Jente_1991 Skrevet 4. januar #601 Del Skrevet 4. januar Umerket reklame på snap. Reklamere for kjøkkenmaskin nylig. Brukes til å lage rundstykker i dag, men ikke merket som reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 5. januar #602 Del Skrevet 5. januar Jente_1991 skrev (2 timer siden): Umerket reklame på snap. Reklamere for kjøkkenmaskin nylig. Brukes til å lage rundstykker i dag, men ikke merket som reklame. Hun er helt ram på det. Har en kompis som jobbet på et sted som sponset henne ganske bra med noe utstyr. Det nevnte hun en gang i en story. Men utstyret ble flittig brukt og vist frem i SOME en periode etter dette uten at bedriften ble nevnt med et eneste ord eller at det var spons/reklame. Når bedriften sa fra om dette og at dette ikke var etter loven, mente hun at de kunne bare betale penger for hver gang så skulle hun nevne bedriften hver gang utstyret ble vist. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. januar #603 Del Skrevet 9. januar Nicky B skrev (På 5.1.2025 den 2.23): Hun er helt ram på det. Har en kompis som jobbet på et sted som sponset henne ganske bra med noe utstyr. Det nevnte hun en gang i en story. Men utstyret ble flittig brukt og vist frem i SOME en periode etter dette uten at bedriften ble nevnt med et eneste ord eller at det var spons/reklame. Når bedriften sa fra om dette og at dette ikke var etter loven, mente hun at de kunne bare betale penger for hver gang så skulle hun nevne bedriften hver gang utstyret ble vist. Nå er det ikke kun av respekt for samarbeidspartner at influenseren skal merke innlegg hvor det fremkommer *noe* hun har fått som gave/til redusert pris/oppnådd en fordel rundt som ikke andre også har tilgang til, det gjelder også overfor forbrukere eller følgere. Altså meg og deg. Skjult reklame er ikke lovlig i Norge, og derfor skal f.eks utstyret hun har fått merkes med reklame hver gang det er synlig i hennes kanaler, så lenge utstyret har markedsføringsverdi. En vanlig vurdering av hvor lenge dette er, kan være så lenge det er i salg i butikken. Dette vet nok Camilla meget godt etter mange år i bransjen, men enkelte mener seg hevet over alminnelige lover og regler, og dessverre finnes det ikke midler offentlig til å slå ned på slike som henne. Spyr litt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9. februar #604 Del Skrevet 9. februar 10 poeng til Petter Katastrofe for å gjøre ett poeng ut av Camilla Lorentzen også selv tjener penger på andres helse og matvaner! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 10. februar #605 Del Skrevet 10. februar mereo skrev (På 9.2.2025 den 15.20): 10 poeng til Petter Katastrofe for å gjøre ett poeng ut av Camilla Lorentzen også selv tjener penger på andres helse og matvaner! Ja men samtidig et lite motargument. 16 ukers er jo ikke no billig opplegg det heller, om jeg vill kjøpe meg full helsesjekk, pt, kostrådgiver, medlemskap på studio så kommer jeg opp i ganske svimlende summer🤷♀️ Dessuten så tviler jeg på at folk som jobber 9-16 med en unge eller to klarer å ha like mye fokus som dem har i programmet. Synes begge sider både har rett og feil på hver sin måte. Men føler Camilla hvertfall passer bedre for folk med spiseproblematikk/psykiske problemer osv, noe som også er hennes "taget audience". Og det har blitt mye slanking i monitor, mye pro-ana materiale på nett osv. Hvis målet med 16ukers er at du skal føle deg bedre, hvorfor må resultater måles i alt av dippedutter og dingser og grafer, cm, kg, fysisk alder osv. Hvorfor ikke kun måle om mennesket har fått en bedre hverdag? Selfølgelig blir det kjedelig tv, men 16 ukers hardslanking er også jævlig kjedelig 🤣 Dessuten så er det faktisk påvist at mange av dem som slanker seg med hjelp av diett som regel går opp igjen, med renter. Så det å først slanke seg 16 uker for å så legge om til "hverdag" igjen er for meg litt bak mål. Hva med å gi dem rutiner man kan ha livet ut med en gang? Litt som luksusfellen. Får fortsatt biggest loser vibber av 16 ukers. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 10. februar #606 Del Skrevet 10. februar Niffler skrev (3 minutter siden): Ja men samtidig et lite motargument. 16 ukers er jo ikke no billig opplegg det heller, om jeg vill kjøpe meg full helsesjekk, pt, kostrådgiver, medlemskap på studio så kommer jeg opp i ganske svimlende summer🤷♀️ Dessuten så tviler jeg på at folk som jobber 9-16 med en unge eller to klarer å ha like mye fokus som dem har i programmet. Synes begge sider både har rett og feil på hver sin måte. Men føler Camilla hvertfall passer bedre for folk med spiseproblematikk/psykiske problemer osv, noe som også er hennes "taget audience". Og det har blitt mye slanking i monitor, mye pro-ana materiale på nett osv. Hvis målet med 16ukers er at du skal føle deg bedre, hvorfor må resultater måles i alt av dippedutter og dingser og grafer, cm, kg, fysisk alder osv. Hvorfor ikke kun måle om mennesket har fått en bedre hverdag? Selfølgelig blir det kjedelig tv, men 16 ukers hardslanking er også jævlig kjedelig 🤣 Dessuten så er det faktisk påvist at mange av dem som slanker seg med hjelp av diett som regel går opp igjen, med renter. Så det å først slanke seg 16 uker for å så legge om til "hverdag" igjen er for meg litt bak mål. Hva med å gi dem rutiner man kan ha livet ut med en gang? Litt som luksusfellen. Får fortsatt biggest loser vibber av 16 ukers. Vi andre har ikke influensere tidsklemme for å si det sånn 😂 Jeg bare synes hun går veldig hardt ut, når hun i teorien livnærer seg på akkurat samme «konsept». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 10. februar #607 Del Skrevet 10. februar mereo skrev (8 minutter siden): Vi andre har ikke influensere tidsklemme for å si det sånn 😂 Jeg bare synes hun går veldig hardt ut, når hun i teorien livnærer seg på akkurat samme «konsept». Ja jo kan jo se den 😅 Men alle i 16 ukers får da ganske saftig lønning for å være med også. Føler alle selger sjela si litt om dagen. Skjønner ikke hvordan det kan være så mange pt og coacher som driver på. Og alle ser ut til å tjene ganske fett 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 10. februar #608 Del Skrevet 10. februar Niffler skrev (55 minutter siden): Ja jo kan jo se den 😅 Men alle i 16 ukers får da ganske saftig lønning for å være med også. Føler alle selger sjela si litt om dagen. Skjønner ikke hvordan det kan være så mange pt og coacher som driver på. Og alle ser ut til å tjene ganske fett 😳 Hadde vært med gratis for min egen del om de hadde gitt meg samme oppfølgning 🫣😬 Nei, det har jeg lurt på generelt med influensere skal jeg være ærlig! For det er til salt i maten og enda litt til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 11. februar #609 Del Skrevet 11. februar Niffler skrev (På 10.2.2025 den 17.14): Hva med å gi dem rutiner man kan ha livet ut med en gang? Litt som luksusfellen. Får fortsatt biggest loser vibber av 16 ukers. De er jo tydelige på at det er et hardt regime for å nullstille/bryte vaner. Også legger man til det man savner etterpå. Det var mye snakk om alkohol/ikke alkohol der gruppa hadde delt seg i hvit periode og "må unne meg noe" og argumenter for og imot om man skulle ha rutiner å leve videre på eller stramme helt inn for å balansere etter 16 uker. Her hjemme diskuterte vi at vi synes tittelen er skikkelig teit, er det et helvete å trene hver dag, spise skikkelig mat og revurdere inaktiviteten, alkoholen og junk? Det er tøft å snu uvaner, men er det synd på voksne folk som ikke bare skal dumpe ned i sofaen og scrolle mens de dytter innpå med ostepop? Hvordan er dette noe som skal være usunt kroppsfokus? De snakker om forholdet mellom fett/muskler, tar blodprøver og ser på livsstilssykdommer. En av deltakerne skal tom fokusere på å holde vekta! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 11. februar #610 Del Skrevet 11. februar Summeer skrev (3 timer siden): De er jo tydelige på at det er et hardt regime for å nullstille/bryte vaner. Også legger man til det man savner etterpå. Det var mye snakk om alkohol/ikke alkohol der gruppa hadde delt seg i hvit periode og "må unne meg noe" og argumenter for og imot om man skulle ha rutiner å leve videre på eller stramme helt inn for å balansere etter 16 uker. Her hjemme diskuterte vi at vi synes tittelen er skikkelig teit, er det et helvete å trene hver dag, spise skikkelig mat og revurdere inaktiviteten, alkoholen og junk? Det er tøft å snu uvaner, men er det synd på voksne folk som ikke bare skal dumpe ned i sofaen og scrolle mens de dytter innpå med ostepop? Hvordan er dette noe som skal være usunt kroppsfokus? De snakker om forholdet mellom fett/muskler, tar blodprøver og ser på livsstilssykdommer. En av deltakerne skal tom fokusere på å holde vekta! Ja tittelen er helt teit. Kanskje den er med å bygger opp under at opplegget er "ekstremt". Men trene hver dag er jo ikke noe som er "normalen" for folk flest. Levemåten dems er jo dårlig i fremkant av programmet, ellers føler jeg ikke dem hadde vært med. Så ja, gode rutiner skal skapes og vonde skal brytes. Det er bare så ekstremt å gjøre ALT på en gang, hvertfall for meg. Det er lettere å begynne i det små, også ta ann nye utfordringer når man har mestret noe. Litt fare for at det blir "alt eller ingenting " av slike ting. Så er det jo faktisk sånn att både staysman og Jan Tore har i ettertid sagt at opplegget var litt for ekstremt. Hvis ikke jeg tar helt feil her nå. Hvertfall Stian har jo vært ærlig med at han fikk et dårlig forhold til mat etter programmet. Om det er pga dårlig oppfølging eller bare det at opplegget var for ekstremt, det kan ikke jeg vite. Men litt redflag vill jeg si det er. Er jo mye som ikke vises i programmet og, så vi vet jo ikke hva som faktisk skjer bak kulissene. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 11. februar #611 Del Skrevet 11. februar Niffler skrev (6 minutter siden): Ja tittelen er helt teit. Kanskje den er med å bygger opp under at opplegget er "ekstremt". Men trene hver dag er jo ikke noe som er "normalen" for folk flest. Levemåten dems er jo dårlig i fremkant av programmet, ellers føler jeg ikke dem hadde vært med. Så ja, gode rutiner skal skapes og vonde skal brytes. Det er bare så ekstremt å gjøre ALT på en gang, hvertfall for meg. Det er lettere å begynne i det små, også ta ann nye utfordringer når man har mestret noe. Litt fare for at det blir "alt eller ingenting " av slike ting. Så er det jo faktisk sånn att både staysman og Jan Tore har i ettertid sagt at opplegget var litt for ekstremt. Hvis ikke jeg tar helt feil her nå. Hvertfall Stian har jo vært ærlig med at han fikk et dårlig forhold til mat etter programmet. Om det er pga dårlig oppfølging eller bare det at opplegget var for ekstremt, det kan ikke jeg vite. Men litt redflag vill jeg si det er. Er jo mye som ikke vises i programmet og, så vi vet jo ikke hva som faktisk skjer bak kulissene. Stian er med i denne sesongen og snakker om akkurat det med at det ble så ekstremt at det gikk utover prestasjonen hans, og at med nok mat løfter han bedre. Så jeg synes programmet møter kritikk og betenkeligheter på en god måte og gir det sendetid. I motsetning til de fleste influencere som blokkerer og sletter 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 11. februar #612 Del Skrevet 11. februar Summeer skrev (6 minutter siden): Stian er med i denne sesongen og snakker om akkurat det med at det ble så ekstremt at det gikk utover prestasjonen hans, og at med nok mat løfter han bedre. Så jeg synes programmet møter kritikk og betenkeligheter på en god måte og gir det sendetid. I motsetning til de fleste influencere som blokkerer og sletter 😆 Ja det er fint, ikke sett så mye av sesongen, synes liksom etter et par sesonger at det går i det samme og blir kjedelig. Tror heller ikke jeg så ferdig sist sesong 🤣 Men ja du sier noe, er mye blokkering av kritikk om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet 11. februar #613 Del Skrevet 11. februar Jeg liker veldig godt programmet! De er voksne folk, de er frivillig med og de får oppfølging av fagfolk. Jeg ser ikke problemet og plukker selv opp mange gode tips 😊 At Staysman synes det ble ekstremt, kan ha flere årsaker. Noen får jo veldig konkurranseinstinkt f.eks. Jeg sier det ikke for å unnskylde programmet, men det er ingen som er tvunget til dette her. Leste for øvrig ny artikkel i VG om Staysman og synes det er flott at han setter lys på hvor ekstrem man kan bli i hodet av mat og trening, tv-program eller ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet 19. februar #614 Del Skrevet 19. februar Mener de virkelig at de ikke eksponerer barnet ved å ha på filter foran ansikt? Han er daglig foran kamera. Daglig får han mobilen stilt opp, hvor han må stå å lære daglig dagse gjøremål mens mamma prater til tlf🥴 Jeg tipper gode IT-folk, eller andre nerder klarer å fjerne det filteret selv med dagens tek. Så skummelt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 19. februar #615 Del Skrevet 19. februar SeBraHaHa skrev (6 minutter siden): Mener de virkelig at de ikke eksponerer barnet ved å ha på filter foran ansikt? Han er daglig foran kamera. Daglig får han mobilen stilt opp, hvor han må stå å lære daglig dagse gjøremål mens mamma prater til tlf🥴 Jeg tipper gode IT-folk, eller andre nerder klarer å fjerne det filteret selv med dagens tek. Så skummelt! Camilla er jo dronninga av dobbeltmoral, så ikke overraskende at logikken der i gården er fraværende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 19. februar #616 Del Skrevet 19. februar Niffler skrev (På 11.2.2025 den 21.05): Så er det jo faktisk sånn att både staysman og Jan Tore har i ettertid sagt at opplegget var litt for ekstremt. Hvis ikke jeg tar helt feil her nå. Hvertfall Stian har jo vært ærlig med at han fikk et dårlig forhold til mat etter programmet. Om det er pga dårlig oppfølging eller bare det at opplegget var for ekstremt, det kan ikke jeg vite. Men litt redflag vill jeg si det er. Er jo mye som ikke vises i programmet og, så vi vet jo ikke hva som faktisk skjer bak kulissene. De er jo ganske klare på at man MÅ spise nok i programmet nå. Om da noen som feks. Staysman velger å ikke følge det så er jo ikke det programmets feil. De prøver jo å opplyse om at det er viktig å spise sunn mat i moderate mengder. I de første sesongene så var det jo mer ekstremt med proteindrikker og lavt inntak av kalorier - det har de gått bort fra. Uansett som overvektig har man ikke vondt av en periode med lavt kalorinntak - her snakker man om 16 uker. Husker ikke helt ordrett men Liva snakker jo ganske bra om det. Man må faktisk adressere at det er ganske mange overvektige og det må være lov å si at det kan være lurt å ikke spise hva man vil - mange livsstilssykdommer skyldes jo dårlig kosthold. Følger ikke så godt med på hva Camilla sier - men har inntrykk av at hun da mener man skal spise hva man vil og at man ikke skal kunne påpeke usunne vaner / overvektig kropp. Det er hovedfokuset til programmet - man skal lære seg å spise et sunt kosthold. I noen uker med forholdsvis kontrollert inntak med tanke på vektnedgang - deretter fortsatt sunt kosthold men med vanlige mengder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 24. februar #617 Del Skrevet 24. februar SeBraHaHa skrev (På 19.2.2025 den 8.20): Mener de virkelig at de ikke eksponerer barnet ved å ha på filter foran ansikt? Han er daglig foran kamera. Daglig får han mobilen stilt opp, hvor han må stå å lære daglig dagse gjøremål mens mamma prater til tlf🥴 Jeg tipper gode IT-folk, eller andre nerder klarer å fjerne det filteret selv med dagens tek. Så skummelt! Hvordan klarte du å få noe såpass positivt til å høres så negativt ut😅🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet 25. februar #618 Del Skrevet 25. februar Anim92 skrev (10 timer siden): Hvordan klarte du å få noe såpass positivt til å høres så negativt ut😅🙈 Fordi alt han lærer er FORAN et oppstilt kamera hvor mor prater ut til følgere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 25. februar #619 Del Skrevet 25. februar SeBraHaHa skrev (13 timer siden): Fordi alt han lærer er FORAN et oppstilt kamera hvor mor prater ut til følgere? Og da tror du at når kamera er slått av så driter de i å ta han med? For det er sånn du fremlegger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet 26. februar #620 Del Skrevet 26. februar Anim92 skrev (8 timer siden): Og da tror du at når kamera er slått av så driter de i å ta han med? For det er sånn du fremlegger det. Hvordan fikk du til det da? 😂 .. Ikke gidd å svar engang, selvom jeg kjenner typen, det kommer du til å gjøre.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå