke om målet er å være sunn...

Ikke ser det bra ut heller, men smaken er jo forskjellig...

neida, vi mister verken mensen eller kommer i stemmeskifte. hormonene mine er og i balanse til og med

Anonymkode: dcb2b...3ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kommer vel litt an på gener også. Vi er skrudd sammen forskjellig. 

Anonymkode: 69fef...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 10.12, bodyhack_petter skrev:

Det kommer veldig an på, både anatomien på magemusklene, hvor sentralisert fettlagring du har osv.

Dypere magemuskler vil synes bedre ved høyere fettprosent og noen lagrer mer fett på magen enn andre som igjen gjør at man må bed i en lavere fettprosent.

Jeg vil tro de fleste damer har synlige magemuskler på 17-18% fett, mange før det, og sikkert noen etter.

Jeg hadde ikke det på 12,6 i hver fall. Måtte sikkert vært nede i mins 10, og det hadde blitt usunt for min del. Folk er forskjellige :) 

Anonymkode: 47ef5...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke det på 12,6 i hver fall. Måtte sikkert vært nede i mins 10, og det hadde blitt usunt for min del. Folk er forskjellige :) 

Da er det nok fettmålingen det er noe galt med. Er du nede på 10% som jente er du basically helt «ripped» dvs med synlige tverrstriper på  musklaturen over alt. 12,6 % er ikke veldig langt unna, og du vil definitivt ha synlige magemuskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lav fettprosent på kvinner er ikke bra for helsa 🙂

Måling av fettprosent skjer jo som regel med tanita-maskinen, som ikke er til å stole på i heletatt.

Sixpack er ikke fint heller.

Anonymkode: b5033...3d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bodyhack_petter skrev:

Da er det nok fettmålingen det er noe galt med. Er du nede på 10% som jente er du basically helt «ripped» dvs med synlige tverrstriper på  musklaturen over alt. 12,6 % er ikke veldig langt unna, og du vil definitivt ha synlige magemuskler.

Jeg hadde ikke mye mage på den tida for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo variere fra kvinne til kvinne hvordan magen ser ut og hvor lett det er å miste fett der, ut ifra hvordan fettet legger seg på kroppen. Jeg kjenner kvinner som har smale hofter, brede skuldre og synlige magemuskler, og det kommer lettere for dem.

Hvis det ikke kommer lett for deg - fint. Jeg synes personlig litt hofter og rumpe, og en flat mage uten veldig synlige muskler er penest. Det er fint å være i form, men six pack er ikke spesielt feminint. 

Anonymkode: 45e0c...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis såkalt vaskebrettmage. 8-pack er riktigere enn 6-pack. Trenger ikke ha veldig lav fettprosent for det, eller veldig lav BMI. Har aldri målt fettprosenten min, men har aldri mistet mensen i hvert fall. Jeg mister stort sett alt fettet på magen når jeg kutter alt av korn, melkeprodukter og sukker. Da ser man blodårene på magen, liksom. Når jeg flekser ser man magerutene samme hva jeg spiser, men jeg spiser nok godt over snitt sunt uansett, liker rett og slett ikke junk.

Er generelt mer definert enn mange kvinner. Trener meg fullstendig gjennomsvett i snitt tre ganger i uken, så ikke så voldsomt mye trening, men er stort sett nøye med kosthold. Spiser mye mat, men ikke noe særlig usunn mat. Spiser av og til brød, pasta, iskrem, øl, vin, så ikke superstrikt, men det er jo ikke det daglige kostholdet mitt.

Vet ikke om det er så vanskelig for kvinner å få definerte mageruter - de fleste kvinner jeg kjenner er ganske opptatt av å «kose seg» (= usunn mat...) Men jeg tror det er mye genetikk. Mannen er dødsmisunnelig på at jeg blir «definert bare jeg tenker på å løfte tungt».

Anonymkode: 2a995...8cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Herregud så lav fettprosent folk har her på kommentar feltet !

Jeg startet med trening og helse siden 2018 januar, og da hadde jeg fettprosent på 33% !  ( 158 cm og 59kg) nå veier jeg 48.5 kg og har fettprosent på 20%... så det betyr jeg må miste mye mer.. dette tar sykt mye tid men jaja, har vist ikke så mye kunnskap om fettprosent og alt det

Anonymkode: dafa8...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde synlige magemuskler, men kanskje ikke helt klart definert sixpack på BMI 20 og fettprosent på 17 (målt med dexa). Nå har jeg BMI 19,5 og tipper fettprosenten er lavere enn 17. Har hvertfall definerte ruter og synlige blodårer både på magen og over/underarmer. 

Føler ikke at jeg egentlig gjør en innsats for det, men jeg løper mye og går langrenn, pluss at jeg har hest som hobby. Og kostholdet er helt forferdelig med alt for mye potetgull og godteri. 

Mensen er stort sett fraværende, så jeg bør nok helt sikkert legge på meg litt, men det er ikke så lett. 

Anonymkode: 2c5f8...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...