Gå til innhold

Lån fra husbanken med gjeld/betalingsanmerkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å få lån fra husbanken med betalingsanmerkning? Lurer på om det er mulig om man har det, men også har evne til å betjene et lån i tillegg? Er ikke snakk om høy gjeld. Evt. kan det bli "bakt inn/betalt ut" med boliglånet? Og hvor mye er det mulig å få men en inntekt på underkantet 300 000kr. (ønsker ikke kommentarer på at gjeld burde være betalt først, det er ikke det jeg lurer på)

Anonymkode: f0d69...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husbanken vil selvsagt ikke låne deg mer enn huset er verdt. Å bake inn lån i huslånet er for personer med egenkapital i boligen. Hvis du har egenkapital kan du jo bare betale gjelden. 

Du vil vel neppe få mer enn en million, hvis vi antar du ikke har barn og ikke har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husbanklån kan du få selv om du har betalingsanmerkninger. De ser på din betjeningsevne. Dersom du låner to millioner til bolig blir det rundt 8000 du må betale i boliglån hver måned. 

Anonymkode: 20971...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at man får lån hvis man har masse inkasso liggende..

Anonymkode: 39ba6...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er avhengig av egenkapital. Har du barn? Studiegjeld? Alt teller med.

tipper du kan få 1.2mill Max.

2mill = 8300kr mnd ca.

Anonymkode: 697fc...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt. kan det bli "bakt inn/betalt ut" med boliglånet?

Nei, Husbanken refinansierer ikke. Og i min kommune får man ikke lån om man har et par tusen i kredittkortgjeld engang, her måtte jeg betalte ned alle andre lån og si opp kredittkortene før søknaden ble vurdert.

Anonymkode: 313c0...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...